
SANJA ŽIVIĆ: Priča o hrabrosti, zajedništvu i ljubavi prema Bambiju
Moj auto je bio moja terapija tih dana. Svako putovanje na relaciji Beograd – Požarevac koristila sam da plačem. I nije me sramota da o tome pričam. Dok smo bili svesni najvažnije činjenice da niko nije povređen, istovremeno smo svi delili osećaj da smo tog 29. juna izgubili nešto veliko. Slušajući iskustva i priče ljudi u danima nakon požara, osetila sam beskrajnu želju da te priče ostanu zabeležene kao uspomena na hrabrost, ljubav i veru naših kolega, koji su naša najveća inspiracija.
Tako je i nastao ovaj kratki film, ističe za Bizlife Sanja Živić, People & Culture direktorka u kompaniji Bambi, nakon što je objavljena emotivna video priča o zaposlenima u danima nakon požara, koji je oštetio veliki deo proizvodnih kapaciteta fabrike.
- Kako je izgledao vaš prvi susret sa zaposlenima u fabrici u Požarevcu u vreme i neposredno nakon požara? Na koji način su se oni nosili sa celokupnom situacijom?
Požar je za svega par sati oštetio mesto na kom je većina zaposlenih u našoj fabrici u Požarevcu provela čitav svoj radni vek i koji to mesto zovu svojom drugom kućom. Za sve nas to su bili izuzetno potresni trenuci. Mnogo tuge, suza, neizvesnosti, straha… Istovremeno, novonastala situacija povezala je sve nas zaposlene na potpuno novom nivou. Shvatila sam sa koliko stvarno fantastičnim ljudima imam čast da radim. Teško je to zaista pretočiti u reči, ali moj najveći utisak je taj da sam upoznala osobine mnogih kolega za koje verovatno ni sami do tada nisu znali da ih poseduju. Niko nije potiskivao emocije, zajedno smo plakali, zajedno se smejali kad nam je bilo potrebno, zajedno gledali napred… Osetiti optimizam, želju da svako pomogne, da pruži sve od sebe, je apsolutna pokretačka snaga koja nas nosi na putu oporavka. Upravo nas je splet svega ovoga motivisao da uradimo jedan ovakav video. Materijala je mnogo, a ovo je kratki omaž danu nakon kojeg ništa više nije bilo isto. Ovo su autentične priče naših zaposlenih koje su ispričane spontano, koje pokazuju jednu beskrajnu ljubav prema kompaniji, koju je privilegija osetiti.
- I za vas lično je ovo bilo jedno potpuno novo iskustvo. Kako biste opisali svoj odnos prema novonastaloj situaciji?
Pričajući danima sa zaposlenima, čujete razne teške životne priče. U tim situacijama morate biti uteha i pružiti osećaj sigurnosti, pogotovo ako ste na poziciji People & Culture direktora. Tih sam dana, pri povratku u Beograd, često osećala i sama nedostatak energije, i upravo zato pominjem suze koje su bile način da se iole rasteretim usled tolikog naboja emocija. Suočavala sam se sa mnogim izazovima. Šta ja treba da uradim sledeće? Kako komunicirati sa ljudima? Kako osigurati da nemamo fluktuacije i da nam talenti ne odu? Kako da zaposleni ostanu zadovoljni i da privrženost kompaniji ne opadne u mesecima koji slede? Sada, kada se nakon tri meseca osvrnem, ne znam ni zašto sam brinula. Čini mi se da su iskrenost u komunikaciji prema zaposlenima, otvorenost i transparentnost, fizička prisutnost i topla ljudska reč bile najvažnije. A tome vas ni jedan priručnik o kriznoj komunikaciji ne može naučiti. Nama je to bilo prirodno i intuitivno rešenje tih dana – pokazati slabost ponekad, ali istovremeno biti i stub sigurnosti. Upravo zato ovo iskustvo smatram neprocenjivim. Ništa se u karijeri ne može porediti sa ovim, kao ni sa beskrajnim osećajem ponosa kada shvatite da radite sa najboljom ekipom na svetu koja daje sve od sebe da se što pre oporavimo.

Sanja Živić, People & Culture direktorka u kompaniji Bambi
- BizLife: Šta je bilo prvo što ste osećali da morate da poručite svim zaposlenima?
Naš cilj je bio da, uprkos novonastalim okolnostima, svim zaposlenima poručimo da mogu da se osećaju sigurno, kao i to da znaju da su njihova radna mesta stabilna i bezbedna. Svi koji su tog 29. juna bili zaposleni u kompaniji Bambi, a njih je gotovo hiljadu po svim vrstama ugovora o zaposlenju, danas su i dalje sa nama. Nikome ugovor nije prekinut, svima su poslovi zagarantovani za vreme trajanje ove situacije i nikome zarada nije umanjena. To je bio apsolutni prioritet i mi smo uz podršku Coca-Cola HBC, čiji smo deo, tu informaciju bili u mogućnosti lično da komuniciramo svima u roku od 24 sata nakon požara. Ovim korakom smo dokazali da su naši zaposleni uistinu na prvom mestu, a njihova dobrobit kriterijum broj jedan za sve naše poslovne odluke.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Bambi