Sonja Čoko, ImoNova, 30 ispod 30

„30 ispod 30“, Sonja Čoko: Znanje koje se vratilo kući

U porodici gde su nekretnine tema svakodnevnih razgovora, prve poslovne lekcije Sonja Čoko naučila je još kao dete – slušajući kako agenti pričaju o terenima, klijentima i mestima koja menjaju vlasnike, ali često i sudbine. Školovanje ju je odvelo do Beograda, Soluna i nazad, od klavira i solo pevanja do marketinga i komunikacija. Iskustvo u L’Oréalu i Boschu oblikovalo je njen profesionalni standard, a rad u Crnoj Gori na projektu „Luštica Development” otvorio je dodatnu perspektivu o luksuznim destinacijama i modernom tržištu. Danas, kao izvršna direktorka marketinga u porodičnoj agenciji ImoNova A, Sonja spaja sve naučeno – korporativnu disciplinu i lični preduzetnički duh, verujući da se poverenje u agente gradi delima, a novi domovi čuvaju priče.

  • Šta je bio vaš lični okidač da se upustite u karijeru kojom se danas bavite?

Oduvek sam bila sklona kreativnom izražavanju, a jezici su mi prirodno išli od ruke. Takođe, zanimalo me je kako jezik može da se iskoristi u poslovnom kontekstu – kako nastaju brendovi, kako komuniciraju i kako rastu.

Agencija za nekretnine je naš porodični posao, tako da sam gotovo odrasla u agenciji. Još od malih nogu slušala sam priče agenata, anegdote sa terena i učila o specifičnim situacijama iz industrije. Za mene su nekretnine mnogo više od samog posla – one nose emotivnu dimenziju, jer ih povezujem sa svojom porodicom i našom zajedničkom pričom.

Sonja Čoko

  • Šta vas danas najviše pokreće na poslu?

Posebno me inspiriše momenat kada klijentima predajemo ključeve njihovog novog doma, jer je to ujedno i početak nečijeg novog poglavlja. Svest da smo im pomogli da uspešno pronađu mesto gde će graditi uspomene dugi niz godina meni je lično najlepši deo ovog posla.

Takođe, volim odgovornost i spremna sam da se uhvatim u koštac sa izazovima. Motiviše me to što imam dosta slobode da unosim inovacije, što neke procese postavljam od početka i gradim ih na način na koji želim.

  • Kako održavate motivaciju i energiju u svetu koji se stalno menja i u trenucima kada stvari ne idu po planu?

Preduzetništvo nije jednostavno, posebno ako težite stabilnosti i sigurnosti. Ipak, trudim se da u svemu pronađem balans, da imam dovoljno vremena za sebe i da ga kvalitetno provedem sa ljudima koji mi znače. Najviše energije crpem iz odnosa s porodicom i prijateljima. Oni su moj oslonac i snaga. Kada mi je potreban predah, uvek biram putovanja. Imam dosta prijatelja u inostranstvu i uživam u tome da ih povremeno posećujem. Muzika mi je još jedan važan oslonac – ona mi daje motivaciju, vraća fokus i puni me pozitivnom energijom. Verujem da se trud, autentičnost i kvalitet uvek prepoznaju. Svako ima svoj put, a ja duboko verujem da nas univerzum vodi upravo tamo gde treba da budemo – samo ako ostanemo dosledni sebi.

  • Koji izazov vas je najviše izbacio iz zone komfora i kako ste ga savladali?

Za mene je prelomni trenutak bio preseljenje u inostranstvo tokom studija, kada sam živela u Grčkoj, daleko od svega poznatog, u novom gradu, uz slabo poznavanje lokalnog jezika. Nikada pre toga nisam živela sama i odjednom sam morala da naučim kako da se brinem o sebi i uskladim studije sa radom. Nije mi bilo lako da se odvojim od porodice, ali je to za mene bilo jedno transformativno iskustvo. Izlazak iz zone komfora naučio me je koliko snage imam i koliko mogu da se oslonim na sopstvene kapacitete. Otvorio mi je vidike, naučio me prihvatanju različitosti i dao mi hrabrost da verujem svom unutrašnjem glasu. Vratila sam se u Srbiju kao zrelija, samostalnija i sigurnija verzija sebe – i to iskustvo mi i danas služi kao podsetnik da su promene neminovne i da nam upravo beg od poznatog pruža ogromne prilike za lični rast.

  • Kako vidite svoju karijeru za pet godina i šta biste voleli da promenite u industriji kojoj pripadate?

Za pet godina vidim sebe kako i dalje razvijam biznis i uvodim nove servise, ali na način koji mi ujedno omogućava i balans između poslovnog i privatnog života. Verujem da svaki uspešan biznis počiva na zdravim odnosima i poverenju, vrednostima koje nosim iz porodice. Takođe, volela bih da doprinesem promeni percepcije agentske profesije i da vratim poverenje ljudi u agente kroz profesionalizam, transparentnost i posvećenost. 

  • Zašto ste odlučili da ostanete i radite u Srbiji?

Srce je tamo gde je dom – a moj dom su, pre svega, moji najmiliji. Ipak, oduvek postoji i jedna veća želja: da jednog dana preuzmem porodični biznis i razvijem ga u savremenog, inovativnog lidera na tržištu. Verujem u potencijal srpske poslovne zajednice, koja iz godine u godinu sve više sazreva. Ne oslanjam se na izgovore ni spoljne okolnosti jer verujem da uz doslednost i disciplinu ne postoji prepreka koja je nepremostiva.

Moja vizija je jasna: razviti agenciju zasnovanu na vrhunskoj usluzi, besprekornoj poslovnoj etici, primeni savremenih tehnologija i strateškoj komunikaciji. U trenutku kada tržište nekretnina u Srbiji tek ulazi u fazu digitalne zrelosti – moj cilj je da spojim iskustvo iz multinacionalnih korporacija i luksuznih destinacija sa porodičnom tradicijom, koja se gradi decenijama.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Zoran Rašić, Stefan Jovanović

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE