Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Sanja Prodanović, Xiaomi: Žene su spremne da uzdrmaju temelje tech industrije

    „Od osnivanja, pa sve do danas, žene su igrale ključnu ulogu i zauzimale rukovodeće pozicije u kompaniji Xiaomi, čime su inspirisale mnoge zaposlene da krenu njihovim putem”, kaže u intrevjuu za BIZLife Sanja Prodanović, PR, communication and project manager for Balkan u kompaniji Xiaomi.

    Pod pretpostavkom da poseduju dublje razumevanje tehnologije, kako kaže, ne čudi to što je naša branša bila percipirana kao „muška industrija”, iako su za mnoge inovacije bile zaslužne upravo žene koje nikada nisu dobile odgovarajuće priznanje.

    • Kako Xiaomi koristi svoje društvene mreže i druge online kanale komunikacije da promoviše žene u poslovnom svetu?

    Xiaomi je prvenstveno digitalni brend i stoga veliku pažnju posvećujemo istraživanju i unapređenju novih načina komunikacije, koje pored promocije naših proizvoda koristimo i da istaknemo važnost naših zaposlenih. S obzirom na to da žene zauzimaju neke od ključnih rukovodećih pozicija u kompaniji, neretko ćete videti na našim kanalima objave koje prikazuju njihova dostignuća i inspirativne priče, s ciljem da mladim devojkama predočimo to da su mogućnosti za napredovanje u poslovnom svetu neograničene, kao i da ih osnažimo da ostvaruju velike snove.

    • Kako biste ocenili da kompanija Xiaomi vrednuje položaj žena unutar kompanije i da li postoje neke inicijative osnaživanja žena da preuzimaju odgovornije uloge?

    Brend Xiaomi je među „najmlađim kompanijama” u tech svetu, a od osnivanja, pa sve do danas, žene su igrale ključnu ulogu i zauzimale rukovodeće pozicije, čime su inspirisale mnoge zaposlene da krenu njihovim putem. To me je iznenadilo kada sam se zaposlila, ali i oduševilo – prilika da učim i da se razvijam uz neverovatne žene koje su u ovoj industriji godinama, neke čak i decenijama, vrlo je inspirativna i ohrabrujuća. One su godinama deo ove industrije, ne samo lokalno već i na regionalnom nivou, što dodatno pokazuje njihovu vrednost. Pored toga, kompanija nam „daje vetar u leđa” kroz mogućnost da biramo projekte na kojima želimo da se usavršavamo, kao i pristupe dodatnim edukacijama iz različitih oblasti.

    • Koje su prepreke sa kojima se žene najčešće susreću u tech industriji iz vašeg iskustva?

    Godinama su tech sferom dominirali muškarci, pod pretpostavkom da poseduju dublje razumevanje tehnologije, električnih spojeva i kola, dok se ženama nije priznavala adekvatna uloga u ovom domenu. Zbog toga ne čudi što je bila percipirana kao „muška industrija”, iako su za mnoge inovacije bile zaslužne upravo žene koje nikada nisu dobile odgovarajuće priznanje. U poslednjih nekoliko godina u čitavom svetu se radi na osnaživanju žena i njihovom podsticanju da zakorače u nekada ekskluzivne industrije, što značajno smanjuje nekadašnje izazove. Danas, žene se ohrabruju da grade karijeru u tehnološkoj industriji, što ruši ustaljene pravilnike i obrasce.

    • Kako se nosite sa preprekama i izazovima kao žena koja se nalazi u industriji koja se često percipira kao muška?

    U svakoj industiji ima izazova sa kojima se žene svakodnevno susreću. Tech industrija je samo jedna od njih, jer je u njoj možda izraženiji stav da „ženama tu nije mesto”, ali i to se vremenom menjalo. Tokom karijere imala sam odlične mentore, poput svog sadašnjeg nadređenog, Đorđa Jovanovića, koji me uvek podržava, podstiče na kreativnost, ali i profesionalni razvoj. Stoga, jako je važno i da kolege ne budu isključive, već da zajedno radimo na stvaranju boljih prilika za sve. Takođe, bitni su posvećenost i ljubav prema poslu, a na svaku poteškoću treba prvenstveno gledati kao na izazov.

    • Da li je ženama teže da napreduju u tech industriji?

    Iako se na prvi pogled čini da jeste, zapravo nije tako. Ukoliko pogledate tech kompanije u Srbiji, videćete da žene zauzimaju liderske pozicije. Smatram da je to zato što su žene nosioci dobre organizacije, ali i zato što su spremne da „uzdrmaju temelje” industrije, odnosno da je menjaju iz korena svojim idejama. Takođe, žene odlikuje određeni senzibilitet u radu i otvorenost u komunikaciji, što im omogućava da lakše napreduju u okviru kompanija.

    • Koji savet biste dali sebi, a sada i drugim ženama na početku karijere?

    Mislim da ne postoji univerzalan savet koji bi bio primenjiv u svim situacijama. Ono što je najbitnije je duboka strast prema poslu koja je temelj za donošenje odluke o ulasku u tech industriju. Marketing i tech industrija su prilično slične – koliko su za marketing bitni trendovi, toliko su bitni i za tech industriju. Samim tim, ko god se odluči da svoju karijeru gradi u ovim oblastima mora biti spreman na svakodnevne izazove koje donose brojne inovacije i promene na tržištu, ali i da oni budu motivacija za učenje i dalji razvoj. 

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. Prijavite se na naš newsletter.

     

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Ljuba Ašćerić

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE