AI kao rešenje za poboljšanje imid
Najnovije istraživanje tima koji je odgovoran za sajt poslovi.infostud.com putem projekta „Oceni put do posla“, gde kandidati ocenjuju proces selekcije, pokazalo je da čak 92% kandidata za posao ne bude obavešteno o ishodu konkursa na koji su se prijavili. Dalji podaci ankete sprovedene na sajtu, pokazuju da tek 7% ljudi, od njih 3.500, ponekad dobije povratnu informaciju od strane potencijalnog poslodavca, a samo je 35 ispitanika (1%) izjavilo je da im se poslodavci jave.
Ovo je veoma loše i iz ugla stvaranja pozitivnog imidža firme, jer poznato je da on pokazuje internu kulturu kompanije i postaje sve važniji faktor tražilaca posla prilikom odabira budućeg poslodavca. Kako je u Republici Srbiji već godinama prisutan „odliv“ visokoobrazovanih kadrova, posebno važan zadatak u narednom periodu biće građenje pozitivnog imidža, kao i razvoj odnosa prema zaposlenima, ali i potencijalnim kandidatima za određene pozicije u kompaniji.
“Istaknuti trend je dugogodišnje negodovanje zbog nedostatka povratnih informacija o ishodu selekcije, koji je do 2020. godine pokazivao poboljšanje. Nažalost, poslednje tri godine svedočimo ponovnom porastu ove prakse, s obzirom na to da čak 88% ispitanih kandidata nije dobilo povratne informacije, dodeljujući ovom segmentu nisku prosečnu ocenu 2. Navedeno istraživanje ukazuje na zabrinjavajući trend, sugerišući da poslodavci zanemaruju utisak koji ostavljaju na kandidate. Kao rezultat toga, 70% kandidata je izjavilo da će izbegavati ponovno prijavljivanje u tim kompanijama, dok čak 75% ne bi preporučilo istu kompaniju svojim bliskim osobama.”, izjavio je Miloš Turinski, PR menadžer kompanije “Poslovi Infostud”.
Na osnovu rezultata istraživanja i izjava ispitanika, može se zaključiti da većina poslodavaca, na žalost, i dalje propušta priliku da ljudima koji se prijavljuju na konkurse, pokaže da brine i da ceni njihovu zainteresovanost za radno mesto u firmi – što je praksa koja se u svetu podrazumeva.
“U sličnoj situaciji su do nedavno bile i kompanije u inostranstvu. Međutim, sa sve intezivnijom primenom alata baziranim na veštačkoj inteligenciji ovaj problem je rešen. Veštačka inteligencija donela je ogromne promene u skoro svim segmetima života, pa i u komunikaciji. Transformisala je način na koji radimo i komuniciramo – kako interno, tako i eksterno. Četbot (Chatbot) je brzo postao jedan od ključnih alata podrške u komunikaciji. Najčešće ga koristi mlađa generacija, koja je navikla na modernu tehnologiju i aktivno je traži. Kompanije širom sveta su prepoznale da veštačka inteligencija i četbotovi pripadaju modernoj komunikaciji sa korisnicima, posebno za generacije Z i Alfa, koje predstavljaju ozbiljan poslovni potencijal, a istraživanja pokazuju i veoma bitnu, mladu kupovnu moć, odnosno potencijal za razvoj.” – izjavio je Dušan Ilić, direktor tehnološke kompanije Daktela Adria.
Uz upotrebu veštačke inteligencije ili četbotova, problem komunikacije sa potecijalnim kandidatima je jednostavno rešen. Bukvalno jednim klikom možete obuhvatiti nekoliko hiljada pojedinaca. Pored ovog, tehološka rešenja bazirana na veštačkoj inteligenciji, pružaju kompanijama potrebne alate za centralizaciju i automatizaciju procesa, omogućavajući da se fokusiraju na ono što je zaista važno: izgradnju čvrstih, kvalitetnih i dugoročnih odnosa sa klijentima, ali i sa potencijalnim kandidatima za određene pozicije.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: AI