Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Lider i supermoći (Pixabay)

    3 liderske supermoći i kako da ih uočite

    Kada smo bili deca, mašta nam je dozvoljavala da verujemo u supermoći koje su junaci imali u našim omiljenim pričama. Dok smo odrastali, nastojali smo možda da svoj mozak „prisilimo“ da natprirodne pojave prebaci u stripove i filmove.

    Usput, neki od nas prepoznaju da su supermoći u velikoj meri deo života i da ih koriste izvanredni ljudi sa kojima se susrećemo u svom profesionalnom životu. Ti ljudi znaju kako da daju značajan doprinos kompanijama. Neki od profesionalnih superheroja mogu brzo da pronađu rešenja za prepreke, drugi predviđaju budućnost, dok nekolicina čak može da vežba kontrolu uma.

    Evo kratke liste ovih izuzetnih veština, i najvažnije, kako da ih identifikujete kada intervjuišete potencijane nove članove tima ili šefove, piše Fast Company.

    „Sveznajući“ – prirodna radoznalost jedna od supermoći

    Ljudi ili imaju prirodnu radoznalost od ranog detinjstva (verovatno su rođeni sa njom) ili nemaju. To nije nešto što se može naučiti. Ovi ljudi su vođeni „glađu“ da uvek nauče nove činjenice, uvide, perspektive, metode, opcije, itd.

    Svako je sreo nekog od onih prirodno radoznalih ljudi, koji postavljaju pronicljiva pitanja sa lakoćom. Oni prikupljaju, zadržavaju i koriste informacije. Slušaju bolje od drugih i ništa ne uzimaju zdravo za gotovo. Ne samo da traže novi sadržaj, već intuitivno razumeju kontekst informacija. Oni znaju i imaju odgovore, ali ostaju otvoreni za nove perspektive. Prirodno radoznali su oni koji uče doživotno i održavaju način razmišljanja o rastu. Oni su podložni podučavanju i fleksibilni su.

    Posao, supermoći

    Posao, supermoći (Pexels)

    Postoji nekoliko načina da se otkrije prirodna radoznalost i agilnost učenja kod nekoga. Prvo, ako postavljaju bar onoliko pitanja koliko i vi, shvatite to kao dobar znak. Ne samo da je važan broj pitanja, već i priroda tih upita.

    Kako da znate da li imaju kapacitet da preuzmu ono što nauče i iskoriste to da povećaju sopstvenu vrednost za kompaniju? Pokušajte sa igrom uloga. Postavite im složeno pitanje u oblasti u okviru njihovog delokruga prakse za koju se nadate da će znati, o temi koja se odnosi na vašu kompaniju, njihovo radno iskustvo ili ulogu.

    Postoje dobre šanse da će osoba sa prirodnom radoznalošću da obavi dobro posao, ali obično će da ostavi dosta prostora za poboljšanje.

    Kada završe, recite im da su sve dobro uradili, ali dajte im povratnu informaciju kako bi bilo bolje. Onda pogledajte kako će reagovati. Da li su zahvalni na povratnim informacijama? Ako je tako, uživaju u učenju.

    Kao poslednji test, recite im da ponove vežbu nakon povratnih informacija. Brzo ćete otkriti da li su vas oni zaista slušali i da li su mogli da uzmu vaše povratne informacije i da ih primene u praksi. Sada, to je učenje agilnosti u ovom trenutku.

    Posao, supermoći

    Posao, supermoći (Pexels)

    „Viđenje budućnosti“ – strateško razmišljanje

    Niko zaista ne može da predvidi budućnost, ali čini se da neki ljudi prave mnogo manje grešaka od drugih. Strateški mislioci dosledno razmatraju različite scenarije i intuitivno procenjuju verovatnoću na takav način da postaje mnogo lakše donositi odluke koje će dovesti do većeg uspeha.

    Razmišljanje o tome kako doći sa mesta na kom je posao danas na odredište gde želite da bude u budućnosti zahteva od lidera da bude dobar strateg. Moglo bi se reći da je prirodna radoznalost preduslov za ovu veštinu, ali da je strateško razmišljanje sposobnost da se iskustvo i informacije koriste na način koji omogućava da se osmisli put do uspeha.

    Da bi osmislili pravi plan, oni moraju da demonstriraju korišćenje pravih mikro podataka (npr. profitne marže) sa makro trendovima (npr. smer industrije), ljudima, procesima, sredstvima i tehnologijama da bi radili unazad od krajnjeg cilja. Ovo logičko razmišljanje na visokom nivou nije za svakoga, a njegovo demonstriranje je izazov.

    Jedan od najefikasnijih načina da se proceni prisustvo ove određene supermoći i stavi na test je davanje prilike kandidatu da reši stvarni problem. To možete da uradite tokom intervjua i/ili da im date odrade vežbu kod kuće ili prezentaciju.

    Posao, supermoći

    Posao, supermoći (Pexels)

    Empatija – viđenje očima drugih

    Sposobnost da se svet vidi očima druge osobe deluje natprirodno, ali to je deo ljudskog stanja. Neki od nas, međutim, to rade bolje od drugih i znaju da koriste ovu veštinu u korist posla, sebe i druge osobe.

    Empatija omogućava jednoj osobi da privremeno hoda u cipelama druge. Ljudi sa ovom supermoći prilagođavaju svoje postupke, poruke, ponašanje i stil na način koji je prihvatljiviji za one sa kojima su u interakciji. Oni čine da se drugi osećaju opuštenije, lagodnije i da imaju poverenja. Ovo je kritična veština kada vodite ili prodajete.

    Razmislite kako se osećate tokom razgovora. Zatim pitajte ostale koji su intervjuisali osobu kako se osećaju. Ono što ste se vi (i drugi) osećali su grube refleksije o sposobnosti kandidata da se poveže. Ako se osećao dobro, ovo je pozitivan pokazatelj.

    Zatim se zapitajte da li su vas pitanja i razgovor sa kandidatom naveli da verujete da žele da razumeju vaše motive, želje, težnje i brige. Da li je njihov dnevni red uključivao želju da razumeju vašu stvarnost i da se povežu sa njom? Ako je odgovor „da“, to je još jedan dobar znak.

    Konačno, pokušajte da im date tešku situaciju koja uključuje potencijalnog klijenta, kupca, zaposlenog ili menadžera i pitajte ih kako bi to rešili. Na osnovu njihovog odgovora, moći ćete da kažete da li su orijentisani na kupca ili ego.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay, Pexels

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE