Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ilon Mask, Tviter

    Više od polovine najboljih oglašivača na Tviteru povuklo novac za reklame

    Više od polovine od 1.000 najboljih oglašivača Tvitera u septembru više nije trošilo na platformu u prvim nedeljama januara, prema podacima koje je CNN-u dostavila kompanija za analizu digitalnog marketinga Pathmatics, što je upečatljiv znak koliko je daleko stigao egzodus oglašivača nakon preuzimanja kompanije od strane Ilona Maska.

    Oko 625 od 1.000 najboljih oglašivača na Tviteru, uključujući velike brendove kao što su Coca-Cola, Unilever, Jeep i Merck, povuklo je svoj novac za reklame, prema procenama Pathmatics-a, na osnovu podataka do 25. januara.

    Kao rezultat toga, mesečni prihod od 1.000 najboljih oglašivača Tvitera opao je za više od 60 odsto od oktobra do 25. januara, sa oko 127 miliona dolara na nešto više od 48 miliona dolara. Podaci pokazuju nagli pad onoga što je nekada bilo 4,5 milijardi dolara vrednog reklamnog posla za Tviter, piše CNN.

    Nakon što je Mask završio preuzimanje kompanije krajem oktobra, oglašivači su počeli da brinu o bezbednosti i stabilnosti platforme s obzirom na njegove planove da otpusti osoblje i ,,opusti“ politiku moderiranja sadržaja. Početkom novembra, Ilon Mask je rekao da je Tviter zabeležio „masovni pad prihoda“.

    Iako je Tviterovo poslovanje sa oglasima uvek bilo mnogo manje nego kod konkurenata Facebook-a i Gugla, i dalje je bilo odgovorno za ogromnu većinu prihoda kompanije. Mask sada mora da popuni tu prazninu dok gleda na niže otplate kamata za dug koji je preuzeo da bi kupio Tviter za 44 milijarde dolara.

    tviter

    Tviter (Unsplash)

    Tviter želi da privoli oglašivače

    Tviter, koji je eliminisao veći deo svog tima za odnose sa medijima tokom prošlogodišnjih otpuštanja, nije odmah odgovorio na zahtev za komentar.

    Nakon što se u početku sukobio sa oglašivačima, čini se da Ilon sada pokušava da ih privoli nazad na platformu. Kompanija je navodno ponudila Super Bowl ugovor o „vatrenoj prodaji“ za oglašivače u pokušaju da ih vrati za jedan od dana najveće publike na Tviteru u godini. Tviter se takođe udružio sa nezavisnom firmom za „bezbednost brendova“ koja kaže da može da prikaže oglašivačima ako se njihovi oglasi pojavljuju pored neprikladnog ili nebezbednog sadržaja na Tviteru.

    Ali odbijanje se nastavlja. Koalicija civilnog društva i grupa za građanska prava obnovila je u četvrtak pozive kompanijama da se pridruže, kako kažu, više od 500 oglašivača koji su prestali da se oglašavaju na Tviteru. Najnoviji napor usledio je nakon što je istraživački izveštaj Centra za suzbijanje digitalne mržnje, člana koalicije, izrazio zabrinutost zbog reklama koje se „pojavljuju pored toksičnog sadržaja“ na ranije zabranjenim nalozima.

    Ilon Mask, Tviter (Beta/AP)

    Tviter (AP Photo/Michael Dwyer)

    Maskovi potezi nakon preuzimanja Tvitera

    U svojim prvim mesecima na čelu, Mask je ukinuo zabrane korisnicima koji su prethodno prekršili pravila Tvitera, uključujući bivšeg predsednika Donalda Trampa. Takođe je raspustio grupu za nadzor sadržaja treće strane i zaustavio sprovođenje njene politike dezinformacija o Covid-19.

    Neki oglašivači su se takođe žalili da je Mask otpustio zaposlene u Tviteru sa kojima su ranije radili, što je izazvalo zabunu. U novembru se Ilon požalio da je Tviter zabeležio „masovni pad prihoda“.

    Ali Mask je ostao pri tim promenama politike i od tada se bori da smanji troškove i pronađe nove tokove prihoda za kompaniju. Ti napori uključuju dramatično smanjenje broja zaposlenih, preuređenje plaćene pretplatničke usluge i, u skorije vreme, najavu kontroverznog poteza da se naplaćuju istraživači i programeri koji se oslanjaju na Tviterov API, koji omogućava trećim stranama da se priključe Tvitter sistemima.

    Ilon Mask, aerodrom

    Ilon Mask (Beta/AP)

    Smanjenje troškova oglašavanja na platformi

    Za sada, međutim, Tviter ostaje oslonjen na prihod od oglašavanja jer se navodno bori da poveća svoju plaćenu bazu pretplatnika.

    Čak i među najboljim oglašivačima koji su ostali, mnogi su dramatično smanjili svoje troškove oglašavanja na platformi, prema podacima Pathmatics-a. HBO je, na primer, bio najveći Tviter oglašivač u septembru, potrošivši skoro 12 miliona dolara na reklame tog meseca, ali je za mesec januar (od 25. januara) potrošio nešto više od 54.000 dolara.

    Mali broj najboljih oglašivača Tvitera potrošio je više na platformu u januaru nego mesec dana pre Maskovog preuzimanja, uključujući ESPN, Salesforce i Apple, sa kojima se Musk nakratko i javno svađao zbog navodne pretnje da će blokirati Tviter iz svoje aplikacije prodavnica.

    Mask je u tvitu ranije ovog meseca rekao da su prethodna tri meseca bila „izuzetno teška, jer su morali da spasu Tviter od bankrota“, ali da kompanija „sada ima tendenciju da dostigne rentabilnost ako se zadrže na tome“.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Beta/AP

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE