Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Znate li koliko u Srbiji ima „PASIVNIH“ pružnih prelaza?

    U Srbiji 78 odsto, od ukupno 2.114 prelaza na železničkim prugama, nije opremljeno sistemom za upozorenje ili zaštitu koji se aktivira u slučaju kada nije bezbedan prelaz, ukazala je Državna revizorska institucija (DRI).

    „U periodu od 2017. do 2019. godine na pružnim prelazima se dogodilo ukupno 155 nesreća, od čega se oko 75 odsto nesreća dogodilo na ‘pasivnim’ prelazima bez sistema upozorenja ili zaštite, a u kojima su život izgubilo 24 osobe, dok je teže povređeno 59 ljudi“, kazao je predsednik DRI Duško Pejović.

    On je, prilikom onlajn predstavljanja izveštaja o reviziji svrshishodnosti poslovnja „Upravljanje bezbednosnim rizicima na prelazima preko pruge“, kazao da „direktni i indirektni troškovi saobraćajnih nezgoda u Srbiji, prema proceni stručnjaka, dostižu sumu od najmanje 470.000 evra po glavi smrtno stradalog u saobraćaju“.

    U izveštaju DRI navedeno je da je na više od polovine pružnih prelaza sa savremenim kolovoznim zastorom nisu postavljeni semafori, dok je saobraćajni znak „Stop“ postavljan neujednačeno i bez jasno definisanih kriterijuma.

    DRI je utvrdila da oko 20 odsto jedinica lokalnih samouprava koje upravljaju putevima, što obuhvata 285 pružnih prelaza, nije zaključilo ugovor o održavanju pružnih prelaza sa upravljačem železničke infrastrukure.

    „Upravljanje bezbednosnim rizicima na prelazima preko pruge bilo bi efikasnije kada bi normativni okvir bio preciznije definisan i usklađen, a aktivnosti nadležnih službi u većoj meri koordinisane i usmerene na otklanjanje uzroka rizika“, procena je državnih revizora.

    Izvor: Beta

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE