Upoznajte Maju Marić, novu menadžerku kompanije CPI Property Group za tržište Srbije
„Gde vidite sebe za pet godina?” – bilo je pitanje na koje Maja Marić nije imala poseban odgovor kada je počela karijeru kao asistent u real estate sektoru. Ova uspešna dama je, međutim, tokom tih godina kontinuirano napredovala, postavši jedan od vodećih stručnjaka za maloprodajno tržište Srbije.
Odnedavno je zadužena za upravljanje ritejl parkovima brenda STOP SHOP u našoj zemlji, a pod okriljem kompanije CPI Property Group. Tim povodom, Maja Marić govori za BIZLife o karijernom putu žene u ritejlu i brendu koji zauzima značajno mesto u čak 14 gradova u Srbiji.
Razvoj vaše karijere je interesantan, kako u pogledu napretka tako i činjenice da ste osvajali sektor u kojem se muškarci većinski nalaze na vodećim pozicijama. Kako danas gledate na sve što ste postigli?
Maju Marić, menadžerka kompanije CPI Property Group za tržište Srbije
Na početku karijere se nisam mnogo vodila očekivanjima, samo sam znala da sam spremna da učim svakog dana, da želim da opravdam poverenje koje mi je pruženo, a potom i da sa svojim timom delim stečeno znanje. Sada sam uverena u to da je uspeh nešto što dolazi nakon godina rada na sebi, i to u najrazličitijim okolnostima. Činjenica je i da moj karijerni put nije najtipičniji za ženu u ritejl svetu, posebno imajući u vidu da se posao sve vreme preklapao i sa majčinstvom. Kada se sve to složi, potrebno je i nešto malo sreće, a moja se ogleda u tome da radim u kompaniji koja prepoznaje potencijal i nagrađuje trud. Zato sam veoma zahvalna kompaniji CPI Property Groupna prilici da vodim srpski portfolio, koji broji 14 STOP SHOP ritejl parkova širom zemlje.
Rukovodite prepoznatljivim brendom koji je rado dočekan u brojnim gradovima u kojima poslujete. Šta je ono što STOP SHOP izdvaja na tržištu u Srbiji?
Brendovi u mnogim delovima sveta razmatraju prelazak u onlajn prostor, dok smo mi tržište koje, iako rado prihvata i brojne druge trendove, još uvek živi od ličnog iskustva i doživljaja kupovine. Tako su i STOP SHOP parkovi zamišljeni da kupcima ponude sjajan ugođaj, širok spektar proizvoda uz povoljan odnos cene i kvaliteta, kao i prostor za provođenje slobodnog vremena, koje ima veliki značaj u životu naših posetilaca. Format ritejl parka u kojem kupujete, provodeći to vreme pod otvorenim nebom, okruženi zelenilom i brojnim drugim spoljnim sadržajima, takođe je nešto što ima jedinstvenu vrednost na tržištu. Naši parkovi su specifični i po velikom broju parking mesta, dobroj saobraćajnoj vezi i lakoj dostupnosti, budući da su koncentrisani u manjim gradovima. Ono što me, kao eksperta, posebno raduje jeste članstvo naše kompanije u Savetu zelene gradnje Srbije, imajući u vidu našu odlučnost da se zalažemo za primenu održivih rešenja u građevinskoj industriji.
Svih 14 STOP SHOP ritejl parkova nose BREEAM sertifikat, vodeći metod sertifikacije nekretnina. Kojim sve rešenjima pribegavate na tom planu i zašto su nam važna?
U ritejl industriji mi smo se pozicionirali kao pioniri održive transformacije i uverena sam u to da mnoga naša rešenja već sada služe kao primer brojnim kompanijama na tržištu.
Na lokalnom nivou naš brend STOP SHOP prepoznatljiv je po brojnim ekološkim rešenjima, kao što su solarni paneli, urbane šume, pametne solarne klupe sa punjačima za telefone, besplatnom bežičnom internet konekcijom i podacima o vremenu i kvalitetu vazduha. Postavljamo i vetrogeneratore i fotonaponski sistem javne rasvete, koji obezbeđuje čistiju energiju iz održivih izvora.
Takođe, nedavno smo u STOP SHOP ritejl parku u Požarevcu instalirali više od 2400 solarnih panela, koji će proizvoditi zelenu energiju i umanjiti količinu ugljen-dioksida kakvu šuma od 26 hektara može da eliminiše iz atmosfere. U budućnosti će se reciklirani materijali koristiti u projektima renoviranja i gradnje.Drugim rečima, na svim nivoima naše grupe posvećeni smo ambicioznom cilju da do 2040. dostignemo nultu emisiju gasova, deceniju pre cilja koji je postavila Evropska unija. Ponosni smo što naš tim koji vodi brend STOP SHOP u Srbiji služi kao primer održivog razvoja i u godinama pred nama nastavićemo da razvijamo biznis rešenja koja unapređuju okruženje u kojem poslujemo.