Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Svaka limenka se računa: Ambasadori evropske reciklažne turneje osvojili 19 poznatih lokacija kako bi inspirisali promene

    Prva reciklažna kampanja u pokretu u istoriji u organizaciji programa Svaka limenka se računa, sprovedena je u 15 zemalja istovremeno. Kampanja je, na kreativan način, prenela vrednost recikliranja limenki za piće za preko 4 miliona ljudi širom Evrope. U Beogradu se akcija održala 5. juna na Adi Ciganliji, na Svetski dan zaštite životne sredine.

    Promoteri Recan fondacije kretali su se i ohrabrivali građane da odlože svoje limenke pića u njihove, posebno dizajnirane rančeve, kako bi bili sigurni da će biti reciklirane. Posetioci su mogli i da učestvuju u kratkim anketama sa nagradama, kao i da podele svoje priče o reciklaži na društvenim mrežama uz #EuropeanRecyclingTour2021 haštag.

    Cilj evropske turneje o reciklaži je da podseti ljude da javni otvoreni prostori treba da budu čisti i da je to rezultat zajedničkog truda. Svakodnevne male aktivnosti, kao što je pravilno odlaganje otpada, mogu nam svima pomoći u nameri da ostvarimo održiviji način života i zdraviju planetu. Ponosni smo što je Beograd bio deo evropske turneje o reciklaži i što su naši ljudi na Adi imali priliku da učestvuju u projektima kroz koje promovišemo reciklažu limenki za piće, koja predstavlja najbolju ambalažu upravo zbog svoje mogućnosti neograničenog recikliranjaˮ, istakao je Nemanja Marjanović iz Recan fondacije.

    Primećeni na više od 19 evropskih lokacija u istom danu, ambasadori programa Svaka limenka se računa sa raznobojnim reciklažnim rančevima su posetili zelene parkove i užurbana gradska mesta kako bi podigli svest o važnosti cirkularne ekonomije i pravilnog odlaganja otpada. Evropska reciklažna turneja 2021 je počela 5. juna, koji se obeležava kao Svetski dan zaštite životne sredine, sa ciljem da se promovišu javna mesta i inspiriše javnost da svoje limenke za piće odlaže u odgovarajuću kantu za otpatke.

    Od dokova Ardeša u Francuskoj i šetališta uz reku Vltavu u Pragu, do plaža Šiofoka u Mađarskoj, Ade Ciganlije u Beogradu, Alimosa u Atini i čuvenih parkova kao što su Rio u Madridu, Prater u Beču i Vondelpark  Amsterdamu, raspoloženi učesnici programa sa rančevima na leđima su osvojili sve najvažnije kutke Evrope. Tu su bile i interaktivne igre, takmičenja i instalacije, uključujući džinovsku reciklažnu kantu u obliku srca u starom gradu u Đenovi i glavnu atrakciju, instalaciju duge u Pikadili parku u Mančesteru. Visok četiri metra i širok sedam, napravljen od preko 2500 recikliranih limenki za piće, ovaj luk je na najspektakularniji mogući način istakao važnost reciklaže.

    Partnerstva sa lokalnim vlastima, ekološki osvećenim influenserima i popularnim brendovima pića su pomogla da kampanja, koja je stigla do preko 4 miliona ljudi na terenu i onlajn, privuče dodatnu pažnju.

    Turneja koja je naglasila naše zajedničke vrednosti u vezi sa reciklažom

    Fanovi na društvenim mrežama su imali priliku da se uključe preko živopisnog AR filtera na Instagramu i popune kratak onlajn upitnik o reciklažnim navikama. Na upitnik je odgovorilo preko 8000 ljudi širom Evrope i rezultati pokazuju da čak 96% njih smatra da je zaštita životne sredine prilično ili veoma važna. Međutim, samo 40% ispitanika reciklira svoje limenke za piće kada ih konzumira u pokretu, dok 60% kaže da bi im više reciklažnih kanti na javnim mestima pomoglo da više recikliraju. Na pitanje o ključnim kriterijumima održive ambalaže, većina je odgovorila sledeće: ֦napravljena od 100% reciklabilnog materijala֞, ֦beskonačno reciklabilna֞ i “koja može da se proizvodi i reciklira u Evropi֞.

    ֦Aluminijumske limenke za piće ispunjavaju sve zahteve održive ambalaže koje je navela većina ispitanika u našem istraživanju, što je veoma ohrabrujuće. Ali je isto tako jasno da sve strane treba da ulože više napora kad je u pitanju recikliranje u pokretu i odlaganje praznih limenki u odgovarajuće kante za pravilno odlaganje otpada i reciklažu֞, kaže Dejvid Van Huversvin, direktor programa Svaka limenka se računa za Evropu. ֦Ova vizuelno impresivna aktivacija širom Evrope je prenela snažnu poruku o zajedničkom delovanju ljudi kada je reč o postizanju prave cirkularne ekonomije i ako želimo da ostvarimo svoju viziju 100% reciklaže limenki u celoj Evropi, onda svi učesnici treba da daju svoj doprinos: sektor metalne ambalaže, proizvođači sa produženom odgovornošću, lokalne vlasti, brendovi, kao i potrošači֞, dodao je on.

    Evropska reciklažna turneja 2021. je posetila Austriju, Republiku Češku, Francusku, Grčku, Mađarsku, Irsku, Italiju, Crnu Goru, Holandiju, Poljsku, Rumuniju, Srbiju, Sloveniju, Španiju i Ujedinjeno Kraljevstvo.

    Podstaknuta entuzijazmom kojim je ova kampanja dočekana, svaka zemlja preko svojih regionalnih kancelarija planira slične aktivacije. Ove tekuće inicijative za podizanje svesti će biti osnova za novu, godišnju sveevropsku aktivaciju. U međuvremenu, #podržitecirkularnuekonomiju tako što ćete svoju metalnu ambalažu uvek odlagati u odgovarajuću kantu!

    O programu Svaka limenka se računa (ECC)

    Nastala 2009. godine u UK, inicijativa Svaka limenka se računa se smatra vodećim programom za promociju reciklaže limenki za piće širom Evrope! Njen cilj je da ispiriše sve da daju svoj doprinos tako što će reciklirati limenke za piće gde god da se nalaze, na poslu, kod kuće, ili bilo gde u pokretu, od parkova, festivala i sportskih događaja do škola i univerziteta. Danas je ova inicijativa prisutna u 19 zemalja.

    Svaka limenka se računa – everycancounts.eu

    Izvor: BIZLife

    Foto: Promo

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE