Još jedan spor oko logotipa: Audijevi prstenovi su samo njegovi
Nemački proizvođač automobila Audi dobio je na Evropskom sudu pravde (ECJ) slučaj braneći svoje pravo na trgovački znak proizvođača automobila protiv poljskog trgovca automobilskim delovima.
Proizvođač automobila može zabraniti korišćenje znaka identičnog ili sličnog trgovačkom znaku koji poseduje za rezervne delove“, rekao je ECJ u saopštenju.
Audi je pokrenuo slučaj protiv poljskog trgovca autodelovima, GQ, zbog prodaje neoriginalnih rešetki hladnjaka prilagođenih za stare modele automobila Audi s komponentom sličnom znaku Audija s četiri prstena.
Komad je dizajniran da drži amblem potpisa. Nemački proizvođač automobila želi da zabrani prodaju neoriginalnih rešetki hladnjaka s logotipom i sličnim dizajnom.
Trgovac automobilskim delovima osporio je slučaj, postavljajući pitanje da li upotreba amblema u prodaji delova krši prava na zaštitni znak i pitajući da je li Audi imao ovlašćenja da ograniči upotrebu logotipa u ovom kontekstu.
ECJ je presudio da je Audi imao ovlašćenja za sprovođenje prava na zaštitni znak, utvrdivši da je komponenta dizajnirana za držanje logotipa automobila na neoriginalnim rešetkama hladnjaka takođe imala marketinšku svrhu.
Slučaj se sada vraća nacionalnom sudskom sistemu u Poljskoj kako bi se donela konačna presuda u skladu s odlukom ECJ.
Izvor: Seebiz
Foto: Pixabay