
Omnicom i Interpublica su se spojili i stvorili najveću oglašivačku grupaciju na svetu
Spajanjem dva oglašivačka giganta nastaje kompanija sa prihodima većim od 25 milijardi dolara i dominantnom globalnom pozicijom. Novi Omnicom zadržava oznaku OMC, dok se očekuju godišnje uštede od 750 miliona dolara
Omnicom je zaključio akviziciju konkurentske kompanije Interpublic kroz transakciju u kojoj su isključivo razmenjene akcije, čime se značajno menja struktura sektora oglašavanja i marketinga i stvara najveća oglašivačka holding kompanija na svetu.
Novi mendžment biće predstavljen 1. decembra
Kombinovana kompanija, sa pro-forma prihodima koji premašuju 25 milijardi dolara, nastaviće da se trguje pod imenom OMC na Njujorškoj berzi. John Wren ostaje predsednik i generalni direktor, a kompletan menadžment tim biće predstavljen 1. decembra.
Vrednost transakcije procenjena je na oko 13 milijardi dolara, a prvi put je najavljena u decembru prošle godine. Nakon objave, akcije Interpublica porasle su za 11%, dok su deonice Omnicoma pale za 7%, što je tipična reakcija tržišta na ovakve velike spajanja.
Od četiri najveće oglašivačke holding kompanije, Omnicom i Interpublic zauzimaju treće i četvrto mesto po prihodima, dok su ispred njih Publicis i WPP. Ovo je prvo ozbiljno pokušano spajanje velikih igrača još od neuspelog pokušaja fuzije Publicisa i Omnicoma 2013. godine.
Razlozi za spajanje nalaze se u složenom poslovnom okruženju koje oblikuju ubrzani tehnološki razvoj i rast uticaja veštačke inteligencije. Iako se globalna potrošnja na oglašavanje očekuje da premaši bilion dolara do 2025. godine, tradicionalni akteri suočavaju se sa sve većim pritiscima i transformacijom tržišta.
Video iz Srbije prevazišao sve KPI-eve: Kako izgleda kada spontanost nadmaši profesionalne kampanje
Sinergija koja donosi uštede
Nakon zaključenja posla, akcionari Omnicoma posedovaće 60,6% nove kompanije, dok će akcionarima Interpublica pripasti 39,4%. Kompanija će zadržati ime Omnicom, a očekuje se da će sinergije doneti godišnje uštede od oko 750 miliona dolara.
„Ova strateška akvizicija stvara značajnu vrednost za obe grupe akcionara, spajajući vrhunske i komplementarne podatkovne i tehnološke platforme koje omogućavaju nove usluge i snažniji rast“, izjavio je John Wren. „U vremenu eksponencijalnih promena, ovo je pravi trenutak da spojimo tehnologiju, kapacitete, talente i globalno prisustvo kako bismo klijentima obezbedili superiorne, podacima vođene rezultate.“
Philippe Krakowsky, izvršni direktor Interpublica, koji će postati član upravnog odbora nove kompanije, ocenio je dogovor kao „ogromnu stratešku priliku za sve zainteresovane strane“, ističući da dve kompanije dele slične vrednosti, kulturu i veru u snagu ideja potkrepljenih tehnologijom i podacima.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZLife
Foto: Freepik






