
Bizarna navika Generacije Z, poslodavci se na to „ježe“ i dovodi ih do ludila
Generacija Z, popularno poznata kao „zumeri“, ponovo je uspela da zbuni starije generacije. Nakon žalbi na loše manire za stolom i izbegavanje pozdravljanja mušterija, na scenu je stupila nova navika.
U novom trendu koji starijim ljudima deluje potpuno nelogično, mladi ljudi kao da prebacuju odgovornost za započinjanje razgovora na pozivaoca, igrajući neku vrstu igre „telefonskog kukavičluka“. Umesto pozdrava, često je samo tišina na drugom kraju linije.
„Sve što čujem je disanje“
Jedna regruterka je nedavno upozorila na ovu neobičnu pojavu na društvenoj mreži X. „Jedna stvar koju sam primetila posebno kod Generacije Z je da se mnogi od njih javljaju na telefon i ništa ne govore“, napisala je.
Ovo su poznate ličnosti o kojima generacija Z ne prestaje da priča i sve zbog TikToka
„Skoro da čujem njihovo disanje i buku u pozadini, ali čekaju da se prvo javim zdravo“, objasnila je. Ironično, nije se radilo o nenajavljenom pozivu, već o unapred dogovorenom intervjuu u vreme koje je kandidat izabrao.
Istraživanje potvrđuje priču
Da ovo nije samo anegdota, potvrdilo je istraživanje YouGov-a sprovedeno prošle godine, koje je pokazalo da svaki četvrti Britanac starosti od 18 do 24 godine smatra da je u redu da odgovori na poziv bez pozdrava. Starije generacije smatraju ovu naviku izuzetno nepristojnom. Na primer, samo 27 odsto ljudi starosti od 25 do 34 godine smatra takvo ponašanje prihvatljivim, a taj procenat pada na samo 14 odsto među starijima od 45 godina.
„Svi se javljamo na telefon. To je kao otvaranje vrata“, komentarisao je jedan milenijalac na Reditu. „Ne samo da se smatra ljubaznim, već u slučaju telefona signalizira da ste prisutni i da ste se javili na telefon.“
Problemi na radnom mestu
Loše ponašanje preko telefona postalo je jedan od razloga zašto se generacija Z muči u kancelariji, napisala je Pilita Klark u članku za Fajnenšel tajms. Situacija je postala toliko ozbiljna da Meri Džejn Kops, osnivač kanadske konsultantske kuće „Telefon Lejdi“, naplaćuje kompanijama i do 3.100 dolara za obuku mladih zaposlenih koji nisu „telefonski pismeni“.
Zašto postoji telefonska tišina?
Stručnjaci nude nekoliko objašnjenja. Za razliku od prethodnih generacija, „zumeri“ nisu odrasli sa fiksnim telefonima i stoga nikada nisu usvojili klasični telefonski bonton koji su njihovi roditelji preneli milenijalcima i generaciji X. Oni često pozive vide kao smetnju u svetu kojim dominiraju tekstualne poruke.
Jedan od glavnih razloga za ćutanje je oprez. „Razlog za tiho čekanje je taj što sada postoji mnogo prevara sa robo pozivima koji čekaju da čuju da li ima glasa“, priznao je jedan korisnik Redita.
U eri sve sofisticiranijih prevara, gde veštačka inteligencija može da klonira glas, mladi ljudi više vole da sačekaju da pozivalac prvi progovori kako bi bili sigurni da nije u pitanju prevara ili snimljena poruka. Paradoksalno, još jedan razlog je taj što neki pripadnici generacije Z smatraju nepristojnim da nekoga zovu nenajavljeno. Kopsova se setila mladića na jednoj od njenih radionica koji je rekao: „Znaš, Meri Džejn, ako me neko iznenada pozove, to mi govori da više ceni svoje vreme nego moje i da neću razgovarati sa njim.“
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZlife/Index.hr
Foto: Unsplash/naipo.de