Troškovi „otkinuli“ Fejsbuku 50 milijardi od vrednosti
Popularna društvenih mreža nije mogla da se pohvali baš najuspešnijom godinom, što se drastično odrazilo na njenu vrednost i položaj na tržištu.
Deonice Fejsbuka (Facebook) oslabile su u četvrtak ujutro za osam posto nakon što je kompanija u sredu objavila izveštaj o zaradi u četvrtom kvartalu 2019. godine.
Ovo je dovelo do pada tržišne vrednosti kompanije za čak 50 milijardi dolara i sada vredi manje od 600 milijardi, piše NBC News.
Pad deonica usledio je nakon izveštaja o porastu troškova Fejsbuka za čak 51 posto u 2019. godini u poređenju sa 2018. godinom.
Troškovi su usko povezani s poboljšanjima privatnosti i sigurnosti korisnika na kojima ova društvena mreža radi od kada se suočila s javnim kritikama.
Osim povećanih troškova u spomenutim područjima, Fejsbuk radi i na promenama u vezi s reklamiranjem, što usporava njegov razvoj.
Iz kompanije kažu da poboljšanja privatnosti u softverima Eplovih ajfona i Guglovih androida mogu negativno uticati na targetiranje prilikom oglašavanja na najpopularnijoj društvenoj mreži.
Međutim, troškovi u vezi s privatnošću i reklamiranjem biće veliki problem i u 2020. godini. Mark Zakerberg je izjavio da će privatnost korisnika u ovoj godini biti prioritet Fejsbuka.
„Biće potrebno vreme, ali u narednoj deceniji želimo da izgradimo reputaciju kompanije koja ima jaku privatnost, koja je stabilna kao i naše ostale usluge“, izjavio je on.
Izvor: Klix
Foto: Beta/AP