Kako do srećnih i produktivnih zaposlenih

Blago kompaniji koja ima zadovoljne i angažovane zaposlene – produktivnija je, profitabilnija, troškovi nastali usled otkaza i novih zapošljavanja su znatno manji, a i ima i najboje ambasadore koje može da zamisli.

 Zadovoljstvo i angažovanost ruku pod ruku

Kako bi kompanija imala produktivne i srećne zaposlene bitno je da razume koncepte zadovoljstva i angažovanosti. Iako naizgled identični, postoji značajna razlika, međusobno se prepliću i jedan je preduslov onog drugog.

Zadovoljstvo pokazuje kako se zaposleni osećaju po pitanju samog posla i uslova rada: sigurnost posla, kompenzacija, beneficije, odnos sa menadžmentom, prilike za napredovanje u karijeri. Angažovanost je posvećenost i predanost poslu, strast zbog koje zaposleni sami biraju da ulože dodatni napor, želja da inoviraju i razmišljaju i „van kutije“ kako bi organizacija kojoj pripadaju napredovala. Angažovani zaposleni su istovremeno i zadovoljni zaposleni.

 Kako izmeriti stepen zadovoljstva i angažovanosti

 Nema boljeg načina da saznate kako se osećaju vaši zaposleni nego da ih to direktno pitate. Istraživanja su dragoceni kanal kroz koji zaposleni mogu da izraze svoje mišljenje, pohvale i kritike i daju vam konkretne smernice za stvaranje i jačanje vašeg brenda poželjnog poslodavca. Kroz istraživanja ispituju se faktori koji utiču na zadovoljstvo i angažovanost zaposlenih – sigurnosti posla, prilike za primenu veština i sposobnosti na radnom mestu, plata, svrsishodnost posla, itd.

Idealno je kada se kroz istraživanje dobijaju podaci iz kompanija u okviru različitih industrija, pa je moguće videti kako se organizacija kotira u odnosu na na druge u svojoj branši  – u kojim segmentima je bolja, a gde je potrebno dodatno angažovanje i na čemu je konkretno potrebno raditi. Primer tako sveobuhvatnog ispitivanja je nedavno pokrenuto istraživanje Pulser, kroz koje se meri i zadovoljstvo i angažovanost zaposlenih u samoj kompaniji, ali i daje uporedna analiza sa drugim kompanijama u okviru industrije.

Kako iskoristiti rezultate dobijene istraživanjima

Podaci dobijeni istraživanjem kompaniji omogućavaju da razvije i sprovede sopstvene strategije za povećanje zadovoljstva i angažovanosti zaposlenih. Ona su osnov za izgradnju strategije koja će dovesti do zadržavanja i privlačenje kvalitetnih ljudi u timove. Iako se brendiranje poslodavaca nekada bazira isključivo na potrazi za talentima, svemu prethodi sređivanje „svog dvorišta“, odnosno stvaranje dobre i inspirativne atmosfere za rad među postojećim zaposlenima.

Ulaganje napora u ispunjenje ciljeva proisteklih iz istraživanja donosi svima dobro – angažovaniji zaposleni su srećniji, ispunjeniji, fokusiraniji, a veća posvećenost i predanost za kompaniju znači manje odsustvovanja, bolju produktivnost, veći profit i stvaranje komparativne prednosti na tržištu.

Izvor: BIZLife

Foto: AdobeStock Pulser promo

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE