Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Studija krivi Jutjub za povećanje broja ljudi koji veruju da je Zemlja ravna

    Istraživači veruju da su identifikovali glavnog pokretača za zapanjujuće povećanje broja ljudi koji misle da je planeta Zemlja ravna – Jutjub (YouTube), Guglova platforma za deljenje video snimaka.

    Kako piše Gardijan, rađeni su intervjui sa 30 polaznika konferencije pokreta koji okuplja ljude koji veruju da je Zemlja ravna, i da je tom prilikom otkriven obrazac u pričama ljudi koji su govorili o tome da su se uverli da Zemlja nije okrugla, već “pljosnati disk” .

    Većina ispitanika je rekla da nisu smatrali da je Zemlja ravna do pre dve godine, ali da su se predomislili nakon gledanja videa koji promovišu “teoriju zavere” na Jutjubu.

    Intervjui su otkrili da je većina gledala video snimke o drugim “zaverama”, ali da im je Jutjub “ponudio” videozapise “Ravna Zemlja” da ih pogleda.

    Ešli Landrum koja je vodila istraživanje na Univerzitetu u Teksasu rekla je da je jedan od najpopularnijih takvih videa “200 dokaza da Zemlja nije lopta koja se vrti” jer nudi argumente mnogih književnika i teoretirača pa čak i onih koji se bave naukom.

    Landrum je, kada je predstavljala rezultate svog istraživanja rekla da ne misli da je Jutjub uradio nešto potpuno pogrešno, ali da ako želi da pomogne, može da “podseti” na tačnije informacije.

    „Verovanje da je Zemlja ravna nije štetno samo po sebi, ali dovodi do nepoverenja u institucije i vlast“, istakla je ona i pozvala naučnike da postavljaju snimke koji govore zašto ti razlozi nisu stvarni i kako ljudi sami to da shvate.

    „Uvek će postojati mali procenat ljudi koji će odbaciti sve što naučnici iznose, ali možda postoji grupa u sredini koja neće. Jedina alatka koju imamo u borbi protiv dezinformacija je da pokušamo da preplavimo Jutjub boljim informacijama“, rekla je ona.

    Kako Gardijan piše, Gugl ovo nije hteo da komentariše.

    Izvor: BIZLife/The Guardian

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE