nove tehnologije, automobil

Revolucija u auto-industriji: Zbogom ekranima u kolima, vraćaju se dugmići

Trend koji godinama dominira automobilskom industrijom, podstaknut popularnošću pametnih telefona, izgleda da konačno gubi zamah. Proizvođači se dugo takmiče ko će ponuditi veći ekran osetljiv na dodir i preneti što više funkcija na njega, a Tesla prednjači sa Modelom 3.

Međutim, nakon brojnih kritika u vezi sa bezbednosti i praktičnosti, čini se da se dešava preokret. Sve više brendova shvata ono što vozači odavno znaju: za osnovne komande ništa ne može zameniti dobro staro fizičko dugme. Poslednji u nizu koji se vraća korenima je francuski proizvođač sportskih automobila Alpin.

Prioritet na vožnji, a ne na ekranima

Vest je objavio Autokar, koji je razgovarao sa glavnim dizajnerom Alpina Antonijem Vilenom. On je potvrdio da će predstojeći sportski automobil A110, kao i drugi budući sportisti brenda, dati prioritet fizičkim kontrolama. Kako je objasnio, kada je fokus na samom činu vožnje, kontrole moraju biti „instinktivne“.

Iako bi se isto moglo reći za bilo koji automobil – jer je svaka sekunda provedena u pretraživanju opcija klime ili jačine zvuka na ekranu potencijalna opasnost, kaže Viljaino. Zadovoljstvo dinamične vožnje ne bi trebalo da bude prekinuto frustrirajućim „kopanjem“ po menijima infotejnment sistema. Promene će početi sa lansiranjem sledeće generacije A110, a drugi modeli će uslediti.

Veliki igrači slede taj primer

Alpine nije sam u ovom preokretu. Lista proizvođača koji shvataju da ekrani nisu odgovor na sve, raste.

Ferari: Italijanski gigant je napustio kontrole osetljive na dodir na volanu sa novim modelom Amalfi i vratio se klasičnim, fizičkim dugmadima. Štaviše, novi, redizajnirani volan može se naknadno ugraditi i u model Roma i druge Ferarije koji su ranije koristili kritikovano rešenje.

Hjundai: SangJup Li, izvršni potpredsednik i šef globalnog dizajna za Hjundai i Dženezis, jasno je stavio do znanja da će se kompanija držati fizičkih kontrola za ključne funkcije. Njegovo mišljenje je da su one jednostavno bezbednije i lakše za korišćenje. Iako se ne slažu svi u kompaniji (šef evropskog tehničkog centra i dalje vidi budućnost u ekranima), veruje se da bi Lijeva reč o ovom pitanju trebalo da bude poslednja.

Folksvagen: Čak i Folksvagen, koji je godinama bio žestoko kritikovan zbog svojih neintuitivnih dodirnih kontrola i sporog softvera na modelima Golf 8 i ID, pravi zaokret. Softver je od tada značajno poboljšan, a fizička dugmad se vraćaju u velikoj meri. Ovo je najavilo koncept ID.2all sa klasičnim točkićem za podešavanje jačine zvuka, a kompanija je potvrdila da će slična rešenja krasiti proizvodne modele, uključujući i najnoviji Tiguan.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

 

Izvor: BIZlife/Index.hr

Foto: Unsplash

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE