SBB – Liderstvo na tržištu kroz kvalitet i inovacije
Kompanija SBB, lider u oblasti telekomunikacija, pre svega kada je reč o inovacijama i korisničkom zadovoljstvu, nastavlja da oduševljava korisnike vrhunskim sadržajem, inovativnim uslugama i kampanjama koje inspirišu zajednicu. Fokus na kvalitetu servisa, personalizovanim sadržajima i društveno odgovornom poslovanju pozicionira ovu kompaniju kao prvi izbor korisnika u Srbiji. O izazovima tržišta, inovacijama i iskustvu koje donosi u SBB – razgovarali smo sa Ivom Radakovićem, direktorom za prodaju i upravljanje korisničkim iskustvom, koji se nakon bogatog iskustva u bankarskoj industriji vratio telekomunikacijama.
- Šta vas je privuklo nazad u telekomunikacije nakon uspeha u bankarstvu? Kako ste to iskustvo iskoristili u SBB-u?
Ko je jednom radio u telekomunikacijama – kao da nikada nije ni odlazio. Tako i ja. Bankarstvo je super, fintech industrija je digitalno napredna i menja se velikom brzinom, ali za mene su telekomunikacije dinamičnije, uzbudljivije i trenutno mi takvo radno okruženje veoma prija i motiviše me. Kada sam dobio poziv da upravljam prodajom u SBB-u, adrenalin je skočio i izuzetna motivacija me vozi, evo, već devet meseci. Svakako se procesi digitalizacije, upravljanje promenama, integracija ljudi i sistema, kao i unapređenje korisničkog iskustva koje sam razvijao u bankarskom sektoru, mogu direktno primeniti i u telekomunikacijama. Poslovna kultura orijentacije prema korisniku i maksimizacije korisničkog iskustva je zajednička u oba biznisa, tako da sam se vratio sa novim pogledom na posao koji dobro poznajem i, pre svega, volim. Novi izazov za mene je upravljanje kanalima prodaje i direktne komunikacije sa korisnicima – od naših poslovnica do kontakt centra i digitalnih platformi, na kojima želimo da na najbolji način pružimo podršku ljudima i svaki dan dokazujemo zbog čega smo prvi izbor u Srbiji kada su u pitanju video i internet servisi.
- Prošlo je devet meseci otkako ste se pridružili SBB timu. Koji su glavni rezultati na koje ste najponosniji?
Ponosan sam na svoj tim i zahvalan kolegama sa kojima radim, a rezultati su posledica jasne strategije, velikog angažovanja zaposlenih i odlične komunikacione platforme koja na pravi način predstavlja tržištu naše proizvode i usluge, vrednosti iza kojih kao brend stojimo i sve konkurentske prednosti koje nas izdvajaju u industriji. Uspešno transliranje percepcije najboljeg brenda, odnosno prvog izbora korisnika u Srbiji kada ih pitamo za telekomunikacione usluge, u direktne poslovne rezultate i rast – ključni je pokazatelj kvaliteta posla koji obavljamo i neizmerno sam ponosan na to. Korisnici biraju SBB kao sinonim za maksimalnu posvećenost korisnicima, ali i za kvalitet servisa i superiornu platformu EON TV. Poznato je da uz SBB korisnici dobijaju objektivan informativni sadržaj, kvalitetan sportski program i pregršt zabave za sve ciljne grupe. Korisnici nas biraju i zbog iskustva sa zaposlenima na svim touch-pointima, jer znaju da kontakt sa SBB-om znači pozitivno korisničko iskustvo, bilo da dolaze u naše poslovnice, imaju pitanje za kontakt centar ili kolege na terenu kada se prvi put priključuju na našu mrežu. Kao neko čiji je zadatak da motiviše druge i upravlja procesima, ponosan sam na prodajni tim, na transformaciju operativnog modela kojim smo značajno unapredili kompanijske rezultate, a sve to su prepoznali i korisnici odličnim NPS indeksom koji redovno merimo.
- Kampanja „Kad imaš izbor, biraš SBB” privukla je veliku pažnju. Koliko je ovakav pristup pomogao u privlačenju novih korisnika?
I ta i kampanja „Oseti slobodu”, koja je nastala nakon nje, proistekle su iz istraživanja tržišta koja redovno sprovodimo. Iz činjenice da je SBB prvi izbor za više od 60 odsto korisnika kada za to imaju tehničke mogućnosti nastao je tako jednostavan, a tako tačan slogan: „Kad imaš izbor, biraš SBB”. Kampanja je nagrađena za najbolje produkovanu kampanju u 2023. godini nagradom na festivalu „Kaktus” i naš marketinški tim je samo nastavio započeto u 2024. Kroz obe kampanje pokazali smo šta sve SBB znači za naše korisnike, ne samo u pogledu vrednosti koje promovišemo već i svega onoga što telekomunikacije znače za ljude i zajednicu u kojoj pružaju usluge. Uz to, upravo zahvaljujući želji korisnika da imaju mogućnost pristupa našim uslugama, uspeli smo da ih obezbedimo u novim gradovima i delovima gradova, konstantno šireći i razvijajući SBB mrežu. Zahvaljujući snažnoj energiji mog tima, zajedno sa product i marketing timovima, uspeli smo u misiji i pozivu na akciju da osete slobodu na način na koji oni to žele.
- Evroliga je ekskluzivno na platformi EON. Kao njen veliki obožavalac, koliko mislite da sportski sadržaj doprinosi zadovoljstvu korisnika?
Većinu (ili tačnije, polovinu) evroligaških utakmica u Beogradu pratim uživo, a za sve ostalo – tu je EON. Sjajno je kada svoje privatne strasti možete da povežete sa onim što radite, a košarka je, svakako, jedna od njih. Vidžet EON Sports Mode je još jedna sjajna stvar koja pravi komparativnu prednost u odnosu na sve druge konkurente, ne samo u Srbiji nego i regionu, i to korisnici prepoznaju. Kroz ovakve ekskluzivne ponude ne samo da pružamo vrhunski sadržaj već i dodatno jačamo vezu sa našim korisnicima, jer sport ima tu moć da povezuje ljude i stvara zajedništvo. Najvažnije, a rekao bih i najkvalitetnije košarkaško takmičenje u Evropi do sada, u svojoj 25. sezoni, sve više se zahuktava i ima veliku pažnju javnosti, a mi smo ga dodatno iskoristili kreirajući sjajnu humanitarnu akciju „SBB igrač utakmice”, u okviru koje doniramo 72.000 evra organizacijama i ustanovama kojima je pomoć potrebna.
- Telekomunikacije kod nas imaju specifične izazove zbog lokalnog tržišta i šireg konteksta. Kako SBB na to odgovara?
U širem smislu telekomunikacije povezuju ljude i informacije u realnom vremenu, bez uticaja fizičke udaljenosti. One čine okosnicu današnjeg života, rada i učenja i zbog toga su sastavni deo života svakog pojedinca. Ako uz to omogućavaju pravovremeno i objektivno informisanje, personalizovane sadržaje, kvalitetan internet servis za rad i zabavu, shodno potrebama klijenata, onda dolazimo do suštinske uloge telekomunikacija u digitalnom dobu i ključnih kriterijuma kojim korisnici biraju svoj brend.
SBB je mnogo puta bio predmet politizacija i različitih pritisaka, ali za nas sa liderskom ulogom u kompaniji stubovi odbrane pozicije SBB na tržištu jesu vrednosti brenda, potrebe korisnika i kvalitet servisa, kao i društveno odgovorno poslovanje koje dosledno sprovodimo više od 20 godina. Dokle god bude tražnje za našim proizvodima i uslugama, biće i nas. SBB se konstantno prilagođava specifičnostima tržišta i pažljivo osluškuje želje svojih korisnika. Ključna stvar za dugoročni razvoj jeste kontinuirano investiranje u infrastrukturu, digitalizaciju i nove tehnologije, koje nam omogućavaju dalja unapređenja u pružanju kvalitetnih servisa i pouzdanih usluga. Stoga su inovacije, kvalitet i fokus na korisnika naši glavni odgovori na tržišne izazove.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Nebojša Babić