Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zbog Milke krojačice i „Milka“ bez domena

    Svakodnevno se u Srbiji registruje veliki broj domena, a prijavljivanje funkcioniše po principu ko prvi imenu – njegovo je.

    Ipak, najveći problem ovo može da napravi velikim firmama, poznatim ličnostima, kojima brend, bilo da je reč o imenu ili proizvodu, može da „ukrade“ i prijavi neko drugi i tako ih preduhitri.

    Iako registracija domena košta samo 3.500 dinara u našoj zemlji, svest o prisustvu kompanija na internetu nije dovoljno razvijena kao u svetu, pa se dešava da neke kompanije svoje najveće brendove ostavljaju na raspolaganje drugima.

    „Jedna poznata kompanija, recimo, nije registrovala svoj domen pod nazivom popularnog proizvoda, slatkiša. U budućnosti, neko može da zauzme njegov domen i iskoristi popularnost imena, a plasira neke druge, ili slične sadržaje“, objašnjava, za Večernje novosti, Predrag Milićević rukovodilac sektora marketinga u Registru internet domena Srbije.

     

    „Starbaks“ još pre 10 godina u Srbiji prijavio nacionalni domen

    Kao primer dobre prakse Milićević navodi kompaniju „Starbaks“, koja je deset godina pre nego što se pojavila na srpskom tržištu registrovala sajt sa nacionalnim domenom. O tome se vodi računa u svetskim kompanijama.

    Međutim, kako objašnjavaju u Registru internet domena Srbije, iako su svetske kompanije mnogo ispred nas, i kompaniji „Milka“ promaklo je da registruje sajt sa francuskim domenom.

    Pod imenom milka.fr registrovala se žena koja se bavi šnajderajem.

    „Neka naša žena se registrovala i prodavala garderobu. Kada su iz kompanije to saznali, vodili su spor sa njom, ali ona nije bila u prekršaju jer je domen bio slobodan. Uspeli su da ispregovaraju i preuzmu domen“, objašnjava ovu neobičnu situaciju Milićević.

    Osim kompanija, često su na udaru i poznate ličnosti, pod čijim imenom mogu da se registruju drugi i plasiraju razne sadržaje.

    „Kada je reč o našim poznatim ličnostima ne znam kakva je situacija, ali znam da je, recimo, glumac Ešton Kučer kada se rodila njegova ćerka zakupio sve moguće domene sa varijantima njenog imena. Tako da u budućnosti neko ne bi mogao da registruje takav sajt i plasira, primera radi, pornografski sadržaj“, kaže Milićević.

    Izvor: Večernje novosti

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE