Pedro Paskal

Film Materijalisti – propaganda za siromašne ili kritika društva?

O filmu Materijalisti se prethodnih meseci vodila burna debata na društvenim mrežama. Dok ga jedni smatraju „propagandom za siromašne“, drugi u njemu vide duboku kritiku današnjeg shvatanja sveta, ljubavi i života.

Ono što je razočaralo rediteljku Selin Song jeste komentar jednog korisnika Leterboksa koji je ovaj film nazvao ,,propagandom za siromašne momke“ (broke boy propagnda). Za Refinery29 odbranila je film i njegove junake koji nisu krivi za svoj finansijski položaj u društvu: ,,Siromaštvo nije krivica siromašnih“. Pored njenog oglašavanja ljudi su nastavili da kritikuju prikaz modernog zabavljanja u filmu.

Kako biramo partnere

Drugo filmsko ostvarenje renomirane autorke filma Prošli životi nudi nam svež pogled na romansu i zabavljanje u modernom svetu. Glavna junakinja Lusi (Dakota Džonson) radi kao provodadžija i kroz brojke i šablone obećava svojim klijentima hepiend. Lusi na početku filma kaže kako je ljubav najjednostavija stvar na svetu, zabavljanje je ono što je teško. Kroz ljubavni trougao između Lusi, Herija (Pedro Paskal) i Džona (Kris Evans) Selin Song istražuje položaj ljubavi u svetu u kome novac znači sigurnost. Iako junaci svoje idealne partnere opisiju kroz brojke – visina, težina, prihod, oni iščekuju ljubav kao propartni faktor.

Autorka ne želi da ih učini površnim izvlačeći na površinu ono o čemu svi mislimo, ali nas je sramota da kažemo da želimo. Selinin poetični stil pozicioniran je nasuprot okrutnog sveta modernog zabavljanja. Ona ne parodira sam žanr romantične komedije već ogoljava istinu koja leži iza zabavljanja. Film veoma brzo gubi format komedije i postaje eksploracija ljudske taštine i potrebe da nađemo savršenog partnera kako bismo dokazali sopstvenu vrednost.

16 najboljih filmova u 2025. godini – do sada

Sam naslov upućuje na društvenu klimu u kojoj se radnja odigrava. Veza između Džona, neuspešnog glumca i Lusi raspala se pod pritiskom finansijskih problema koji nužno sa sobom donose burne rasprave, ali ono što ostaje u fragmentima te veze je ljubav koja nadilazi materijalno.

Ljubav i novac

U intervjuu za Gardijan, režiserka i scenaristkinja govori o američkom snu: ,,Mislim da to ima mnogo veze sa tim koliko su duboko oštećeni naši ekonomski sistemi, posebno u SAD. Kao što smo naučili, američki san nije ostvariv. Ne možete preskočiti svoju klasu. Ali koji je jedan od retkih načina da i dalje možete preskočiti svoju klasu? Pa, brak.“ Ova konstatacija objašnjava drugi centralni odnos u filmu između bogatog Herija i Lusi.

Veza sa Harijem nudi Lusi izlaz iz njenog nepovoljnog materijalnog položaja, nudi joj mir i osećaj sigurnosti. Cinizam natapa njihove dijaloge u kojima Lusi pokušava da mu objasni kako može naći bolju devojku, po onim parametrima po kojima ona poima zabavljanje. Njene predstave o zabavljanju bivaju raspršene kada joj dugogodišnja klijentkinja Sofi pretrpi seksualno zlostavljanje na sastanku. U veoma napetoj raspravi Sofi uzvikuje rečenicu koja je odgovor na sve pogrešne Lusine predstave: ,,Ja nisam roba, ja sam osoba.“

Iako Lajza Mineli peva kako novac pokreće svet Materijalisti pokazuju da se u ljudima nalazi mnogo snažnija pokretačka sila. Negde između realnosti i fantazije nalazi se ovaj film koji žudi za ljubavlju i sapliće se o stvarnost.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife/Milena Pavlović

Foto: Photo by Scott A Garfitt

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE