
„Sok od zove orla, Pivo Andrić“: Šaljivi dizajni Andreja i Dimitrija
Diego Makarona, Sok od zove orla, Kikiriki Martin…ovo su samo neki od dizajna koje na svojoj stranici „Dizajniram koješta“ kreiraju i objvljuju grafički dizajneri Andrej i Dimitrije.
„Od detinjstva pratimo hip-hop kulturu i na taj način smo zavoleli uličnu umetnost koja je povezana sa vizuelnim stvaralaštvom. To nas je usmerilo da se u budućnosti bavimo dizajnom. Nakom fakulteta smo udružili snage i krenuli da gradimo karijeru“, priča Dimitrije za BIZLife.
Kako je nastala stranica „Dizajniram koješta“?
Sa Instagram stranicom “Dizajniram koješta” započeli su 2012. godine, vođeni željom da na društvenim mrežama dele svoje kreativne fore i interne radove. Nakon razmatranja nekoliko naziva – “Dizajn Đuveč,” “Dizajn Lerdi” i „Dizajniram koješta“, odabrali su ovaj poslednji koji najviše simboliše njihov stil i karakter.

Dizajniram koješta
„Naša ljubav prema grafičkom dizajnu prožeta je sa pasijom prema popularnoj kulturi, kinematografiji, muzici, inspirativnim životnim pričama, ličnostima, ali i konstantna potraga za kvalitetnim humorom. Inspiracija za projekat bila je i želja da kroz kreativni proces razvijamo svoje veštine i proveravamo njihov odjek kod publike putem objava“, pričaju naši sagovornici.
Slobodan stil i kraul
Njihov stil rada fokusira se na humor i emocije.
„Uočili smo da upravo takav pristup ne privlači samo naše kolege, već i ljude koji nisu direktno povezani sa svetom dizajna“, kaže.
Stranica “Dizajniram koješta” za sada im služi samo kao vid zabave i mesto gde mogu da podele njihovu kreativnost.
A reakcije pratilaca?
„Reakcije su pozitivne. Poruke koje dobijamo, tipa “Ulepšali ste mi dan”, “Smejem se već 45 minuta”, “Probudio sam ženu da joj pokažem sliku” itd, nas podstiču da nastavimo da dizajniramo koješta. Dešava se da nam ljudi traže da im izdizajniramo ili nacrtamo nešto u našem fazonu, čak nam se ponekad jave sa zahtevom da im pomognemo oko naziva za firmu ili proizvod“, pričaju.
Na pitanje koji dizajn im je omiljen, šaljivo odgovaraju – svi radovi su nam kao deca.
„Šalu na stranu, najdraži radovi su nam prva serija logoa za imaginarna preduzetništva – Picerija: Eci Pizza Pec, Stolarija: Branko Fosnica, Riblji restoran: Girica i Marica itd. Pomenuti logoi doneli su nam najviše reakcija publike i podstakli nas da napravimo niz humorističnih radova“, kaže.
View this post on Instagram
Kako izgleda njihov proces stvaranja?
„Počinjemo tako što zapisujemo sve ideje koje nam padaju na pamet, a potom ih razrađujemo. U procesu stvaranja ne trošimo previše vremena razmišljajući da li je neka ideja dovoljno smešna, zabavna ili interesantna – dovoljno je da nas inspiriše i da nam se svidi. Često se dešava da bolje prolazi ideja koja nam prva padne na pamet, nego kada previše mozgoolujišemo (poznato kao brejnstormovanje)“, pričaju grafički dizajneri.
Kažu da imaju određenu rutinu, ali inspiracija je ključna u procesu dizajniranja.
„Trenutni impulsi i ideje često nas vode ka najboljim rezultatima. Rutina nam pomaže da budemo dosledni, ali inspiracija je ta koja unosi posebnu energiju i kreativnost u svaki projekat“, kaže Dimitrije.

Dizajniram koješta
Tehnološki napredak i AI nesumnjivo menjaju pravila igre u dizajnu, ali ne mogu u potpunosti zameniti ljudsku kreativnost i sposobnost prenošenja emocija, smatraju.
„Kroz istoriju, svaki novi alat unapređivao je procese rada, ali ključni aspekti stvaralaštva uvek su ostajali u rukama ljudi. Veštačku inteligenciju treba posmatrati kao sredstvo koje može da olakša i ubrza rad, ali koje ne sme da ugrozi emociju i individualni ljudski izraz. Naši planovi usmereni su na dalje usavršavanje dizajnerskih veština i istraživanje novih pravaca u grafičkom dizajnu. Uz to, bićemo posebno srećni ukoliko nam pođe za rukom da kroz naš rad nastavimo da inspirišemo publiku, pružajući im trenutke predaha i osveženja u svakodnevici“, zaključuju Andrej i Dimitrije.
Izvor: BIZLife/Gorica Mitrović
Foto: Dizajniram koješta