posao, razgovor, saveti

Kako da „upravljaš šefom“, umesto da on upravlja tobom?

Melody Wilding je kroz svoj rad srela bezbroj zaposlenih koji se osećaju frustrirano: jedni ne razumeju šta šef od njih traži, drugi su zanemareni kada dođu najzanimljiviji projekti i unapređenja, a treći se guše u kancelarijskoj politici. Suština, kaže ona, često je ista – ne znaju kako da “upravljaju naviše”.

To ne znači da treba da se dodvoravaš i klimaš glavom. U svojoj knjizi Managing Up, Wilding objašnjava da je reč o veštini pametnog upravljanja odnosima sa ljudima koji imaju veću moć od tebe – pre svega sa šefom, piše CNBC Make It.

posao, razgovor za posao,

Foto: Freepik

Knjiga se zasniva na njenom iskustvu terapeuta, profesora ponašanja i trenera rukovodilaca koji rade u kompanijama poput Googlea i Amazona, ali i na razgovorima sa hiljadama profesionalaca. Rezultat je praktičan vodič prepun saveta, primera i gotovih rečenica koje možeš koristiti u svakodnevnim situacijama.

Wilding želi da pokaže kako da iskoristiš emocionalnu inteligenciju, pregovaranje i uticaj da bi dobili ono što zaslužujete: od postavljanja granica u “uvek dostupnoj” kulturi, preko davanja povratne informacije šefu, do pregovora o plati ili čak odlaska iz firme na pravi način.

Kako da znate da li je vreme da pokrenete svoj biznis?

10 ključnih razgovora

Knjiga je zasnovana na deset razgovora koje svaki zaposleni kad-tad mora da vodi sa svojim šefom:

Razgovor o usklađivanju – kako tvoj rad doprinosi većoj slici i kako izgleda uspeh u očima šefa.

Razgovor o stilovima – prepoznavanje šefovog načina komunikacije i postavljanje sopstvenih potreba na pravi način.

Razgovor o preuzimanju odgovornosti – prelazak sa “radi šta ti kažu” na predlaganje ideja i rešenja.

Razgovor o granicama – kada i kako reći “ne” a da i dalje ostaneš timski igrač.

Razgovor o povratnoj informaciji – kako šefu preneti konstruktivnu kritiku i kako reagovati na uvredljive komentare.

Razgovor o mreži kontakata – povezivanje sa drugim važnim ljudima u firmi i gradnja reputacije.

Razgovor o vidljivosti – kako da se tvoj trud primeti i nagradi, umesto da ga drugi prisvoje.

Razgovor o napredovanju – postavljanje sebe za veće projekte, odgovornosti ili novu poziciju.

Razgovor o novcu – pregovaranje o plati i benefitima bez straha i nelagodnosti.

Razgovor o odlasku – kako napustiti posao na dobar način, jer “kako odeš – tako će te pamtiti”.

Prilagodi pristup

Wilding naglašava da ne postoji univerzalna formula, odnos sa tvojim šefom nikada neće izgledati isto kao odnos nekog drugog sa njegovim. Zato nudi savete kako da prepoznaš da li je šef komandant, navijač, staratelj ili kontrolor  i kako se ponašati prema svakom od njih.

Na početku knjige postavlja izazov: zamisli svoj idealan radni dan za godinu dana. Kako izgleda? S kim radiš? Šta te ispunjava? Tek kad to znaš, možeš svoje ciljeve da uskladiš sa drugima.

Ovakvi razgovori mogu delovati zastrašujuće, čak i za ljude na visokim pozicijama. Ali, kaže Wilding, dovoljno je da kreneš sitnim koracima, vremenom postaje lakše i prirodnije. Ova knjiga je vodič kako da preuzmeš kontrolu nad sopstvenom karijerom i prestaneš da budeš žrtva tuđih odluka i raspoloženja.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife

Foto: Freepik

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE