Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Šta je „Wordle“, viralna video igrica koju je kupio Njujork Tajms?

    Igrica koja je u poslednjih nekoliko meseci okupirala pažnju sveta, „Wordle“, prodata je New York Times-u za sedmocifren iznos. 

    Iznenadni hit „Wordle“ je igra u kojem igrači jednom dnevno imaju šest šansi da pogode reč od pet slova. Kupovina, koju je u ponedeljak najavio The Times, odražava sve veći značaj igara, u nastojanju kompanije da poveća digitalne pretplate na 10 miliona do 2025. godine.

    „Wordle“ je kupljen od njegovog tvorca, Džoša Vordla, softverskog inženjera iz Bruklina, po ceni koja još uvek nije poznata, ali se nagađa da ima sedam cifara, piše The Times. Kompanija je saopštila da će igra u početku ostati besplatna za nove i postojeće igrače.

    Šta je „Wordle“?

    „Wordle“ je doživeo ogromnu ekspanziju, a ime je dobio po prezimenu svog tvorca. Kada se prvi put pojavio u oktobru bio je bez dodatnih sadržaja i oglasa. U samo nekoliko nedelja ovu igricu je igralo 300.000 ljudi. Sada je igraju milioni.

    Igrica je slagalica zasnovana koja zahteva od igrača da pogode važeću reč od pet slova u šest pokušaja ili manje. Nakon svakog nagađanja, boja pločica će se promeniti da pokaže koliko je vaša pretpostavka bila bliska reči.

    Svako dobija istu reč dnevno, a posle 24 sata reč se menja. Veb-bazirana igra „Wordle“ može se igrati na desktop pretraživaču ili mobilnom uređaju.

    Može se reći da su društvene mreže glavna snaga iza Vordlove popularnosti. Čak 43 odsto ispitanika koji su čuli za igru reklo je da su prvi put čuli za nju na društvenim mrežama.

    Ko je tvorac „Wordle-a“?

    Igru je kreirao Džoš Vordl, softverski inženjer, poreklom iz Velike Britanije, koji je znao da njegov partner voli igre rečima, pa je napravio igru pogađanja samo za njih dvojicu.

    Vordl, koji je diplomirao na univerzitetu u Londonu 2006. i preselio se u SAD na master likovne umetnosti 2008. godine, radio je kao softverski inženjer u Redditu.

    Nakon toga je pokazao igru nekolicini dobro pozicioniranih prijatelja i porodici. Ali viralnosti, kao što znamo, nije potrebno mnogo da se pokrene. Za tren oka nastala je prava pomama.

    „Mislim da ljudi na neki način cene kada na mreži postoji nešto što je samo zabava“, rekao je Vordl u jednom od ranijih intervjua. „Igra ne pokušava da uradi bilo šta sumnjivo sa vašim podacima ili vašim očima. To je samo igra koja je zabavna“, naglasio je on.

    Ovo nije Vordlov prvi eksperiment. Bivši radnik Reddit-a napravio dva kolaborativna društvena eksperimenta na sajtu, pod nazivom „The Button“ i „Place“, a svaki je bio popularan u svom trenutku.

    Vordlu su se obraćali investitori koji su želeli da podignu igru na sledeći nivo, ali njen tvorac nije pokušavao da ostvari profit. „Ne želim da Wordle bude moj posao sa punim radnim vremenom, ne želim da ulažem u njega niti da radim bilo šta od toga. Veoma sam zadovoljan gde se nalazi“, rekao je Vordl ranije.

    Brojni programeri su počeli da kloniraju igru, koristeći prednosti Vordleovog statičkog mesta na vebu i praveći aplikacije kako bi profitirali.

    Vordl je rekao da mu je drago što je prepustio uzde Times-u, dodajući da su sopstvene igre te novinske kuće uticale na „priču o ‘Wordlu'“.

    Kako modni brend povećava prodaju uz pomoć VIDEO IGRICE (VIDEO)

    Izvor: BIZLife

    Foto: Screenshot

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE