Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Vučić u obilasku radova na metrou: „Čini mi se da ću potpisati zakon“

    Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da mu se “čini” da će potpisati Zakon o eksproprijaciji, da je pročitao tri različita mišljenja stručnjaka u kojima se ne navodi da ima ičega protivustavnog.

    Naglasio je da je u tri mišljenja koja je pročitao postoje primedbe ali da nijedna  nije da je zakon protivustavan. Rekao da ne voli pretnje i ultimatume, navodeći da se ne plaši protesta protiv tog zakona niti blokada saobraćaja, kao i da se ne plaši ulice već da samo na izborima može da bude pobeđen – ili u suprotnom da ga ubiju.

    “Ta odluka (o potpisivanju zakona) neće biti zasnovana na želji opozicije, ulici nikad neću da podilazim”, rekao je predsednik Srbije.

    Vučić je nakon obilaska radova na metrou na Makišu rekao da račune polaže narodu na izborima i pokazuje ono što vlast radi.

    Svake nedelje u obilazak metroa

    Predsednik Srbije govorio je i o radovima na metrou prilikom obilaska. On je najavio da će to gradilište da obilazi svake nedelje.

    Radovi su počeli 22. novembra, ali bez prisustva državnih i gradskih zvaničnika. Podsetimo,  u to vreme na toj lokaciji ekološka udruženja protestovala su kako bi ukazali da će gradilište ugroziti vodosnabvanje Beograda jer je na Makišu glavno gradsko izvorište.

    „Rekli su da ne smem da dođem ovde. Rekao sam stižem za koji dan. Svake nedelje da obilazim radove, da vide da naše građevinare ne mogu da zaustave, ma koliko želeli da Srbiju vrate u prošlost“, rekao je Vučić.

    Istakao je da se o gradnji metro u Beogradu priča 53 godine i da su svi političari varali narod.

    „Metro će biti završen za šest godina“

    „Metro će biti gotov za šest godina“, rekao je Vučić i zahvalio radnicima koji, kako je rekao, „Srbiju guraju napred“.

    Vučić je naglasio da projekat izgradnje metroa nije važna samo za Beograd, već i za celu Srbiju.

    „Ako izračunate ulaganje samo u prve dve linije, oko 4,6 milijarde evra, a verovatno će zbog cene građevinskog materijala biti i više od pet milijardi evra, to je dodatan zamajac za srpsku ekonomiju i njen dodatni rast“, kazao je Vučić.

    „Brže će se stizati metroom nego automobilom“

    On je rekao da će se kada budu napravljene prve dve linije mnogo brže stizati metroom sa jednog kraja Beograda na drugi nego automobilom i da će razvoj šinskog sistema u Beogradu smanjiti saobraćajne gužve u gradu.

    Nema automobila koji će moći i u ponoć da stigne brže od metroa od Žarkova do Mirijeva u Špicu, rekao je Vučić, nakon što je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić rekao da će ujutru metroom moći da se stigne i za manje od 25 minuta od Žarkova do Mirijeva kada bude urađena prva linija metroa.

    Ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo je kazala je izgradnja metroa u Beogradu odraz brzog razvoja ekonomije Srbije.

    „U Kini trenutno ima više od 40 gradova koji imaju metro, ukupne dužine 6.000 kilometara“, kazala je ona.

    Dodala je da su tokom izgradnje tih metroa kineske kompanije, poput Pauer Čajne, stekle najmoderenije tehnologije i bogata iskustva.

    „Uverene sam da će uz naše zajedničke napore beogradski metro biti kvalitetno sagrađen i dati novi doprinos razvoju Beograda i Srbije“, kazala je Čen Bo.

    Koja je dalja dinamika radova?

    Planirana je izgradnja prve dve linije metroa koja će koštati 4,4 milijarde evra.

    Ugovor o izgradnji samog depoa metroa na Makiškom polju biće potpisan februara 2022., a posle foga sledi potpisivanje ugovora za izgradnju pristupnih saobraćajnica na području Makiškog polja, u martu 2022. godine.

    To područje obuhvata površinu od 72 hektara gde će biti početna stanicu i depo za prvu liniju metroa, čija će gradnja početi u novembru iduće godine.

    U julu 2020. biće potpisan ugovora za izgradnju stanica i tunela za prvu liniju metroa koja bi trebalo da bude završena 2028. godine.

    Ta linija će biti duga 21,1 kilometar i imaće 21 stanicu.

    Radovi na izgradnji druge linije metroa, kako je planirano, biće završeni 2030. godine, a biće duga 21 kilometar i imaće 23 stanice.

    Izvor: Beta/RTS

    Foto: Beta/Predsedništvo Srbije/Dimitrije Gol

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE