Escajg

Tehnologija i luksuz: Faberže dobija novog moćnog vlasnika

Tehnološki preduzetnik Sergej Mosunov preuzeo je kultni luksuzni brend Fabergé (Faberže), svetski poznat po svojim ekstravagantnim jajima ukrašenim draguljima, u poslu vrednom 50 miliona dolara.

Brend, čiji je zanat postao sinonim za bogatstvo, prodat je Mosunovljevoj kompaniji SMG Capital, investicionoj firmi sa sedištem u SAD, više od decenije nakon što ju je kupila britanska rudarska grupa Gemfields, objavio je Financial Times.

Istorija Faberžeovih jaja

Juvelir Peter Karl Faberže stvorio je svoja remek-dela od dragulja i plemenitih metala u radionici u Sankt Peterburgu. Prva jaja su naručena za ruskog cara Aleksandra III i cara Nikolaja II kao uskršnji pokloni, piše Financial Times.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FABERGÉ (@officialfaberge)

Od približno 50 jaja napravljenih za carsku porodicu između 1885. i 1916. godine, sačuvano je više od 40. Jedna od najpoznatijih transakcija dogodila se 2004. godine, kada je naftni i gasni magnat Viktor Vekselberg platio više od 90 miliona dolara za devet carskih jaja, tada drugu najveću kolekciju na svetu, koja je ranije bila u vlasništvu medijske porodice Forbs iz Njujorka.

Šta budućnost nosi?

I pod novim vlasništvom, Faberže će nastaviti da prodaje nakit, satove i druge luksuzne predmete, uključujući i one u obliku jaja. Na primer, ograničeno izdanje jajeta iznenađenja u obliku jagode trenutno košta oko 67.300 evra.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FABERGÉ (@officialfaberge)

Novi vlasnik Sergej Mosunov, partner u firmi za rizični kapital The Garage Syndicate, rekao je da mu je „velika čast što je postao čuvar tako izvanrednog i globalno prepoznatljivog brenda“. Naglasio je da će kompanija nastaviti da se fokusira na nakit, dodatke i satove.

Kraj jedne ere za Gemfilds

Prema sporazumu, Gemfilds će dobiti 45 miliona dolara odmah po zaključenju posla kasnije ovog meseca, dok će preostalih 5 miliona dolara biti isplaćeno kroz kvartalne autorske honorare.

Šon Gilbertson, glavni izvršni direktor Gemfildsa, opisao je prodaju kao kraj jedne ere. „Današnja prodaja označava kraj jedne ere za nas“, rekao je, dodajući: „Faberže je odigrao ključnu ulogu u podizanju profila obojenog dragog kamenja koje Gemfilds vadi i sigurno će nam nedostajati njegova marketinška moć i status zvezde.“

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZlife/Financial Times

Foto: Unsplash/ BRUNO CERVERA

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE