NOKIA menja strategiju poslovanja: Predstavljen i NOVI LOGO (FOTO)
Prvi put u skoro 60 godina, nekadašnji gigant mobilnih telefona Nokia menja svoj čuveni logo.
Nedelju dana pre početka kongresa Mobile World u Barseloni, kompanija nije predstavila samo novi logo, već i strategiju.
Novi logo se sastoji od pet različitih oblika koji čine reč NOKIA. Ikonična plava boja starog logotipa je izbačena i zamenjena nizom boja koje se menjaju u zavisnosti od upotrebe.
„Postojala je povezanost sa pametnim telefonima, a danas smo zapravo kompanija koja se bavi poslovnom tehnologijom“, rekao je izvršni direktor Peka Lundmark u intervjuu za Rojters.
Nakon što je 2020. preuzeo, tada kompaniju u velikim finanijskim problemima, Lundmark je postavio strategiju u tri faze: resetovanje, ubrzanje i skala. Pošto je faza restovanja sada završena, Lundmark kaže da druga počinje.
Iako Nokia i dalje ima za cilj da povećava svoj posao pružaoca usluge, prodajući opremu telekomunikacionim kompanijama, njen glavni fokus je sada prodaja opreme drugim preduzećima, piše Rojters.
„Prošle godine smo imali veoma dobar rast preduzeća od 21 odsto, što je trenutno oko osam odsto naše prodaje, otprilike dve milijarde evra. Želimo da to što pre povećamo na dvocifrene brojke“, rekao je on.
Vodeće tehnološke kompanije udružuju se inače sa proizvođačima telekomunikacione opreme kao što je Nokia kako bi kupcima prodavali privatne 5G mreže i opremu za automatizovane fabrike, uglavnom u proizvodnom sektoru.
Nokia planira da preispita putanju rasta svojih različitih preduzeća i razmotri alternative, uključujući otpuštanja.
„Signal je veoma jasan. Želimo samo da budemo u preduzećima gde možemo da vidimo globalno liderstvo“, rekao je Lundmark.
Pomeranje Nokie ka fabričkoj automatizaciji i centrima podataka će ih takođe postaviti u poziciju konkurentnosti sa velikim tehnološkim kompanijama, kao što su Microsoft i Amazon.
„Biće više različitih opcija, ponekad će oni biti naši partneri, ponekad mogu biti naši kupci, a siguran sam da će biti i situacija u kojima ćemo biti konkurencija“, istakao je Lundmark i dodao: „Indija je naše najbrže rastuće tržište koje ima niže marže – ovo je strukturna promena“.