Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Svetski dan prava potrošača: Na ova 3 proizvoda se najviše ŽALE potrošači u Srbiji

    Potrošači u Srbiji prošle godine najviše su se žalili na kvalitet tehničke robe, pre svega bele tehnike, kao i mobilnih telefona i obuće, rekla je predsednica Centra potrošača Srbije Maja Anokić.

    Ona je na panelu „Prava potrošača – dokle smo stigli i čemu stremimo“ istakla da su potrošači podneli između 3.500 i 4.000 žalbi na kvalitet kupljene robe.

    Navela je da je bila u porastu internet kupovina, posebno u toku pandemije virusa korona, pa je povećan i broj žalbi na robu kupljenu na taj način.

    Panel organizovao Lidl

    Panel o pravim i zaštiti potrošača organozovala je kompanija Lidl povodom Svetskog dana potrošača.

    Zaključci ovog panela su da je od svog dolaska na srpsko tržište, kompanija Lidl Srbija je na strateški način pristupila unapređenju prava potrošača strogom kontrolom kvaliteta i bezbednosti proizvoda, direktnim kontaktom sa potrošačima, kao i podrškom kućnim budžetima svojih sugrađana.

    Danas su na temu prava potrošača na tržištu trgovine u Srbiji govorili predstavnici uticajnih organizacija, a uvodnu reč dali su Dragan Čigoja, generalni direktor Lidl Srbija i Tomislav Momirović, ministar unutrašnje i spoljne trgovine.

    Generalni direktor kompanije Lidl Srbija, Dragan Čigoja izjavio je:

    „Mi u Lidlu uvek poštujemo zakonske okvire i idemo korak dalje, a  sve u korist potrošača, jer smo uvereni u kvalitet proizvoda i usluge koju nudimo i znamo da samo sa zadovoljnim potrošačima, možemo da rastemo zajedno sa Srbijom“. On je istakao i kako Lidl tim iz sektora Služba za potrošače, kupcima obezbeđuje direktan kontakt sa kompanijom i uvek sasluša i sistemski zavede sve sugestije koje dobije.

    Važna je „saradnja kupaca“

    Pomoćnik ministra unutrašnje i spoljne trgovine Višnja Rakić podsetila je da je novi Zakona o zaštiti potrošača u primeni od decembru 2021. godine, kada je napravljen veliki pomak vansudskom rešavanju potrošačkih sporova.

    „U zaštiti potrošača veoma je važna saradnja kupaca, udruženja koja štite njihova prava i trgovcima“, istakla je Rakić.

    Ona je istakla da je napravljen veliki iskorak kada je u pitanju unapređenje prava potrošača.

    „Napravljen je veliki iskorak kada je u pitanju unapređivanje prava potrošača, posebno imajući u vidu da je rešavanje vansudskih sporova podignuto na mnogo viši nivo. Rešavanje potrošačkih sporova je postojalo i ranije, ali nije bila obaveza trgovca da učestvuje u vansudskom rešavanju. Novi propisi, odnosno novi Zakon o zaštiti potrošača je ta ključna promena koja se desila i koja sada kaže da je trgovac dužan da učestvuje u sporu. Važna novina je i uvođenje prekršajnog naloga kojim se ubrzava rešavanje manjih sporova, bez potrebe da potrošači čekaju”.

    Momirović zahvalan na prepoznavanju ovog važnog pitanja

    Ministar unutrašnje i spoljašnje trgovine Tomislav Momirović izrazio je zahvalnost kompaniji Lidl Srbija na, kako je rekao, prepoznavanju ovog važnog pitanja kako za privatni sektor, tako i za sve potrošače.

    „Veće angažovanje privrede u ovoj oblasti, uspostavljanje partnerskog odnosa sa privatnim sektorom u smislu jačanja prava potrošača, poštovanje dobrih zakonskih i poslovnih običaja u ovoj oblasti, nije samo interes potrošača već i trgovaca koji na taj način angažuju fer i časnu borbu za otvoreno tržište. S tim u vezi, zahvaljujem svim predstavnicima privrede koji su učestvovali u izradi Zakona o zaštiti potrošača i pokazali da su na ovaj način zajedno sa Ministarstvom trgovine posvećeni uspostavljanju modernog i efikasnog sistema u ovoj oblasti”.

    Momirović je rekao da je 2021. godine, kada nije postojala obaveza trgovca da učestvuje u vansudskom rešavanju spora, bilo samo sedam postupaka, a 2022. godine bilo je 779 predloga za vođenje postupaka, kada je aktivirana IT platforma za vansudsko rešavanje potrošačkog spora.

    Nacionalni savet za zaštitu potrošača

    Naveo je da je rešeno 495 predmeta od kojih je 181 rešen tako što je zaključen sporazum između trgovca i potrošača.

    Momirović je kazao da je februara ove godine obrazovan i Nacionalni savet za zaštitu potrošača u čijem sastavu su i predstavnici Privredne komore Srbije kao i druge institucije. 

    Lidl – najbolji odnos cene i kvaliteta

    Potrošači posebno vode računa i o svom novcu. Zato Lidl, kao savremeni diskontni lanac, u svojoj suštini brine o kućnom budžetu i uvek nudi najbolji odnos cene i kvaliteta, odnosno najpovoljniju potrošačku korpu. Podsećamo da je Lidl pre samo godinu dana uveo svoju aplikaciju lojalnosti Lidl Plus koja potrošačima nudi brojne dodatne popuste i uštede i koja ima više od milion preuzimanja i pozitivnih recenzija širom Evrope. Od nedavno Lidl Plus aplikacija čuva i račune u digitalnom obliku, koji su, u slučaju bilo kakve potrebe za reklamacijom ili vraćanjem proizvoda, potrošačima nadohvat ruke.

    Izvor: BIZLife, Beta

    Foto: Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE