
Šta pobeda Zohrana Mamdanija znači za gastronomsku scenu Njujorka?
Nova politička figura na čelu Njujorka najavljuje i novu gastronomsku mapu grada. Umesto luksuznih restorana na Menhetnu, fokus se pomera na male, porodične lokale u kvartovima koje turisti retko posećuju. Mamdani veruje da se identitet grada najbolje upoznaje, za stolom.
Kampanja za stolom
Novi gradonačelnik Njujorka, Zohran Mamdani, gradio je kampanju na onome što svi razumeju: hrani. Umesto skupih večera i zatvorenih klubova, voleo je da razgovara s ljudima u lokalnim kebab radnjama, bodega marketima i kafićima u Kvinsu i Bronksu. To nije bio samo stilski izbor, to je bila poruka o tome kakav Njujork želi da gradi, piše BBC.
Za razliku od prethodnih gradonačelnika, koji su se kretali među elitnim restoranima na Menhetnu, Mamdani ističe mesta poput Kabab Kinga ili Sami’s Kabab House, lokala koji su deo stvarnog života grada. Samo pomen nekog od ovih restorana tokom kampanje donosio bi im nove goste i vidljivost koju obično imaju samo poznata “hotspot” mesta.

Foto: Unsplash
Ali Mamdani ne staje na simbolici. On predlaže reformu sistema dozvola za ulične prodavce hrane, besplatan javni prevoz kao podsticaj istraživanja različitih kvartova i podršku restoranima kojima rast troškova ugrožava opstanak.
Promena identiteta grada?
Ako ispuni obećano, Njujork bi mogao da dobije nešto što odavno nije imao: gradsku politiku koja hranu tretira kao kulturu, zajednicu i identitet a ne kao luksuz.
Za mnoge, to znači povratak „pravom“ Njujorku: onom koji živi na trotoaru, u dvorištima, u porodičnim kuhinjama i u tanjirima koji govore više od slogana, dok drugi ovaj pristup smatraju krajnje problematičnim.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZLife/K. J.
Foto: AP Photo, Unsplash






