Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „30 ispod 30“, Milan Prokopović: Svako od nas pažljivo treba da bira svoje bitke

    Milan Prokopović zaposlen je u kompaniji Ananas E-commerce, gde radi kao Content Manager. Diplomirao je na Fakultetu organizacionih nauka, gde trenutno pohađa master studije iz oblasti IT menadžmenta.

    Svoje prve korporativne korake napravio je u naftnoj industriji, a nakon toga se odlučio za svet digitala u segmentu e-trgovine, gde je radio na različitim pozicijama – od specijaliste, preko menadžera projekta, do v. d. direktora za Customer Experience. Od 2023. godine, u kompaniji Ananas E-commerce radi na poziciji Content Managera. Tokom karijere se trudi da kontinuirano usavršava svoja znanja, a s tim u vezi posebno ističe DMI program za digitalni marketing, kao i sertifikaciju „Product ownership” u okviru Scrum Alliance.

    • Zašto ste odlučili da ostanete i radite u Srbiji?

    Ostati u Srbiji bila je logična odluka iz dva jednostavna razloga – Srbija je naša zemlja i meni je najlepša. Sa druge strane, smatram da je u poslednjih 8‒10 godina proces digitalne transformacije uzeo maha, pogurao čitavu srpsku industriju napred i otvorio veoma interesantnu tržišnu utakmicu. Stoga, za sve nas koji smo željni znanja i profesionalnog napretka, a ne plašimo se novina – ima dovoljno mesta za karijerni napredak.

    • Koji su najveći izazovi sa kojima ste se suočili na svom putu do uspeha?

    Veoma mi je drago što sam tokom svoje karijere svedok velikih promena i ekstremno brzog napredovanja celog tržišta. Moj posao je takav da, na dnevnom nivou, moramo da pratimo sve novine i promene kako bismo bili efikasniji, ali i kako bi rezultati našeg poslovanja bili mnogo bolji. Možda mi je najteže kada primetim nerazumevanje prilikom procesa inovacija ili otpor prema promenama. Srećom, trenutno radim u kompaniji koja beleži vrtoglavi rast i ovakvi izazovi su stvarno minimalni.

    Ananas

    • Koji je bio prelomni trenutak u vašoj karijeri?

    Poziv da se pridružim trenutno najvećem regionalnom projektu i da počnem da radim na poziciji kontent menadžera u kompaniji Ananas. Privilegija je raditi na izgradnji prvog i pravog marketplejsa u regionu s tako visokim ambicijama. Stvarno sam ponosan na to što sam deo tima koji nesebično deli znanja, koji je zajedno i kroz turbulentne situacije, ali zna odlično da proslavi mnogobrojne uspehe. Naš interni slogan je „Teško a jako” i mi to u Ananasu stvarno živimo.

    • Kako održavate motivaciju i energiju u svom svakodnevnom radu?

    I sebi i celom svom timu na dnevnom nivou određujem mikrociljeve koje relativno lako i sigurno možemo da ostvarimo, a koji istovremeno imaju značajan uticaj na strateške ciljeve naše kompanije. Na taj način održavamo lično zadovoljstvo i imamo motivaciju i za kompleksnije i zahtevnije poduhvate.

    • Kako tehnologija utiče na vaš posao i kako se prilagođavate promenama?

    U poslu kojim se bavim tehnologija ima veoma bitan, mogu da kažem i presudan značaj. Iz moje perspektive, to je upravo ona lepa strana ovog posla. U svetu digitala svaki novi tehnološki trend sa sobom nosi i širok spektar poslovnih prilika za primenu u praksi. Kroz različite kanale informisanja pokušavam da istražim tehnološke trendove, dodatno ih izučim i testiram u praksi. Ono što je moja pasija i što najviše volim jeste mogućnost da egzaktno izmerimo uticaj primenjenih trendova na poslovne procese.

    PRIVILEGIJA JE RADITI NA IZGRADNJI PRVOG I PRAVOG MARKETPLEJSA U REGIONU

    • Koje su najvažnije lekcije koje ste naučili iz neuspeha?

    Veoma kratko: najveća lekcija i mudrost jeste da svako od nas pažljivo treba da bira svoje bitke.

    • Po čemu se razlikujete od konkurencije? Koja je vaša jedinstvena prednost?

    Pre svega, gradimo nešto što omogućava trgovcima da razvijaju svoje poslovanje, dok se istovremeno trudimo da našim potrošačima ponudimo izvrsno korisničko iskustvo onlajn trgovine. Svaki naš poslovni potez i svaka poslovna odluka doneti su tako da našeg kupca tretiramo kao kralja ili kraljicu. Zato na našoj platformi već sada posluje više od 1000 trgovaca, a asortiman broji više od pola miliona artikala. Zato smo i otvorili najsavremeniji e-fulfillment centar i zato konstantno radimo na unapređenju svakog našeg procesa. Moj tim i ja želimo da svakom našem kupcu omogućimo sve neophodne informacije u vezi sa željenim artiklom, tako da može da svoju odluku o kupovini donese brzo i lako. I verujem da u tome i uspevamo.

    • Kako vidite svoju industriju za pet godina?

    Ananas je već u ovom momentu doneo brojne inovacije na tržište e-trgovine i pionirski primenio brojne svetske trendove u našoj oblasti poslovanja. U narednih pet godina verujem da će e-trgovina imati primat u svetu trgovine i da će Ananas zadržati snažnu poziciju regionalnog tržišnog lidera koji po svom poslovanju može da parira velikim svetskim igračima, i to upravo zbog spremnosti da se već sada uhvati u koštac sa svim promenama koje nam donosi veštačka inteligencija, ali i želje da uvek ide u korak sa inovacijama.

    Ananas

    • Šta vas inspiriše i pokreće u vašem poslu?

    Ljudi – njihova energija, znanje i posvećenost timskom radu. Promene – istraživanje, prilagođavanje, učenje i implementacija novih rešenja. Naravno, i poslovni rast i uspeh, tj. vidljivi odlični rezultati. Ove tri stavke su moja dobitna kombinacija u svakom momentu.

    • Kada biste mogli da se vratite, šta biste promenili u svom poslovnom putu?

    Siguran sam da bih još više rizikovao i bio hrabriji u situacijama koje nalažu odbranu ideja.

    • Kako definišete uspeh i šta on za vas znači?

    Uspeh za mene predstavlja osećaj zadovoljstva u trenucima kada znate da ste dali svoj maksimum u datim okolnostima, bez obzira na ishode.

    • Kako pristupate inovacijama i kreiranju novih ideja?

    Kod inovacija je uvek najbitnija stvar raščlanjivanje problema na manje komponente i razumevanje „bolnih tačaka” u problemu koji rešavamo. Ovo nam pomaže da kreativnost i znanje trasiramo u pravom smeru.

    • Koje su vaše najvažnije životne vrednosti i kako one utiču na vaše poslovne odluke?

    Vreme je prilično ograničen resurs i veoma ga poštujem, a porodica je stub našeg društva. Imajući ove dve činjenice na umu, trudim se da na sastanke dolazim na vreme, odluke donesem pravovremeno i efikasno, a svoj profesionalni, kao i privatni „tim”, stavim uvek na prvo mesto. 

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Stefan Jovanović i Zoran Rašić

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE