Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Otkriveno kako da kraće čekamo u redu

    Autor George Mikes koji živi u Britaniji a po poreklu je Mađar, napisao je jednom:“ Svaki Englez, iako je sam, uredno formira red od jednog čoveka“. Britanci kažu za sebe da je čekanje u redu način njihovog života. Ni nama Srbima redovi nisu nepoznanica, bilo da je u supermarketu, u pošti, banci, kada su popusti, kada treba podići penziju… Šta bismo onda odgovorili istraživačima iz Danske koji kažu da je stari način discipline – „Ko prvi dođe prvi bude uslužen“ – traćenje vremena?

    U studiji Univerziteta južne Danske objavljenoj u “Izdanju za diskusiju o bizniisu i ekonomiji” istraživači opisuju da je “ko prvi dođe prvi bude uslužen” “prokletstvo”. Oni uzimaju u obzir bilo koju situaciju čekanja u teoriji, kao na primer ukrcavanje na avion.

    Problem se intenzivira kada se dolazi suviše rano, što rezultira time da ljudi najviše čekaju u redu. Kada je ova situacija zamenjena sa “Ko poslednji dođe prvi bude uslužen” sistemom – redovi su mnogo efikasniji. Istraživači kažu da ovaj model tera ljude da promene način ponašanja i da u red stižu sporije i kasnije. Kada ljudi koji dolaze poslednji budu prvi usluženi, ima manje “uskih grla” odnosno usporavanja, i manje gužve.

    U drugoj studiji, takođe objavljenoj u istom listu, istaživači su proučavali tri sistema čekanja u redu: “prvi dođe-prvi bude uslužen”, “poslednji dođe-prvi bude uslužen” i “usluživanje bez posebnog reda”. Prijavilo se 144 volontera koji bi oformili red po svakom sistemu. Kada je volonterima rečeno da će biti usluženi bez posebnog reda, čekanje u redu se smanjilo. Ovo vreme se još više smanjilo kada se primenio sistem “Poslednji dođe-prvi bude uslužen”. Izgleda da većina ljudi nije htela da rizikuje i pojavi se suviše rano, da bi na kraju bili usluženi poslednji.

    Ipak, kada su istraživači merili koliko su se učesnici osetili fer čekajući u redu u ovakvim sistemima, rezultat je bio da je najviše fer “ko prvi dođe, prvi bude uslužen”, a najmanje “Poslednji dođe prvi bude uslužen”. Srećno sa primenjivanjem ovog sistema u realnom životu!

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE