
Ominimo osiguranje nakon uspeha u Mađarskoj ulazi na tržište Poljske i Holandije
Nakon što je u Mađarskoj prodao više od 400.000 auto-polisa i osvojio 7 odsto tržišta, srpski startap Ominimo Insurance ulazi na još veća i konkurentnija tržišta – u Poljsku i Holandiju. Tim povodom razgovarali smo sa Lukom Bućanom, novim CEO za poljsko tržište, koji otkriva detalje ekspanzije i sledeće korake kompanije.
Nakon što je Ominimo postigao značajan uspeh u Mađarskoj, sa više od 400.000 prodatih auto-polisa i osvojenih 7 odsto tržišnog udela, kompanija je nastavila svoj ambiciozni plan širenja ulaskom na poljsko tržište, koje je trenutno najveće tržište centralne Evrope kada je reč o obaveznom auto-osiguranju.
„Izuzetno smo ponosni na činjenicu da je Ominimo i zvanično ušao na poljsko tržište, kao ključni korak u našem dugoročnom planu širenja u Evropi. , Holandija nam je sledeća, te tamo upravo lansiramo poslovanje, za početak preko našeg sajta“, izjavio je Luka Bućan, novi CEO Ominima za Poljsku.
Kako je rekao, za Ominimo je nakon inicijalnog uspeha u Mađarskoj, gde je ostvaren uspeh, ulazak na najveće centralnoevropsko tržište logičan sledeći korak.
“Poljska ima približno 30 miliona aktivnih auto-polisa i godišnju premiju veću od 6 milijardi evra, što ovo tržište čini gotovo šest puta većim od mađarskog. Ipak, konkurencija je oštrija – više od 20 osiguravajućih kompanija, od kojih mnoge posluju kroz više brendova, takmiči se za svoje mesto na tržištu”, ističe Bućan za Bizlife.
„Zbog celokupne situacije morali smo dodatno da se fokusiramo na razvoj veoma sofisticiranih algoritama za procenu rizika kako bismo se izdvojili u odnosu na konkurenciju“, kaže Bućan.
Prema njegovim rečima, poseban izazov predstavlja i činjenica da je frekvencija šteta u Poljskoj za više od 20% veća nego u Mađarskoj, što dodatno komplikuje selekciju nisko-rizičnih vozača – na kojoj Ominimo temelji svoj model poslovanja.
Ominimo je postao profitalibilan u prvoj godini
Dušan Komar: Od McKinsey-ja do startapa vrednog 200 miliona evra
U ranijem intervjuu za BIZLife, Dušan Komar, osnivač i izvršni direktor Ominima Insurance, istakao je sledeći segment o uspehu kompanije:
„Ominimo je postao profitabilan u prvoj godini, što je retkost u svetu startapa. To je značilo dve stvari: rigorozna selekcija rizika – nudeći niske cene samo nisko-rizičnim vozačima – i visoku troškovnu efikasnost, zahvaljujući automatizaciji procesa. Kao rezultat toga, Ominimo ima 10‑30 puta manje ljudi po evru premije u odnosu na tradicionalna osiguranja“, objasnio je Komar za Bizlife.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Ominimo/ Ustupljene fotografije