BIZLife-ovih „30 ispod 30“: Andrea Stamenković, Bambi (VIDEO)
Andrea Stamenković, specijalista korporativnih poslova u kompaniji Bambi, ističe da su upravo potrebe savremenih profesionalaca dovele do preorijentisanosti kompanija na zaposlene kao apsolutni imperativ u poslovanju.

Šta mislite da vas je izdvojilo u odnosu na vašu generaciju? Šta je prevagnulo da budete poslovno istaknuti pre svoje 30. godine?
‒ Trudila sam se da, pre svega, ispunim svoja očekivanja, jer verujem da postoji toliko različitih vrsta malih pobeda i uspeha, specifičnih za svakog pojedinca. Imala sam sreće da upoznam dobre učitelje i mentore, od kojih sam mogla dosta da naučim i koji su mi pomogli da na vreme prepoznam situacije koje mogu iskoristiti za svoj napredak.

Andrea Stamenković, Bambi (Foto: Stefan Jovanović i Zoran Rašić)
Kažu da se sreća zaslužuje. Kako ste je vi zaslužili?
‒ Svojom upornošću i neodustajanjem i onda kada okolnosti nisu idealne, ali pre svega – konstantnim radom. Pablo Pikaso odavno je rekao da je delanje osnovni ključ svakog uspeha i to je parola za koju istinski verujem da dovodi do dobrih rezultata. Kada ste usredsređeni na cilj i trudite se da svakim novim korakom bar malo napredujete, u toj kombinaciji i sreća se uvek nađe da bude vetar u leđa i podrži te napore.
Koji je vaš savet za mlade kolege – kojim putem da se probiju?
‒ Pored svih prednosti koje su donele tehnologije, činjenica je da su u značajnoj meri ubrzale svakodnevicu i ponudile instant rešenja, koja nas navode na to da ponekad budemo nestrpljivi. Svojim mlađim kolegama bih poručila da nikada ne sumnjaju u to da će se njihov trud isplatiti, ali i da, pored konstantnog usavršavanja u struci, ne zaborave na značaj socijalnih veština i vežbanje na polju međuljudske komunikacije kojom će unaprediti poslovne odnose.
Korporacija ili privatno preduzetništvo?
‒ Nisam isključiva, otvorena sam i za mogućnost privatnog preduzetništva i za korporativni poslovni razvoj. Razumljiva mi je težnja za pokretanjem privatnog biznisa, ali tek nakon stečenog bogatog iskustva u korporaciji. Dobra poslovna ideja jeste odličan pokretač, ali bez kontakta, partnerstva i, pre svega, znanja u domenu biznisa i tržišta – često može biti nedovoljna za uspehe kakvi se očekuju.

Andrea Stamenković, Bambi (Foto: Stefan Jovanović i Zoran Rašić)
Verujete li u to da mladi mogu da promene ustaljenu poslovnu kulturu?
‒ Nema sumnje da mladi menjaju poslovnu kulturu na koju smo bili navikli. Sve promene u uslovima rada i sve češća preorijentisanost kompanija na zaposlene kao apsolutni imperativ u poslovanju – upravo su i došle delom kao odgovor na potrebe savremenih mladih profesionalaca.
Bolja pregovaračka moć i veća sigurnost mladih dovela je do uspostavljanja novih pravila, među kojima je balans između privatnog i poslovnog života jedan od glavnih zahteva.
Šta vas je konkretno opredelilo za to da se profesionalno razvijate u našoj zemlji, a ne u inostranstvu?
‒ Verujem da studiranje i rad u drugim zemljama donosi veliko iskustvo i značajnu prednost. U mom slučaju okolnosti su bile takve da sam u trenutku studiranja i, kasnije, zapošljavanja i usavršavanja – u Beogradu, zaista, dobijala sve što mi je u tom trenutku bilo potrebno. U poslednjih nekoliko godina Beograd je postao epicentar mnogih poslovnih dešavanja u ovom delu Evrope i time otvorio vrata za mnoge mlade profesionalce, koji vrhunsko profesionalno iskustvo ne moraju da traže van naših granica. Naravno, sentimentalan deo bi u mom slučaju, možda, bio i presudan; za dobar deo svega do sada postignutog sigurno mogu da zahvalim podršci porodice, koja nikada nije izostala.

Andrea Stamenković, Bambi (Foto: Stefan Jovanović i Zoran Rašić)
Kada govorimo o poslu, kako vidite sebe za deset godina?
‒ Nemam predviđanja i ciljeve u pogledu buduće pozicije, kompanije ili zvanja. Želela bih da budem zadovoljna i zaljubljena u svoj posao, da u struci budem prepoznata kao vrhunski profesionalac, a pre svega, kao osoba na koju će kolege moći da se oslone i rado sa njom poslovno sarađuju.
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: Stefan Jovanović i Zoran Rašić