Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Žene u IT-u: Razbijanje rodnih stereotipa u tehnološkoj industriji

    Jedna od najpoželjnijih industrija za rad jeste IT koji mnogi doživljavaju kao pretežno muško zanimanje, a da li ste znali da je prva osoba koju bismo danas nazvali programerom bila žena – Ejda King Lavlejs?

    Uprkos tome, prema Trust Radius istraživanju, danas muškarci čine čak 80 odsto ukupne populacije u inženjerstvu, što znači da na njih petoricu radi svega jedna žena. Situacija na tržištu rada se menja i sve je veći broj pripadnica lepšeg pola koje žele da rade na tehničkoj ili netehničkoj poziciji u IT kompaniji.

    Svoje mišljenje o tome kako je biti žena u ovoj industriji, podelile su zaposlene u Q agency-u, jednoj od najboljih IT agencija na svetu gde 30 odsto zaposlenih čine upravo pripadnice lepšeg pola, developerka Kristina Marković, dizajnerka Jelena Končar i poslovna analitičarka Jelena Frlan.

    Kristina Marković, developerka: „Mi smo tu da razbijamo stereotipe”

    Zašto, po tvom mišljenju, i dalje vladaju stereotipi da je rad u IT industriji zapravo „muški” posao?

    Zaista postoji mnogo stereotipa u vezi sa programerima, počevši od toga da nose naočare, da su usamljeni, do toga da dosta jedu i piju energetska pića. Takođe, smatra se da rade više od osam časova dnevno i da je, samim tim, teško uskladiti privatni život i posao, što na mnoge devojke, odnosno žene, utiče da ne izaberu ovu karijeru. Zapravo, većina ljudi je u šoku kada kažem da sam programerka. Koleginice i ja smo tu da razbijamo mitove i legende o zaposlenima u IT-u.

    Da predrasude nisu tačne pokazuje kompanija u kojoj radim. U Q-u se radno vreme poštuje, a prekovremeni rad je plaćen. Fleksibilni sati doprinose lakšoj organizaciji obaveza, a tu je i rad od kuće. Dodatno, u korist tome koliko naša kompanija razmišlja o ženama, govori činjenica da nakon povratka sa porodiljskog odsustva imamo benefit za rad četiri sata dnevno i tako mesec dana, za šta se dobija puna plata. Istakla bih da su povlastice za muškarce i žene ravnopravne i da ih imamo mnogo. Najbitnije od svega jeste da smo u Q-u svi jednako plaćeni, naravno, u zavisnosti od pozicije na kojoj radimo.

    Na koji način žene menjaju IT oblast?  



    Povećanjem broja žena na tržištu rada u IT industriji, formirani su raznoliki timovi. Muškarci i žene često imaju različite ideje, rešenja, poglede na stvari, što omogućuje bolje i efikasnije rešavanje problema. Rodna raznolikost je ključna za svaku kompaniju. Takođe, primer smo mladim devojkama da, ukoliko imaju afiniteta da izgrade karijeru u ovoj oblasti, treba da upišu neki od IT smerova na fakultetu i tako postanu naše buduće koleginice.

    Jelena Končar, dizajnerka: „U Q-u žene i muškarci imaju podjednake šanse za napredak”

    Na netehničkim pozicijama u IT kompanijama ima mnogo više žena nego muškaraca. Zašto je, po tvom mišljenju, situacija takva?

    Verujem da je u prirodi žena da više brinu i vode računa o drugima, što možda proizilazi iz vaspitanja i podneblja na kom živimo. Upravo te osobine zahtevaju netehnička mesta u IT kompanijama, pa pretpostavljam da je to glavni razlog. Naglasila bih da svakako ima žena koje rade i na tehničkim pozicijama. Svako od nas svojim pristupom i pogledom na izazove koje donose poslovi u ovoj oblasti doprinosi razvoju agencije. Sve nas je više i zato kontinuirano dokazujemo da ovde ima podjednako mesta i mogućnosti za muškarce i žene.

    U kojoj meri su šanse za napredovanje i razvoj u Q agency-u jednake za oba pola?

    Kompanija Q agency je okrenuta ka svojim zaposlenima i kontinuirano ulaže u njih, odnosno nas. Dakle, priliku za to imaju svi koji žele da profesionalno napreduju, bez obzira da li je u pitanju žena ili muškarac. Menadžment tim naše IT agencije zna da prepozna potencijal svakoga.  Po svim pitanjima i uslovima rada ravnopravni smo sa suprotnim polom. Imamo apsolutnu podršku i razumevanje prilikom odlaska na odmor zbog potreba deteta, kao i velikog broja dana plaćenog bolovanja. Takođe, istakla bih da se neguje transparentnost na svim nivoima, kao i da se naša reč čuje i poštuje.

    Jelena Frlan, poslovna analitičarka: „Sociodemografski podaci nisu pokazatelj nečije stručnosti”

    Da li je put kojim idu žene koje ulaze u svet developmenta drugačiji od onog kojim idu muškarci? Kako je to izgledalo u vašem slučaju? 

    Rekla bih da razlike ipak postoje, iako se na prvi pogled ne čini tako, jer svi imamo pravo da upišemo srednje škole, fakultete, pa čak i da konkurišemo za ista radna mesta. Ipak, verujem da posle toga postoji jaz. U svojoj karijeri sam doživela da muški kolega, koji radi na istom radnom mestu kao i ja, mnogo brže dobija pohvale, povišice i unapređenja, bez obzira što su povratne informacije o njegovim veštinama upućivale da su one na nižem nivou od mojih. Po mom mišljenju, bez obzira na to što živimo u 21. veku i znamo da kvalitet nečijeg rada ne zavisi od pola te osobe, misli koje su izneli naši roditelji i preci i dalje ostaju duboko u nama.

    Na sreću, danas radim u kompaniji gde su šanse za napredovanje i razvoj zaista jednake za sve, bez obzira na pol, nacionalnost ili bilo koje druge socio-demografski podatke. To  je jedna od karakteristika koju sam prepoznala već na razgovoru za posao, a koju mi je kompanija kasnije  potvrdila svojim primerima na poslu. Trud, znanje i veštine zaposlenih se zaista prate i cene, pri čemu je fokus na podizanju svesti o našim talentima i oblastima za razvoj.  Upravo Q agency je pozitivan primer da su žene podjednako su sposobne i talentovane da rade u IT kompaniji.

    Na pitanje da li praksa pokazuje da žene podjednako dobro rade na netehničkim i tehničkim pozicijama, Kristina Marković, Jelena Končar i Jelena Frlan, dale su gotovo identičan odgovor:

    Apsolutno. Iako nas je i dalje manje, u svakom sektoru IT kompanije ima uspešnih žena, ali  i muškaraca, koji briljiraju u svom poslu. Kroz naš rad u Q-u svakodnevno dobijamo potvrdu da je navedeno tačno. Podjednako smo stručne, posvećene, vredne i sposobne, pokazujemo inicijativu i predanost poslu. Zato devojkama i ženama koje žele da postanu deo ove industrije poručujemo: sledite svoje snove.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Q Agency

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE