Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Jedan cyber security dodatak u septembru aktivno zaustavio 22 mil. napada u Srbiji

    Digitalno doba donosi mnogo novih mogućnosti za unapređenje poslovanja, ali i izazova. Usled sve brže digitalizacije, svakodnevno raste rizik od gubitka podataka, koji se danas smatraju najvrednijom imovinom kompanija. U svetu u kom je sve više poslovnog i društvenog života na mreži, zaštita bezbednosti i podataka je neophodna za kompanije svih veličina.

    Goran Stojadinović, direktor prodaje poslovnim korisnicima i razvoja ICT rešenja u A1 Srbija, kaže da je pitanje bezbednosti u online svetu najvažnije u svetu biznisa zbog situacija sa koronavirusom i u Ukrajini.

    Goran Stojadinović, direktor prodaje poslovnim korisnicima i razvoja ICT rešenja u A1 Srbija

    U današnje vreme smo svi zanimljivi hakerima. Bez obzira na oblast poslovanja, ili to da li smo mala, srednja ili velika kompanija. Sajber kriminal je dobro organizovan – veliki igrači svojim korisnicima, odnosno drugim hakerima, čak nude usluge poput iznajmljivanja malver datoteka, zajedno sa tehničkom podrškom. Danas, haker više i ne mora da bude stručnjak da bi mogao da napadne i ugrozi kompaniju ili poejdinca. Zbog toga u A1 Srbija nastojimo da poslovnim partnerima i korisnicima ponudimo pomoć i nudimo im visok nivo sigurnosti kroz širok spektar usluga. Neretko kompanije vide bezbednosni tim kao mesto gde zabava prestaje, dok je zapravo potrebna dobra komunikacija kako bismo upravljali rešenjima i potencijalnim rizicima, interno i eksterno. Drugim rečima, akcenat ne treba da bude samo na tome kako ubrzati proces, već kako bezbedno ubrzati proces i to je zajedničko za preduzeća u Srbiji i u svetu jer u eri ubrzane digitalizacije – granice ne postoje.

    • Da li imate neke podatke kako stoji situacija u praksi kada je reč o korisnicima u Srbiji i njihovoj izloženosti pretnjama na internetu?

    Korisnici interneta u Srbiji su pod intenzivnom i rastućom opasnosti od sajber napada, a meta su njihova privatnost, bankovni računi i uređaji. Mi imamo proizvod za rezidencijalne korisnike A1 Net Protect koji funkcioniše kao dodatak. On je prošlog meseca aktivno zaustavio 22 miliona napada u Srbiji, što znači da je skoro svaki peti korisnik imao problem koji smo rešili.

    Najčešći napadi bili su lažne poštanske usluge, online kazina i trojanski virus.

    U poređenju sa drugim zemljama centralne i istočne Evrope, u Srbiji se beleži tri puta više napada. Istovremeno, ljudi prepoznaju potrebu za informacionom bezbednošću, ali i sve više ljudi i kompanija traži da ih štitimo. S ponosom mogu da kažem da smo lansirali A1 Cyber Backup rešenje koje je namanjeno svim poslovnim korisnicima, nezavisno od toga da li koriste neku od usluga A1 Srbija ili ne, a koje ima ima ugrađenu proaktivnu zaštitu od kriptografskih virusa kao što su ransomvare i drugi zlonamerni softveri.

    • Razvoj ICT je pomešao karte na tržištu tako da je sada jedna telekomunikaciona kompanija prepoznata kao partner u IT poslovima. Kako to komentarišete?

    Od trenutka kada je zapravo lansiran 4G i kada smo korisnicima omogućili broadband pristup mi smo ušli u cyber security jer moramo da zaštitimo sebe i 2,5 miliona korisnika. Ono što je veoma važno, A1 Srbija je deo A1 Telekom Austrija Grupe i mi zahvaljujući tome imamo uvide i ekspertize sa drugih tržišta. Mobilni operatori su među glavnim pokretačima digitalne transformacije poslovanja u svetu. Nismo želeli da se zaustavimo na pružanju telco usluga i pristupa internetu, već da ponudimo korisnicima potpuno pokriven prolaz u cyber prostor pomoću rešenja i servisa za cyber bezbednost, napredno povezivanje, skladištenje podataka i machine to machine komunikaciju.

    Budući da smo provajder internet i digitalnih rešenja, imamo mogućnost da spojimo usluge i ponudimo sve na jednom mestu za poslovne korisnike, po principu one stop shop. Takođe, ta rešenja ne smeju da opterećuju korisnike i zato insistiramo na „managed service” modelu, gde ih rasterećujemo brige o vođenju servisa, po principu „ključ u ruke“.

    Nesumnjivi trend u svetu godinama unazad je da su mobilni operatori predvodnici digitalne transformacije i to je uloga koja A1 u Srbiji prirodno odgovara.

    • Napredak u ICT-ju doneo je preduzećima svih veličina mnoštvo mogućnosti i pogodnosti. Koje trendove vidite kao najvažnije?

    Glavne potrebe u biznisu koje se nikada neće promeniti su kako da učinite svoje poslovanje efikasnijim i isplativijim. Digitalizacija je pojačala tu potrebu, ali i donela alate za to. Primena savremenih ICT rešenja je sinonim za efikasnost, jer omogućava velike uštede preduzećima, unapređuje kvalitet proizvoda i usluga, skraćuje vreme za završetak posla i smanjuje administraciju. Jedan od odličnih primera je A1 SD WAN, softverski definisano umrežavanje koje nudi veću fleksibilnost jer omogućava protok saobraćaja preko više transportnih mreža, za razliku od VPN-a koji sav saobraćaj šalje jednim putem. Zahvaljujući inteligentnom pristupu mrežnom funkcionisanju možete da upravljate čitavom mrežom iz jednog centra i reagujete na eventualne probleme u roku od nekoliko sekundi.

    Izvor: BIZLife

    Foto: A1

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE