Tjurdenjev: NIS započeo digitalnu transformaciju u svim biznis oblastima

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Tjurdenjev: NIS započeo digitalnu transformaciju u svim biznis oblastima

    Generalni direktor NIS-a Kiril Tjurdenjev rekao je na Kopaonik biznis forumu da je ta kompanija započela proces digitalne transformacije kako bi ostala konkurentna na tržištu budući da posluje u vremenu brzih tehnoloških promena i povećanih očekivanja potrošača.

    Tjurdenjev je na panelu NIS-a pod nazivom „Energetska industrija i digitalizacija – izazovi i prilike“ rekao da je digitalizacija proces koji ima veliki uticaj na energetsku industriju i da zato NIS sa velikom pažnjom prati ovaj proces i planira projekte kako bi odgovorio na sve izazove.

    Prema njegovim rečima, proces digitalne transformacije u NIS-u je započet, a očekivanja od ovog procesa su da, najpre, stvori nove vrednosti za akcionare, smanji troškove i poveća profit.

    On je dodao da je veoma važna i izmena korporativne kulture i načina razmišljanja u procesu digitalne transformacije, jer se na kraju sve svodi na ljude i vrednosti.

    Prema njegovim rečima, naftna industrija je konzervativna i po svojoj prirodi nešto sporije sprovodi digitalnu transformaciju od industrija kojima je to lakše da sprovodu, poput telekomunikacionih kompanija, medija i bankarskog sektora.

    „Ali, digitalizacije je realnost i svi u našoj industriji idu u tom pravcu. U NIS-u već vidimo neke rezultate tog procesa, ali to je tek početak“, rekao je Tjurdenjev.

    „Identifikovali smo 60 inicijativa na nivou cele kompanije, od kojih smo 10 pretočili u specifične projekte, i to u svim biznim oblastima. Neki se odnose na istraživanje i proizvodnju nafte i gasa, neki na preradu nafte, dok su drugi projekti namenjeni krajnjim potrošačima“, rekao je Tjurdenjev i dodao da će NIS ove projekte koristiti kako bi, u krajnjoj instanci, povećao svoju konkurentnost i odgovorio na zahteve potrošača.

    Miloš Milisavljević, osnivač i direktor kompanije Strawberry energy, koji je bio moderator panela, rekao je da je digitalizacija „velika sila koja se ne može zaobići“, tako da će i tradicionalne kompanije morati brzo da se prilagođavaju ovom procesu kako bi ostale konkurentne.

    Milisavljević je istakao da veliki broj startap kompanija svojim inovativnim rešenjima utiče na jačanje konkurencije i zauzeo se za bližu saradnju velikih kompanija i startap zajednice, kao i za poreske olakšice onim kompanijama i pojedincima koji ulažu u startape.

    Tanja Kuzman, menadžer za startap i korporativne inovacije kompanije „PricewaterhouseCoopers“, ocenila je na panelu kompanije NIS da živimo u vremenu u kome će „promene biti jedina konstanta“.

    Ona je rekla da zbog te činjenice velike kompanije treba da se oslobode straha od neuspeha inovativnih projekata i odlučnije krenu u proces digitalizacije. Tanja Kuzman je govorila i o potrebi da se obrazovni sistem prilagodi savremenim trendovima.

    „Najveća briga za direktore kompanija je nedostatak kadrova koji poseduju znanja potrebna za promenu modernih tehnologija“, rekla je ona i dodala da se u srpskom obrazovnom sistemu u poslednjim godinama mnogo toga promenilo nabolje po ovom pitanju.

    Nebojša Đurđević, generalni direktor „Digitalne inicijative“ ocenio je da je u Srbiji, kako bi iskoristila šanse koje donosi proces digitalizacije, potrebno mnogo više ulaganja u digitalne tehnologije i njihovu primenu u svim industrijama i dodao da se trenutno u Srbiji ulaže pet puta manje nego u razvijenim ekonomijama.

    „Očekivanje je da naše kompanije ulažu više u tehnologije koje potrošači očekuju. Digitalizacija je proces koji pruža priliku kompanijama da se menjaju kroz inovativnost. Naše kompanije treba da iskoriste tu šansu“, rekao je on.

    Đurđević je pohvalio srpski obrazovni sistem i činjenicu da je od petog razreda obavezno učenje osnova programiranja, ali je naveo da i zakonski okvir u našoj zemlji treba da prati savremena kretanja i motiviše dalji razvoj novih tehnologija i startap zajednice.

    „Ulaganje u inovacije je mogućnost da se promeni situacija na tržištu. Status kvo ne postoji, već postoje samo dobitnici i gubitnici. Neke kompanije proces digitalizacije mogu da iskoriste da stvore dodatne vrednosti i postanu globalno konkurentne, dok druge mogu da ostanu marginalizovane. Bitno je da to kompanije u Srbiji što pre razumeju“, rekao je Đurđević.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Promo

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE