Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Antonio Ventreska, Direktor ICE ITA

    Italy is simply extraordinary: be IT

    „Kvalitet ne podrazumeva uvek visoku cenu, već održivost, očuvanje životne sredine, kao i tzv. upcycling, odnosno ponovnu upotrebu proizvoda”, za BIZLife govori Antonio Ventreska, direktor Italijanske agencije za spoljnu trgovinu ICE/ITA, kancelarije u Beogradu i Podgorici.

    Poslovni susreti sa italijanskim kompanijama iz sektora nakita, u organizaciji Italijanske agencije za spoljnu trgovinu (ICE/ITA), nedavno su okupili 18 firmi s Apeninskog poluostrva iz sektora nakita i poslovne kupce iz Srbije i zemalja regiona. O najznačajnijim sektorima za saradnju srpskih i italijanskih kompanija, planiranim događajima, kao i o brendu Made in Italy, razgovarali smo sa Antoniom Ventreskom, direktorom Italijanske agencije za spoljnu trgovinu ICE/ITA, kancelarije u Beogradu i Podgorici.

    • Koja je uloga Italijanske agencije za spoljnu trgovinu u Srbiji i svetu?

    Italijanska vlada preko Agencije za spoljnu trgovinu (ITA) deluje širom sveta sprovodeći inicijative s ciljem učvršćivanja prisustva Italije na inostranim tržištima, koristeći kako klasične promotivne alate, kao što su B2B poslovni susreti i sajmovi, tako i najsavremenija višekanalna i digitalna sredstva za promociju i komunikaciju. Kada je reč o Srbiji, ITA ima kancelariju u Beogradu, odakle pomaže kompanijama koje su zainteresovane za srpsko tržište, organizujući radionice, seminare i posete sajmovima u Srbiji, a u stalnoj smo saradnji sa lokalnim firmama i institucijama u sprezi osluškivanja potreba i predlaganja aktivnosti.

    • Koji su najvažniji sektori za saradnju srpskih i italijanskih kompanija?

    Kao jedan od najvažnijih sektora ističu se tehnologije u poljoprivredi. Postoji veliko interesovanje sa srpske strane, što pojačava izglede za jaču saradnju među firmama koje se bave tehnološkim razvojem u poljoprivrednom sektoru.

    Zanimljivo je sagledati i razvoj IT sektora i veštačke inteligencije u Srbiji.

    Uvereni smo da vaše i naše kompanije ovde mogu imati koristi od saradnje na zajedničkim projektima u sektoru čiste tehnologije i inovativnih start-up firmi.

    Prehrambeni sektor takođe je od strateškog značaja, a mi smo posvećeni tome da vam sve više predstavljamo kvalitet naše proizvodnje, i to ne samo u domenu hrane i pića već i u segmentu robe široke potrošnje (moda, obuća, nameštaj, nakit), sektora koji najbolje predstavljaju italijanski stil, a koji se u Srbiji veoma voli i ceni. Želim da istaknem još i da kvalitet ne podrazumeva uvek visoku cenu, već održivost, očuvanje životne sredine, kao i tzv. upcycling, odnosno ponovnu upotrebu proizvoda.

    • Koje ste događaje organizovali i šta planirate u narednom periodu?

    Pored poslovnih susreta firmi iz sektora nakita, koje smo upravo organizovali, uz prisustvo 18 italijanskih kompanija, u martu smo, u saradnji sa Muzejem primenjene umetnosti, srpskim uvoznicima rasvete, Ambasadom Republike Italije i Zavodom za kulturu, kreirali prelepu inicijativu o pametnoj rasveti i načinima na koje ona poboljšava živote ljudi. Bio je to jedan od prvih događaja nakon kovid krize i Muzej je bio ispunjen arhitektama, studentima i kupcima iz sektora, što je izuzetan uspeh. Nakon toga, u maju smo bili prisutni na Međunarodnom poljoprivrednom sajmu u Novom Sadu, sa 24 italijanske kompanije i uz organizaciju dva tehnička seminara.

    S druge strane, u 2023. godini planiramo još kvalitetnije prisustvo radi zajedničkog projekta u agrotehnološkom sektoru. Jesen će biti posvećena promociji naše izvrsne hrane. U oktobru je zakazan „Salon hrane i vina”, na kome će izlagati italijanske kompanije, a u novembru je sa italijanskom ambasadom planirana „Nedelja italijanske kuhinje u svetu”. Naposletku, dočekaćemo i saradnju sa jednim značajnim predstavnikom u sektoru velike distribucije u Srbiji.

    • Prema vašem mišljenju, kako je u Srbiji prihvaćen brend Made in Italy?

    Da je Made in Italy komercijalni brend, svakako bi bio u samom vrhu po vrednosti, budući da nosi obeležja kvaliteta, ukusa, ekskluzivnosti i, zahvaljujući kapacitetu transformacije naših kompanija, sve više postaje sinonim za održivost i inovacije. Srpski potrošači vole ovaj brend, tako da nameravamo da nastavimo da ga promovišemo.

    • Kakvi su vam utisci o Srbiji?

    Srbija me je dočekala raširenih ruku. Ovo je veoma zanimljiva zemlja, s izuzetno gostoljubivim ljudima. Ovde sam nešto više od osam meseci i imam želju da bolje upoznam vašu zemlju, kulturu i jezik. 

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE