Zločin i kazan, džin

Zločin i kazan: Priznanje grupe prijatelja koji su krivi za najbolji džin u gradu

“Bili smo previše stari da proizvodimo pivo, suviše mladi da proizvodimo rakiju, nekako grubi da proizvodimo vino i nestrpljivi da proizvodimo viski. Pa šta nam je ostalo? Ostao je džin”. Jedna grupa prijatelja iz Srbije, plus zanimljiva ideja, jednako je – najbolji džin u gradu. Hteli su da ih predstavimo kratko i jasno, kao “Zločin i kazan” kako se zove i njihov brend, jer ipak su oni jedan tim, a ne samo skup pojedinaca.

Otkrili su za BIZlife kako su došli na ideju da kao grupa prijatelja baš počnu da prave džin, a ne neko drugo piće.

Zločin i kazan

Zločin i kazan

“Džin je savršeno piće za one koji vole da eksperimentišu. Zato postoji toliko različitog džina širom sveta, jer svako može nešto svoje da osmisli pri kreiranju recepta. Džin je savršeno platno”, rekli su nam “zločinci” kojima je “kazan” postao biznis, ali i strast.

U timu koji pravi “bogovsko piće” ih ima negde između košarkaškog i fudbalskog tima, kažu da je to ujedno i kletva i blagoslov. Okupljanja i druženja im i dalje izgledaju isto, samo što je tu sada kreativnost umešala prste, a dugogodišnje prijateljstvo im je pomoglo da njihov biznis postane čista ljubav.

“Imamo dosta radne snage, ali i dosta mišljenja (smeh). Super je što smo svi isti i različiti, pa možemo neke izazove da vidimo iz različitih perspektiva. Dolazimo iz različitih industrija i profesija – od scenarista, do DJ-eva, od marketinga do programiranja, od novinara do project menagera, od pravnika do “nemamo pojma čime se Stefan bavi”. Mi smo bili prijatelji koji provode dosta vremena zajedno, pa smo odlučili da u tom vremenu koje provodimo zajedno radimo nešto kreativno. Kada već sedimo i pričamo ili gledamo fudbal – možemo u isto vreme i da peremo buriće, pečemo limun ili lepimo etikete”, kažu nam šaljivo i dodaju da su zbog biznisa postali nešto više od prijatelja, a manje od braka:

“Ovo je definitivno dobar način da još bolje upoznate svoje prijatelje je da započnete posao sa njima. Nemaju svi mogućnost da vide svoje prijatelje na poslu. Znamo da dosta ljudi ima privatnu i biznis personu, a mi smo probili i taj “zid”. Može se reći da je naše prijateljstvo sada na nekom drugom nivou, a možemo se pohvaliti time da se prijateljstvo nije pokvarilo nego dobilo još jednu dimenziju”, kažu nam krivci za dobar džin.

Rade od devet do pet, pa pravac destilerija

Zanimlivo je što “zločinci” nemaju radni dan, već samo “radnu noć”. Mladići u tridesetim godinama preko dana rade svoje osmočasovne poslove, a onda uveče idu u destileriju i tamo nastaje – magija. Izgleda da kada vam nešto postane strast, ništa vas ne može zaustaviti.

“Svi mi imamo “dnevne poslove”, a destilerija je noćni posao. Što je možda i prikladno za alkoholno piće. Znači kada završimo radni dan, dolazimo u našu destileriju na Crvenom Krstu (tu blizu, malo niže) i krećemo da se bavimo našom pasijom – džinom. Uvek postoji spisak obaveza, znamo ko od nas šta ume da radi, a neke stvari znamo svi. Svi znamo da proizvodimo džin. Da od kleke do flaše sprovedemo naše omiljeno piće. A neki od nas su se specijalizovali za magacinske poslove, finansije, dizajn, marketing, prodaju ili birokratiju. To se nekako samo posložilo usput”.

Zločin i kazan

Zanimalo nas je koje je zapravo njihovo “oružje” da se razlikuju od ostalih proizvođača džina, a ime koje će da krasi njihove flaše pića je nastalo mnogo pre samog osnivanja biznisa. Sve se desilo u jednom trenutku, koji je izgleda promenio njihove živote, a kroz smeh su nam objasnili kako su na interesantan način zaštitili ime brenda.

“Mi smo smislili ime pre nego što smo bilo šta uradili! Odlučili smo da probamo da napravimo džin i pričali smo o tome neko vreme, a na jednoj od naših proslava, jedan od nas je rekao – ZLOČIN I KAZAN. Istog trenutka su svi odreagovali i to je bilo to. Nema rasprave, nema diskusije. Jedan trenutak i gotovo. Naravno odmah smo mu platili 50 dinara za to ime pred svedocima, ako se posvađamo negde usput da ne pokrene neki proces oko autorskih prava (smeh)”.

Ušli u biznis bez ikakvog znanja

Pošto su ušli u posao bez prethodnog znanja o proizvodnji alkoholnog pića, našalili su se da je destilacija izgledala tako da “ako ne odletite u vazduh tokom pečenja od jačine alkohola, onda imate džin.” Pošlo im je za rukom da uz mnoštvo ideja i kombinaciju začina, ipak nastane fuzija ukusa u flaši.

“Mi bismo pozvali sve zainteresovane da nam se jave i da zakažu turu po našoj destileriji. Lepo ćemo vas dočekati  i uz pićence vam sve pokazati. Ukratko, mnogo alkohola se meša sa mnogo začina, voća, biljčica, čajeva… Nakon toga se peče ili kuva (zavisi koga pitate) u našem prelepom kazanu i nakon što malo odstoji da se smiri nastane naš prelepi džin. Ali ova priča je mnogo gotivnija, kada stojite u proizvodnji dok vam je mi pričamo”.

Pošto ih ima kao igrača u košarkaškom timu, odlučili su da ne izgube utakmicu što se tiče izlaska na tržište, pa su kreirali svoje. Iako im proizvodnja džina nije posao za stalno, nadaju se da će sam džin naći “posao na neodređeno” i da će osvojiti srca svih koji ga okuse.

Zločin i kazan, džin

Proizvodnja džina

“Mi nismo standardni industrijski džin, već ručno izrađen craft. Jako kvalitetan, jako ukusan. Zbog svega toga naš jedini cilj je da nas proba što više ljudi, jer smatramo da tu tržišnu utakmicu onda lagano dobijamo. Zato se trudimo da uđemo u što više lokala, da se pojavimo na što više događaja i da pozovemo što više ljudi da poruči naše proizvode preko interneta ili da svrati do Metohijske 24, u detileriju, da ih proba. Trudimo se da redovno kreiramo nove ukuse, ili da osmislimo neku inovaciju. Tako mislim da održavamo odnos sa kupcima i da ostajmo interesantni I relevantni. Džin ide uzlaznom putanjom, sve više ljudi ga konzumira i mislimo da će craft džin naći svoje mesto za stalno”.

Podrška kao najveća motivacija

Ispostavilo se da njihov džin zaista ostaje za stalno u srcima onih koji su ga okusili, a pozitivni utisci ljudi su im davali motivaciju da biznis samo nastave da grade. Od ideje nisu odustali, ali ni inspiracije i podrške im nikada nije manjkalo.

“Ništa ne može da se meri sa tim osećajem kada čujemo utiske ljudi nakon što probaju naš džin. To je najveća motivacija da nastavimo da radimo. Prvo smo to čuli od naših prijatelja, a sada od kupaca. Mi iz zapravo ne zovemo kupci, već publika. Jer sa publikom mora da se napravi odnos. I koncert i novi album i intervju. Tako i nideju aša rok zvezda, naš džin mora da ostane veran svojoj publici, jer ga je ta publika nagradila”, rekli su nam iz brenda “Zločin i kazan” i posavetovali sve one koji imaju ideju za biznis, ali nemanju hrabrosti da se u njega upuste.

Donesite odluku o tome dok cirkate (smeh). Tako smo mi I šta nam fali? Šalimo se, ali treba imati hrabrosti. Skoro nam je u goste došao jedan dečko koji ima sličnu kao mi i dok smo mu pričali o svemu što smo prošli od ideje do realizacije on je rekao samo – UH! Ne treba se fokusirati na prepreke već na cilj. Svaki posao ima problem, izazove i ne znamo sve šta. Ali vaš posao je pre svega VAŠ. Kao što naš pripada nama – grupi prijatelja koji vole da prave i piju DŽIN. To ga čini jedinstvenim. I onda problemi i izazovi ne izgledaju tako strašni kada je ovo što radimo – ono što volimo. To je naša pasija. Imamo to i imamo jedni druge. Još jedan džin tonik pored toga i šta ćeš više?”

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife/Jana Desovski

Foto: Ustupljene fotografije

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE