BIZLife-ovih "30 ispod 30": Tijana Rajić, Nescafé (VIDEO)

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    BIZLife-ovih “30 ispod 30”: Tijana Rajić, Nescafé (VIDEO)

    Tijana Rajić, menadžer za komercijalni razvoj brenda Nescafé za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju

    Još tokom srednjoškolskih dana bilo je evidentno da je Tijana tipični „društvenjak”. Studije na Fakultetu za kulturu i medije podstakle su je da svoje poslovno interesovanje dalje razvija u smeru društvenih nauka, marketinga i rada sa ljudima. Tokom 2013. godine bila je deo Beogradske otvorene škole, u okviru Odeljenja za napredne dodiplomske studije, gde je, uz rad sa 35 najboljih studenata Univerziteta u Beogradu, potvrdila svoju ljubav ka marketingu. Pod uticajem svoje neugasive radoznalosti, dodatno je usavršila marketinške veštine tokom master studija na Fakultetu organizacionih nauka.

    Karijeru je započela u kompaniji Nestlé, gde radi i danas, a sam početak sedam godina duge karijere obeležio je njen rad na poziciji praktikanta u okviru Sektora kulinarskih proizvoda. Dve godine kasnije, tokom rada na poziciji junior menadžera brenda unapredila je svoje veštine u oblasti strateškog planiranja i implementaciji promotivnih aktivnosti, a tokom 2019. godine postala je specijalista za trade marketing u ovoj kategoriji. Radila je na nekim od najpopularnijih Nestlé brendova u Srbiji – Thomy i C. Tada je bilo vrlo važno, pored ostalog, odgovoriti na izazove koje je pred nas postavila pandemija, ali i na potrebe potrošača i brzomenjajuće potrošačke trendove, kako u kategoriji kulinarskih proizvoda, tako i u kategoriji kafe, u okviru koje je nastavila svoju karijeru na kraju iste godine. Danas je ponosni deo tima najodrživije, a ujedno i omiljene kafe na svetu – Nescafé. Kao menadžer za komercijalni razvoj brenda Nescafé za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju, kako ističe, ima priliku da se razvija zajedno sa najpopularnijim brendom, ali i da vrednosti jednog od najpopularnijih brendova na svetu prenese u svoj svakodnevni život.

    • Predstavite se. Koliko imate godina i koliko ste već na svojoj trenutnoj poziciji, u svom biznisu?
    Zovem se Tijana Rajić, imam 30 godina. Na poziciji NESCAFÉ commercial development menadžera nalazim se pet meseci. Mnogi ne znaju šta to znači, pa da ukratko pojasnim: moj posao podrazumeva kreiranje komercijalne strategije za dalji razvoj kategorije NESCAFÉ i obezbeđivanje da naš proizvod stigne do potrošača u pravo vreme, po pravoj ceni i u pravom formatu, ali uz rast prihoda i profitabilnosti kategorije. U prethodnih više od sedam godina promenila sam nekoliko pozicija, pa sam tako bila zadužena za komercijalni razvoj kategorija hrane i kafe, dok sam u Sektoru marketinga stekla iskustvo kroz rad na još jednom voljenom Nestlé brendu – Thomy.
    • Šta mislite da je izdvojilo vas u odnosu na vašu generaciju? Šta je prevagnulo da budete poslovno istaknuti pre svoje 30. godine?

    Nezahvalno je da ja na to odgovorim, pa sam napravila malu anketu i pitala svoje starije kolege. Jednoglasno su rekli da je to moj, kako oni to vole da kažu, „drajv”. Uživam u svom poslu i svakom zadatku pristupam holistički, temeljno i sa puno elana. S obzirom na to da sam veliki optimista, probleme ne vidim kao nepremostive, već samo kao izazove koji vode do vanrednih rezultata.

    Tijana Rajić, menadžer za komercijalni razvoj brenda Nescafé za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju

    Tijana Rajić, menadžer za komercijalni razvoj brenda Nescafé za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju

    • Kažu da se sreća zaslužuje. Kako ste je vi zaslužili?

    Na master studijama sam bila pravi štreber i jedna od retkih koji su bili redovni na predavanjima subotom. Trenutak kada mislim da su se „kockice poklopile” bila je upravo jedna subota, kada sam ugledala Nestlé štand na fakultetu, odmah otrčala da odštampam CV, a devojkama na pultu rekla da želim marketinški sektor i da je bitno da obrate posebnu pažnju na mene. Posle nekoliko dana usledio je razgovor za posao. Dakle, uz rad, veru i želju – stiže i sreća.

    Svedoci smo da naše tržište veoma sporo vrši tranziciju, još uvek su izrazito vidljivi obrisi socijalizma i karte su podeljene zrelijim igračima. Koji je vaš savet za mlade kolege – kojim putem da se probiju?

    Moj savet mlađim kolegama jeste da uz odabrano formalno obrazovanje paralelno pohađaju različite kurseve, radionice, budu u studentskim organizacijama, prošire svoje vidike i znanja i sa otvorenim umom uđu u svet biznisa.

    Starije kolege veoma cene kada vide želju za učenjem i motivisanost i spremni su to da nagrade. Ipak, mladima je potrebno i strpljenje – vredan rad i trud, bez razmišljanja da li će se isplatiti odmah ili za nekoliko godina.

    • Korporacija ili privatno preduzetništvo?

    Korporacija pruža odličnu bazu za razvoj kroz rad sa iskusnijim kolegama i saradnju sa brojnim i različitim sektorima. Zbog toga smatram da sam napravila najbolji korak odabravši najveću prehrambenu kompaniju na svetu, lidera – ne samo u svojoj industriji već i u onome što pruža svojim zaposlenima. Ipak, ukoliko se jednog dana otisnem u privatne vode, znam da ću biti spremna za svaki izazov.

    Tijana Rajić

    Tijana Rajić

    • Šta vas je konkretno opredelilo da se razvijate u našoj zemlji, a ne u inostranstvu?

    Tokom studija sam donela odluku zasnovanu kako na svojoj intuiciji tako i na aktivnom slušanju iskustava ljudi oko sebe. Od svojih prijatelja koji su studirali u inostranstvu slušala sam koje su to prednosti života van Srbije i svaki put sam osetila tu nostalgiju sa kojom su pričali kako jednog dana žele da se vrate u svoju zemlju, jer se tamo, ipak, na kraju dana osećaju kao stranci. Upravo znajući koliko volim svoju zemlju i svoju porodicu i prijatelje, odlučila sam da svoju karijeru započnem u multinacionalnoj kompaniji u Srbiji i da na taj način pomirim svoju želju da radim u sistemu gde postoje jasna pravila, gde se tačno zna šta se od tebe očekuje i koje su zasluge ukoliko svoj posao radiš najbolje što možeš, a opet da ostanem u svom okruženju.

    Nestlé mi je pružio mogućnost da zadovoljim svoju radoznalost i želju za svakodnevnim učenjem, sarađujući sa raznim tipovima ljudi, kulturama i pokrivajući više tržišta, a da, s druge strane, ne moram da žrtvujem sebe time što ne bih bila prisutna u najbitnijim trenucima u životu svojih prijatelja i svoje porodice.

    Čvrsto verujem da, ako ste radni, vredni, motivisani i uživate radeći svoj posao, uspeh možete da ostvarite i u Srbiji. To sam dokazala i svojim primerom.

    • Kada govorimo o poslu, kako vidite sebe za 10 godina?

    Neću biti skromna: vidim sebe kako sa uživanjem vodim globalni brend i multinacionalni tim, kreirajući marketinške i komercijalne strategije. 

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE