Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    20 godina Henkela u Srbiji: Čvrsto posvećeni inovacijama

    Dušan Antonijević, direktor fabrike u Kruševcu, Henkel Srbija

    Koristimo savremene tehnologije bazirane na proširenoj realnosti i veštačkoj inteligenciji, a neki od primera su automatski viljuškari, omogućen 3D obilazak fabrike, upotreba hololensa, automatska kontrola „Bref” kuglica, kao i napredno korišćenje dronova i QR kodova

    • Sledeće godine je tačno 20 godina otkako je Henkel kupio fabriku „Merima”. Da li ste zadovoljni svime urađenim? Na šta ćete se posebno fokusirati u trećoj deceniji poslovanja u Srbiji?

    Dve decenije kasnije, privatizacija „Merime” smatra se jednom od najuspešnijih na našim prostorima. Nama je čast da čuvamo tradiciju čuvene kruševačke fabrike i da na istom mestu nastavimo da razvijamo proizvodnu lokaciju sa regionalnim logističkim centrom, koja je danas jedna od najznačajnijih u Henkelovom globalnom sistemu. Uložili smo više od 350 miliona evra u različite projekte u Srbiji, a investicije u nove proizvodne i skladišne kapacitete, kao i u projekte modernizacije, biće svakako naš dalji tok razvoja. Ovu godinu završićemo znajući da smo važan deo ne samo Rasinskog okruga već i celokupne srpske ekonomije, sa očekivanim udelom u BDP-u od 0,35 odsto. U isto vreme smo se trudili da budemo dobar prijatelj zajednice i pomognemo kroz brojne društveno odgovorne inicijative. Veoma je važno da se zajedno razvijamo, stoga je odgovor: da, imamo čime da budemo zadovoljni.

    Krusevac, Serbia, Laundry and Home Care, Production, Bref

    • Izvozu je namenjeno čak 97 odsto proizvodnje Henkela. Koji proizvodi i brendovi se najbolje plasiraju na svetskim tržištima i šta predstavlja oznaka „made in Serbia”?

    Henkelovi proizvodi sektora „Deterdženti i kućna hemija” direktno iz Srbije odlaze u domove miliona ljudi širom sveta, u više od 40 zemalja. Neki od proizvoda iz Henkelovog portfolija ekskluzivno se proizvode samo u Kruševcu. Sačuvali smo i nastavili da razvijamo domaće brendove, poput „Meriksa” i „Mera”, i postali prepoznatljivi po svetski poznatim Henkelovim brendovima koje proizvodimo u Srbiji, kao što su „Persil”, „Bref”, „Somat”, i to u raznovrsnim varijantama i kategorijama, što podrazumeva i sposobnost da primenimo različite tehnologije.

    • Henkel je u prvih 10 najvećih izvoznika u prethodnoj godini. Šta vas je dovelo na tu poziciju i šta je najzaslužnije za stalni napredak na toj listi?

    Ponosni smo na činjenicu da se nalazimo na petom mestu liste kompanija najvećih izvoznika iz Srbije i težićemo daljem napretku.

    U proteklih nekoliko godina otvorili smo pet proizvodnih pogona i stalno radili na proširenju skladišnih kapaciteta. Brojne inovacije su dodatno doprinele efikasnosti proizvodnje. Sve ovo ne bi bilo moguće bez našeg tima, zato nije fraza da su ljudi ključ uspeha fabrike. Pored znanja, veština, krucijalni faktor su posvećenost i jak osećaj odgovornosti. Iako svaki novi izazov koji se stavi pred nas u prvom trenutku deluje nedostižno, posle faze neverice, proradi inat i uvek ispunimo obećanje. Lično verujem da svi negde uživamo u toj igri.

    • Šta su, po vašem mišljenju, strateške prednosti Srbije i srpskih kompanija?

    Dobro je poznato da su naša odlična geografska lokacija i izvozni potencijal veoma značajni za razvoj ekonomije. Naša važna prednost je kvalifikovana radna snaga. Smatram da posedujemo znanja koja idu u korak sa potrebama modernog doba i da se u našoj zemlji mogu pronaći pouzdani dobavljači.

    • U fabrici u Kruševcu izvode se brojni pilot-projekti, a mnoge lokalne inicijative u ovoj oblasti primenjuju se na globalnom nivou. Kako se odvija digitalizacija u Henkelu? Možete li da nam navedete neke pozitivne primere iz prakse?

    Henkel je čvrsto posvećen inovacijama i prepoznat je kao jedan od lidera četvrte industrijske revolucije. Kruševac je lokacija koja značajno doprinosi tome. Koristimo savremene tehnologije bazirane na proširenoj realnosti i veštačkoj inteligenciji, a neki od primera su automatski viljuškari, omogućen 3D obilazak fabrike, upotreba hololensa, automatska kontrola „Bref” kuglica, kao i napredno korišćenje dronova i QR kodova. Takođe, proces proizvodnje je optimizovan, jer imamo postavljene merače, tako da u svakom trenutku znamo kolika je potrošnja vode, struje i gasa, kakva je proizvodnja i efikasnost linije.

    Sve je digitalizovano i sva merenja se prate onlajn na našem sistemu, koji je vidljiv svima, uključujući i centralu. Konstantno merenje dosta pomaže u praćenju procesa, što vodi ka smanjenju emisije i uticaja na životno okruženje.

    Na našem sajtu henkel.rs i Jutjub kanalu možete da pogledate zanimljiv primer kako teče proizvodnja u najnovijoj fabrici za proizvodnju „Persil” kapsula. Linije za pakovanje u proizvodnji kapsula opremljene su robotima, koji omogućavaju potpunu automatizaciju procesa pakovanja.

    Imamo odličnu saradnju sa Elektrotehničkim fakultetom Univerziteta u Beogradu, a u srpskom timu imamo sjajne zaposlene, koji često postaju deo globalnih timova, šireći dalje svoja znanja. Konstantno radimo na projektima koji dodatno podstiču efikasnost i verujem da bi stručnjacima u ovoj oblasti naši primeri bili posebno interesantni.

    Krusevac, Serbia, Laundry and Home Care, Production, Somat

    • Upravo je pomenuta fabrika prva u Srbiji dobila sertifikat za energetsku efikasnost, kao i međunarodni Gold LEED sertifikat za liderstvo u energetskom dizajnu za očuvanje životne sredine. Mnogo, i očigledno uspešno, radite na svojoj strategiji održivosti. Koji su vaši naredni ciljevi?

    Tako je, održivost je duboko ukorenjena u sve naše poslovne procese kroz čitav lanac vrednosti, a pomenuti sertifikati potvrda su samo dela naših napora u ovoj oblasti.

    Konstantno smanjujemo ekološki otisak naše proizvodne lokacije i doprinosimo globalnom ambicioznom cilju da budemo klimatski pozitivna kompanija do 2040. godine, istovremeno održavajući visoke standarde kvaliteta i bezbednosti. U 2020. godini uspeli smo da smanjimo ukupnu količinu otpada koja se proizvede u našoj lokalnoj proizvodnji za 44 odsto (po toni, u poređenju sa 2010. godinom).

    Globalni cilj kompanije Henkel „Nula otpada na deponiju” sproveden je u potpunosti i na našoj lokaciji, tj. otpad koji se stvara prilikom naše proizvodnje u Kruševcu ne odlaže se na deponije, nego se ponovo koristi, reciklira i na kraju se njime rukuje na jedan od načina propisanih zakonom, od strane licenciranog operatera.

    Mnogi dodatni primeri i ulaganja potvrđuju našu posvećenost zaštiti životne sredine, poput postavljanja toplotnih pumpi koje koriste ekološku energiju iz okoline, imaju značajno niže emisije gasa, jednostavnije su i bezbednije za održavanje. Takođe, koristimo 100 odsto električne energije koja dolazi iz obnovljivih izvora i razmatramo nabavku i korišćenje solarnih panela u budućnosti.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE