Unilever najavio seču menadžerskih pozicija – otkazi za 1.500 radnika

Multinacionalna korporacija Unilever najavila je da planira da otpusti 1.500 radnika, uglavnom na menadžerskim pozicijama širom sveta, pošto je pod sve većim pritiskom investitora iz SAD i akcionara da poboljšaju svoj učinak.

Vlasnik brendova poput Dove sapuan, Hellmann’s majoneza i Ben & Jerry’s sladoleda najavila je da će smanjiti udeo višeg rukovodstva za 15 odsto, kao i više nižih rukovodećih pozicija za pet odsto radi pojednostavljenja poslovanja.

Konsultovaće sindikate o planovima, a naglašavaju da to neće uticati na posao fabričkih radnika, prenosi Gardijan.

Unilever zapošljava oko 150.000 ljudi širom sveta, uključujući 6.000 u Velikoj Britaniji i Irskoj.

Pritisak da se poveća prodaja

Izvršni direktor, Alan Džoup, mesecima je bio pod pritiskom da oživi rast prodaje.

Poslednjih dana pojavila se informacija da američki aktivista investitor Nelson Pelc ima udeo u kompaniji.

Inače Glaxo Smit Kline odbacio je Unileverovu ponudu od 50 milijardi funti kao prenisku što je izazvalo bes deoničara.

Teri Smit, osnivač Fundsmitha i jedan od najvećih akcionara Unilevera rekao je da bi menadžment trebalo da se fokusira na poboljšanje svog osnovnog poslovanja ili da odustane.

On je optužio menadžment da teži održivosti nauštrb poslovnog učinka.

Fokus na pet oblasti

Unilever je u utorak saopštio da će kompanija biti fokusirana pet oblasti: lepota, lična nega, kućna nega, ishrana i sladoled.

Svaka poslovna grupa će biti u potpunosti odgovorna za svoju strategiju, rast i isporuku profita na globalnom nivou.

„Naš novi organizacioni model razvijen je tokom prošle godine i osmišljen je da nastavi napredak koji vidimo u performansama našeg poslovanja. Prelazak na pet poslovnih grupa fokusiranih na kategorije omogućiće nam da bolje reagujemo na trendove potrošača i kanala, sa kristalno jasnom odgovornošću za isporuku. Rast ostaje naš glavni prioritet i ove promene će podržati naše ciljeve u tome”, rekao je Džoup.

Izvor: BIZLife

Foto: Printscreen

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE