film, serija, prijatelji, istorija, netflix, hbo

Filmska istorija na jednom mestu: „Sopranovi“, „Prijatelji“ i kultni klasici na Netflixu

Televizijska istorija 90-ih i 2000-ih, ona koja je rađala opsesije, stvarala ikone i definisala standarde za „dobre serije”, upravo menja vlasnika. Netflix, servis koji je svet naučio da gleda po šest epizoda zaredom, kupio je Warner Bros i HBO, studije koji su televiziju pretvorili u ozbiljnu umetnost i dali nam naslove zbog kojih se i danas prepričavaju replike.

U ovoj transakciji, vrednoj 83 milijarde dolara, Netflix ne preuzima samo katalog, već čitavu pop-kulturnu prošlost i budućnost od „Sopranova” i „Žice”, preko „Prijatelja”, „Teorije velikog praska” i „Igre prestola”, do „Hogwarts”-a, Gothama i digitalnih halucinacija „Matrixa“.

Netflix kupuje Warner Bros za 83 milijarde dolara

Ova akvizicija deluje kao odgovor na pitanje koje su se gledaoci decenijama pitali: „Zašto sve najbolje stvari nisu na jednom mestu?” Možda zato što niko do sada nije imao ni novca, ni ambicije, ni hrabrosti da kupi celu televizijsku istoriju.

Netflix sada ima i jedno i drugo i treće.

Biblioteka koja je oblikovala televiziju

Kataloški gledano, reč je o najvećem kulturnom paketu koji je jedna kompanija ikada stavila pod svoje okrilje. Osim kultnih HBO serija i Warnerovih sitkoma, Netflix dobija DC filmske i animirane franšize, „Harija Potera”, „Matrix”, „Mad Max”, „Lego film”, ali i ogromnu arhivu starih filmova koji su godinama definisali bioskopsku zabavu.

Još važnije, dobija i studio koji će proizvoditi nove. Što znači da, ako sutra neko napravi nastavak „Prijatelja” ili se odluči da ekranizuje nove priče iz sveta „Žice”, postoji ozbiljna šansa da će to biti Netflixova ekskluziva, ali nadamo se da neće.

Može li sve to odmah da se gleda?

Ne baš.

Naravno, postoji jedna pragmatična začkoljica: sve to neće preko noći osvanuti na Netflixu. Postoje aktivni ugovori, licence i regionalne komplikacije. Biće prelaznih perioda, tržišnih rokova i pregovora. Ali strateški cilj je kristalno jasan, objediniti katalog i napraviti „glavnu kuću” globalne zabave, mesto gde je veći deo pop-kulture 21. veka parkiran i spreman za binge.

Za publiku, posebno onu koja je odrasla uz HBO i Warner, ovo je daleko više od poslovne transakcije. To je povratak u vreme kada su serije bile događaj, a ne pozadinska buka; kada su antiheroji imali moralne dileme, a ne samo CGI, kada se svaka epizoda čekala, komentarisala, analizirala. Kada su nas Tony Soprano, Stringer Bell, Chandler Bing i Tyrion Lannister učili kako da budemo pametniji, ciničniji, emotivniji i glasniji nego što jesmo.

Za mlađu publiku, koja je možda propustila te televizijske epohe, ovo je šansa da otkrije šta su stariji mislili kada su tvrdili da „više nikad neće biti serija kao nekad”.

Šta ovo znači za gledaoce

Čitavo tržište striminga ulazi u novu fazu. Posle godina fragmentacije, beskrajnih pretplata i rasutih kataloga, industrija se konačno kreće ka konsolidaciji.

Ako ova akvizicija uspe da donese i staro i novo na jedno mesto, mogli bismo da se vratimo nečemu što već godinama nedostaje, zajedničkom gledanju, zajedničkim svađama, zajedničkim opsesi­jama. U svetu u kojem sadržaj konzumiramo usput, možda je vreme da ponovo sednemo i gledamo nešto vredno, ne zato što je algoritam rekao, već zato što se o tome mora pričati.

I možda se, makar na trenutak, vratimo eri kada je televizija bila glavna tema u društvu a ne samo još jedna notifikacija u moru.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife/K. J.

Foto: Unsplash

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE