
VELIKI PAD prodaje: Ljudi počeli da „štede“ na viskiju i tekili
Kompanija Diageo, jedna od najvećih svetskih proizvođača pića, prijavila je pad prodaje svojih proizvoda, prvi put posle pandemije koronavirusa, jer su slabije platežni kupci smanjili kupovinu njihovih pića.
Proizvođač viskija „Džoni Voker“, tekile „Kazamigos“ i „Ginis“ piva beleži lošije rezultate zbog inflacije i visokih kamatnih stopa koje nagrizaju kućne budžete kupaca.
Mekdonalds je pre dva dana saopštio da je njihova globalna prodaja, prvi put od 2020. godine i vremena pandemije, opala jer je manje kupaca posetilo restorane lanca brze hrane. Slični izveštaji su stigli iz Starbaksa, Burger Kinga i Vendija.
„Potrošačko okruženje je i dalje izazovno. Potrošači ostaju oprezni, a kamate su visoke, pa će i trgovci na malo verovatno ostati oprezni“, kaže izvršna direktorka Diagea Debra Kru, prenosi CNN.
Prodaja viskija „Džoni Voker“ pala je za dva odsto na globalnom nivou a čak deset odsto u Severnoj Americi, najvećem regionu kompanije. Ukupna prodaja u Severnoj Americi takođe je opala, predvođena padom tekile „Kazamigos“ za celih 22 odsto. Jedan od suosnivača ovog brenda je i glumac Džordž Kluni.
Prodaja alkohola je procvetala tokom pandemije, jer su se potrošači zaglavljeni kod kuće okrenuli alkoholu kako bi im pomogli da prebrode teško vreme.
Posle pandemije potražnja opada, dok su viša inflacija i kamatne stope ostavile potrošačima manje novca za luksuzniju robu. Osim toga, kako kažu stručnjaci, menjaju se i navike ljudi, što takođe utiče na prodaju alkohola.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: Politika
Foto: Pixabay