Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    s.Oliver prava moda za prave ljude

    Kupci u Srbiji su modno svesni, prate svetske trendove i poklanjaju veliku pažnju estetici. „Kupci su nas odlično prihvatili i stalno nam se vraćaju”, ističe u razgovoru za BIZLife Marko Arsenovič, generalni direktor kompanije s.Oliver u Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji. 

    On naglašava da su odgovornost, poverenje i snaga vrednosti s.Oliver grupe, a da se posebna pažnja u celom lancu proizvodnje poklanja poštovanju ljudskih prava i brizi o životnoj sredini, kao i da se o svemu tome izveštava potpuno transparentno.

    • s.Oliver obeležava prvu godinu boravka na domaćem tržištu. U kom trenutku i na koji način je došlo do odluke da se ovaj brend predstavi na ovim prostorima?

    Na osnovu dugogodišnjeg iskustva i odličnih rezultata na slovenačkom i hrvatskom tržištu, gde imamo veoma razvijenu maloprodajnu i veleprodajnu mrežu, ulazak na srpsko tržište je bila logična odluka. O ulasku sa sopstvenom maloprodajnom mrežom razmišljamo već nekoliko godina, jer smo svesni svih izazova koje nosi vanevropsko tržište.

    Krajem 2021. godine, otvorili smo tri prodavnice u Beogradu: dečju radnju s.Oliver i dve prodavnice Comma. Sedište imamo u Beogradu, a danas smo, osim u Beogradu, prisutni i u Novom Sadu, Subotici, Kragujevcu, Inđiji i imamo 11 prodavnica i dve autlet prodavnice – sve to već godinu i po dana. U svemu tome smo uspeli jer imamo dugogodišnje iskustvo u regionu.

    s.Oliver prati kupce, sluša ih i kreira kolekcije u kojima će se oni osećati dobro i u trendu

    • Šta izdvaja srpsko tržište od ostalih tržišta na kojima ste prisutni?

    Srpsko tržište nije lako. Ima izuzetno veliki broj modnih brendova, nažalost, previše jeftinih. Naša prednost je naš kvalitet. Naši brendovi koriste visokokvalitetne prirodne materijale i tehnološki napredne veštačke materijale. Veliki naglasak je, takođe, stavljen na izdržljivost. Kupci u Srbiji su modno svesni, prate svetske trendove i poklanjaju veliku pažnju estetici. Kupci su nas odlično prihvatili i stalno nam se vraćaju. s.Oliver je poznat iz inostranstva i cenjen je po odličnom kvalitetu i dobrim krojevima. Kupci nisu poznavali brend Comma, ali smo već uradili mnogo na njegovoj vidljivosti.

    Marko Arsenovič S.Oliver (Foto by: Sami Rahim)

    U Sloveniji, u Mariboru, imamo centralu za region. Pored široke maloprodajne mreže, imamo franšizne partnere i veleprodajne partnere u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i na Kosovu. Bogato iskustvo nam, svakako, pomaže u Srbiji, ali moramo da prilagodimo ponudu srpskom kupcu, koji je veoma modno osvešćen i moderan. Poštujemo kupca i prilagođavamo ponudu njegovim zahtevima i očekivanjima. U Mariboru imamo izložbeni salon za region, veleprodaju i maloprodaju. Detaljno analiziramo prodaju u Srbiji, konkurenciju, nadolazeće trendove i tek onda biramo odeću koju nudimo kupcima u Srbiji.

    • Kako se brend razvijao tokom godina? Šta s.Oliver izdvaja od ostalih modnih brendova u industriji?

    Početak brenda s.Oliver datira iz 1969. godine. Tada je njegov vlasnik, Bernd Frajer, otvorio butik muške mode. Danas zapošljavamo 5100 ljudi, prisutni smo na više od 7000 prodajnih mesta u 40 zemalja. s.Oliver je uvek ostajao veran svojoj misiji: pratiti kupca, slušati ga i kreirati kolekcije u kojima će se on osećati dobro i istovremeno biti u trendu. s.Oliver je autentična moda, to je prava moda za prave ljude. Kupca stavljamo na prvo mesto. Danas je s.Oliver moda za celu porodicu u svakom trenutku. To znači da nudimo i ležernu odeću i odeću za posebne prilike. Uz vas smo od trenutka kada se probudite, u kancelariji, u šetnji i na večernjoj zabavi. Naši proizvodi nisu jednodnevni modni trend, nisu jednosezonski trend. Ovo su ključni komadi koje ćete moći da nosite godinama zbog savršenih krojeva i kvaliteta.

    • Kako održati jedinstveni identitet i ostati konkurentan na prepunom tržištu?

    Naše vrednosti su odgovornost, poverenje i snaga. Odgovorni smo za kvalitet naših proizvoda, odgovorni smo za zaštitu ljudi, životinja i planete. Mi se takmičimo za autentičnost.


    S.OLIVER BRINE O LJUDIMA I PRIRODI, A KUPCIMA NUDI MODNE PROIZVODE KOJI SE PRAVE ODGOVORNO


    • Održivost je sve veća briga u modnoj industriji. Kako se s.Oliver bavi održivošću i etičkim praksama u proizvodnji i lancu snabdevanja?

    U 2021. pripremili smo održivu strategiju i 2022. postavili sebi ambiciozne ciljeve i projekte. Važan deo revizije strategije jeste primena Zakona o lancu snabdevanja, koji je usvojen 2021. godine. Zakon obavezuje s.Oliver grupu da odgovorno poštuje ljudska prava i brine o životnoj sredini u celom lancu snabdevanja i izveštava o tome transparentno. Brinemo o ljudima i prirodi i našim kupcima nudimo modne proizvode koji se prave odgovorno. Proizvodnja svih naših proizvoda podleže minimalnim društvenim i ekološkim standardima.

    s.Oliver nabavlja održivi pamuk iz Afrike od 2009. godine, kada je postao član inicijative „Cotton made in Africa”. Ovim nudimo pomoć malim afričkim poljoprivrednicima i pomažemo im da kupovinom unapred dogovorenih količina pamuka imaju stabilnije prihode. Inicijativa promoviše obuku o održivim metodama proizvodnje pamuka, učestvuje u društvenim projektima i doprinosi zaštiti životne sredine: genetska tehnologija i veštačko navodnjavanje su isključeni iz proizvodnje. Proizvodnjom jedne majice uštedi se više od 500 litara vode.

    s.Oliver radnja

    s.Oliver

    Koristimo vlakna koja su napravljena od reciklirane plastike, kao što su PET boce, na primer, REPREVE® vlakna. Pre svega, koristimo reciklirana vlakna koja se dobijaju od tekstilnog otpada koji nastaje tokom proizvodnje ili dobijenog reciklažom stare odeće. Prilikom recikliranja ostataka robe ili stare odeće materijal se prvo razlaže na osnovne komponente, od kojih se u daljim koracima procesa stvaraju nove sirovine i nova prediva. Sva reciklirana vlakna koja se koriste u našim proizvodima sertifikovana su prema Globalnom recikliranom standardu (GRS) ili Standardu za recikliranje (RCS) i podvrgnuta su strogim inspekcijama tokom proizvodnje i prodaje.

    • Angažovanje kupaca i lojalnost brendu od suštinskog su značaja u modnom biznisu. Kako s.Oliver neguje osećaj zajedništva i lojalnosti među svojim kupcima?

    Ovde bih na prvo mesto stavio zaposlene u našim prodavnicama. Oni su ti koji ljubazno pozdravljaju kupca, daju mu savete i uspostavljaju lični kontakt sa njim. Naravno, kartice lojalnosti su važne. Lojalni kupci su vlasnici kartice lojalnosti, koja im daje mogućnost da prikupljaju kupovine, nagrade i posebne pogodnosti. Izuzetno su važne i društvene mreže na kojima ste u kontaktu sa kupcem 24 časa dnevno. Brend s.Oliver podržava mnoge projekte, poput turnira u basketu „3 na 3”, humanitarnih večera, projekta „Mirno more” i sl., a brend Comma je svoju lojalnost pokazao kroz događaje poput „Elle Active talk”, gde smo, kao brend, pomogli našem kupcu koji je tekstopisac da ostvari svoje snove i uz pomoć nas se njeni stihovi čuju svuda, „Elle fashion dinner”, gde smo pomogli donacijom na aukciji da se sakupi novac za decu obolelu od raka itd.

    • Modni trendovi se stalno razvijaju. Kako s.Oliver ostaje u skladu sa najnovijim modnim trendovima i prilagođava svoje kolekcije u skladu sa tim?

    Svaki naš brend ima svoj dizajnerski tim koji prati svetske modne trendove. Brend s.Oliver je naš vodeći brend – to je najkomercijalniji brend. Reč je o ležernom segmentu, koji je poslednjih godina postao izuzetno popularan. Brend s.Oliver Black Label nudi poslovnu modu i viši nivo kežual segmenta. Comma je ženski brend sa dodirom italijanske romantike. Namenjen je poslovnoj ženi koja voli da putuje, uživa u lepim stvarima i raduje se životu. QS by s.Oliver je urban, moderan i „kul”. Dečji s.Oliver je posvećen prirodnim materijalima, udobnim krojevima i simpatičnom dizajnu. Naravno, prati trendove u svetu odraslih i prilagođava ih svetu dece.

    Naš cilj je da postanemo vodeći brend i postignemo tako visoku prepoznatljivost i reputaciju kakvu imamo u Sloveniji i Hrvatskoj. Biti među prva tri brenda u regionu – to je naša vizija!

    • Na kraju, koji biste savet dali budućim modnim profesionalcima koji se nadaju da će uticati na industriju, bilo da je reč o dizajnu, održivosti ili menadžerskim ulogama?

    Volim da poredim posao sa jedrenjem. Jasan cilj je važan za postavljanje pravog kursa. Da bi se odredio cilj, potrebno je definisati sledeće stvari: kupac, kvalitet, trend i proizvod. Kada je ovo definisano, kurs je postavljen, jedra su postavljena i odredište je postavljeno. Ali svi vi koji poznajete more dobro znate da je more nepredvidivo. Ponekad nema vetra, drugi put je more uzburkano i izgubite bovu… Važno je znati kuda idete. Znati gde vam je cilj.

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Sami Rahim

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE