Tojota povlači oko 280.000 svojih vozila zbog softverskog problema
Tojota povlači oko 280.000 pikapa i terenskih vozila u Sjedinjenim Američkim Državama jer se motor možda neće u potpunosti isključiti kada je u neutralnom položaju.
Kao rezultat toga, vozilo bi moglo „nenamerno da mili napred malom brzinom kada se nalazi na ravnoj površini i nije primenjena kočnica, što bi dovelo do povećanog rizika od sudara“, rekao je proizvođač automobila.
Opoziv uključuje određena vozila Toyota Tundra, Sequoia i Lexus LX 600 proizvedena između 2022-2024. Lexus je Tojotin luksuzni brend.
Kompanija će obavestiti vlasnike opozvanih vozila do kraja aprila i ažurirati softver za menjač, saopštio je gigant, prenosi CNN.
Opoziv je jedan od tri u Sjedinjenim Državama koje je kompanija objavila u sredu. Tojota je saopštila da povlači još 19.000 vozila zbog softverskog problema, što znači da se „slika pozadi možda neće prikazati u vremenskom periodu koji zahtevaju određeni američki bezbednosni propisi nakon što vozač prebaci vozilo u rikverc, povećavajući rizik od sudara dok se kreće unazad“.
Koji modeli se povlače?
Taj bezbednosni opoziv uključuje određene modele Mirai i Lexus LS, LC, ES u Severnoj Americi, proizvedene između 2023. i 2024. godine, dodaje se.
Osim toga, oko 4.000 Toyota Camry i Camry Hybrid vozila je takođe povučeno zbog bezbednosnih problema sa naslonima za glavu na zadnjim preklopnim sedištima koji „povećavaju rizik od povreda tokom određenih sudara“.
Tojota je najveći svetski proizvođač automobila po prodaji, ali rizikuje svoju reputaciju zbog bezbednosnih skandala.
U decembru je opozvao oko milion automobila i terenskih vozila u SAD zbog mogućeg kvara koji bi mogao da uzrokuje da se vazdušni jastuk suvozača ne aktivira u slučaju sudara.
Opoziv uključuje 15 Tojotinih i Leksusovih modela iz 2020. i 2021, uključujući Toyota Camry, Rav4, Sienna i Lexus RX350 i ES350.
Još jedan znak na reputaciji kompanije, krajem prošle godine, Daihatsu, mali japanski proizvođač automobila u vlasništvu Tojote, zaustavio je domaću proizvodnju nakon što je priznao da je lažirao rezultate testova bezbednosti više od 30 godina.
Izvor: BIZLife
Foto: Pixabay