Starbucks je imenovao novog direktora nakon pada prodaje
Direktor Starbucks-a napušta kompaniju nakon manje od dve godine na čelu dok lanac kafeterija traži rešenje za slabu prodaju. Izvršni direktor Lakman Narasimhan se povlači i zameniće ga Brajan Nikol, šef meksičkog lanca roštilja Chipotle, saopštila je kompanija.
Smena na čelu kompanije se dešava u trenutku kada se Starbucks bori sa padom prodaje usred reakcije kupaca na povećanje cena i bojkote izazvane ratom Izrael-Gaza.
Hauard Šulc, bivši izvršni direktor koji je nadgledao prerastanje lanca kafeterija u globalnu mašineriju, rekao je da veruje da je Nikol „lider koji je Starbucks-u potreban u ključnom trenutku u njegovoj istoriji“.
„Ima moje poštovanje i punu podršku“, rekao je Šulc.
Akcije kompanije su skočile za više od 20 odsto nakon objave. Promena u rukovodstvu u lancu kafeterija se spremala u poslednja dva meseca, otkrila je član odbora Starbucks-a Melodi Hobson za Wall Street Journal. Prošlog meseca, kompanija je saopštila da je globalna prodaja pala za 3 odsto godišnje tokom tri meseca do kraja juna zbog slabosti u SAD i Kini, piše BBC.
Kompanija se suočila sa kritikama zbog dugog čekanja na piće i naglog rasta cena.
Aktivistički investitori kao što je Elliott Investment Management, firma poznata po preuzimanju udela u kompanijama i zalaganju za liderske i druge promene, takođe su bili pod pritiskom.
Šulc je odabrao Narasimhana, bivšeg izvršnog direktora u PepsiCo i Reckitt-u, za svog naslednika 2022. godine, koji je preuzeo kormila u martu 2023. Ali uprkos svom izboru, Šulc je javno izrazio zabrinutost oko pravca kompanije tokom proleća, nakon što je prijavila neočekivano ozbiljan pad prodaje.
Teži izazov
Novi izvršni direktor Brajan Nikol vodi Chipotle od 2018. godine, pomažući brendu da se oporavi od krize nakon trovanja hranom. Prodaja se udvostručila tokom njegovog mandata, a cena akcija lanca porasla je sa manje od 7 dolara na više od 50 dolara, pošto je proizvođač burita otvorio skoro 1.000 novih prodavnica i uveo robotizovane roštilje i automatizovane procesore za pravljenje gvakamola.
Poslednjih meseci viđen je kao svetla tačka u industriji restorana, gde su mnoga preduzeća prijavila smanjenje kupaca.
„Teško je napustiti tako sjajnu kompaniju i sve talentovane ljude sa kojima sam imao zadovoljstvo da radim, ali odlazim znajući da je posao u odličnoj formi i spreman za rast sa jakim, iskusnim liderskim timom“, rekao je Nikol.
Akcije Chipotle-a pale su za više od 9 odsto nakon što je najavljen njegov odlazak. Ali Šeron Zakfija, analitičarka investicione banke William Blair, rekla je da bi novi izvršni direktor mogao da nasledi teži izazov u Starbucks-u, napominjući da je kompanija veća, a njeni problemi složeniji.
Pritisci i bojkot
„Iako ne možemo a da ne budemo optimističniji u pogledu današnjih vesti, sumnjamo da će put do povratka izgubljene prodaje biti manje linearan nego što je bio u Chipotle-u, koji se nije suočio sa pritiscima bojkota, pitanjima uočenih vrednosti ili problemima u vezi sa brzinom usluga“, navela je ona.
Starbucks je doživeo procvat u prodaji kada se ekonomija ponovo otvorila nakon zatvaranja usled pandemije Covida. Ali firma se ubrzo našla upletena u borbu sa osobljem u SAD, od kojih su hiljade glasale da se pridruže sindikatu, narušavajući njenu progresivnu reputaciju.
Prošle godine Starbucks je tužio sindikat zbog objave na društvenim mrežama u kojoj se izražava „solidarnost“ sa Palestincima, a spor se desio usred debate o izraelskom ratu u Gazi, što je izazvalo globalne pozive na bojkot.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Pixabay