Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Odlaganje otpada u komposter, foto Stefan Simonović

    Šta bi bilo kada KOMPOSTIRANJA ne bi bilo?

    Da li mislite da je realna slika stotine hiljada tona pokvarenog voća i povrća svuda po ulicama nekog grada u svetu?

    Istraživanja pokazuju da samo jedan kilogram otpada od hrane generiše više metana od jednog kilograma drugog komunalnog čvrstog otpada i da ovolika količina otpada na ulicama može naneti ogromnu štetu svakom stanovniku. Deluje kao da rešenje ne postoji.

    Apokaliptična scena koja je prikazana na slici mogla bi da postane realnost, ali su na sreću samo plod veštačke inteligencije, dok je celokupan scenario plod naše mašte. Fotografija prikazuje šta bi bilo kada KOMPOSTIRANJA ne bi bilo.

    Najbolji trenutak da započnemo sa akcijama koje će ovo sprečiti jeste sada, a kompanija Mercator je pre tačno godinu dana pokrenula veliku kampanju za očuvanje životne sredine. Svo voće i povrće isteklog roka 16 IDEA prodavnica pretvaralo je tokom ovih godinu dana u kompost. I rezultati su fasinantni.

     Tokom prethodnih godinu dana kompostirali smo ukupno 35 tona organskog otpada i od toga dobili oko 6 tona komposta, koji se našao na policama u našim prodavnicama. Na ovaj način kompanija Mercator-S direktno je uticala da taj otpad ne završi na deponiji i time doprinosimo zaštiti životne sredine “, rekla je Jovana Kljajić, rukovodilac Službe za IMS i TM u Sektoru kontrole kvaliteta, kompanije Mercator-S i dodala da, iako je količina otpada od hrane, odnosno voća i povrća mala, glavni cilj je potpuno iskorišćenje organskog otpada za proizvodnju komposta.

    Jovana Kljajić, Mercator-S, foto Stefan Simonović

    Jovana Kljajić, Mercator-S (Foto: Stefan Simonović)

    Podsetimo, korist od komposta je ogromna, jer je u pitanju prirodno đubrivo koje poboljšava kvalitet zemljišta, omogućava snabdevanje biljaka hranljivim materijama i doprinosi rastu korena, dok ujedno poboljšava otpornost biljaka na pojavu bolesti i štetočina, smanjujući potrebu za primenom neorganskih đubriva.

    Sve ove informacije na mnogo jednostavniji i praktičniji način prenete su i onima u koje se uzdamo da će sačuvati našu planetu i koji neće dozvoliti da se apokaliptične scene koje je kreirala veštačka inteligencija ostvare.

    Fotografija napravljena uz pomoć AI

    Fotografija napravljena uz pomoć AI

    Naime, kompanija Mercator S je uz podršku Dečije Ekološke Akademije organizovala javni čas ekologije u školi Mihailo Petrović Alas, gde je đacima na vrlo zanimljiv način predstavljeno šta kompostiranje znači za našu planetu. Tom prilikom kompanija Mercator S poklonila je školi 3 kompostera, kako bi i buduće generacije koje dolaze mogle na ličnom primeru da se uče kako se čuva priroda.

    Simona Rasulić, Dečija ekološka akademija, foto Stefan Simonović

    Simona Rasulić, Dečija ekološka akademija (Foto: Stefan Simonović)

    „U ime učenika, nastavnika, zaposlenih i svoje lično ime OŠ „Mihailo Petrović Alas“, zahvaljujem se kompaniji Mercator-S na organizaciji javnog časa ekologije u našoj školi. Na ovom času naši učenici četvrtog razreda imali su prilike da nauče kroz praktičan primer šta je kompostiranje, kako treba kompostirati, kako čuvati prirodu i šta kompostiranje znači za našu planetu. Zahvaljujem se Mercatoru što je našu školu odabrao za saradnju u jedno ovako značajnom projektu. Hvala na poklonu koji je Mercator uručio školi i svojim gestom našim učenicima skrenuo pažnju na zdravu ishranu, dobre navike kako bi očuvali prirodu. Vrata naše škole su uvek otvorena za saradnju u kojoj ćemo negovati očuvanje zdravlja i sredine u kojoj živimo“, izjavila je direktorka škole Dragana Kuzmanović.

    Kompanija Mercator S planira da inicijativu kompostiranja proširi na sve prodavnice u njihovom sistemu i tako doprinese ekologiji. Do tada, na njihovoj stranici Reciklopedija, nastaviće da izveštava, ne samo samo o recikliranju i kompostiranju, već će deliti korisne savete kako možemo da smanjimo količinu otpada, bolje iskoristimo hranu i još mnogo korisnih informacija i tako na delu pokazati šta znači biti društveno-odgovorna kompanija.

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Stefan Simonović

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE