Razvoj internet trgovine i elektronskog poslovanja u Srbiji: Da posao klikne
Kada je reč o internet trgovini i digitalnom preduzetništvu Srbija je ispod evropskog proseka, ali se stvari popravljaju pa je godišnja stopa rasta tog tržišta veća od 20 odsto. Tokom prošle, 2016. godine, u Srbiji je ostvareno oko 4 miliona transakcija putem interneta, a prosečna vrednost jedne „kupovine“ bila je oko 20 eura.
Srbija u odnosu na zemlje EU nije najgora, ali nije ni dovoljno dobra, smatra sekretarka Udruženja za elektronske komunikacije Privredne komore Srbije Jelena Jovanović.
Ona je na konferenciji za novinare iznela i podatak da se sledeče godine u sektoru elektronkske trgovine na evropskom tržištu očekuje zarada od 650 miliona evra. Prema njenim rečima , 77 odsto malih i srednjih preduzeća imaju svoje veb prezentacije, što u Srbiji nije slučaj.
Ona je dodala da su IT kompanije iz Srbije dobro kotirane u svetu, ali da uglavnom rade za inostrano tržište, a ne domaće kompanije, što bi, kako ističe, trebalo promeniti.
Da bi se situacija popravila Privredna komora Srbije (PKS) u saradnji sa Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija, uz podršku kompanije DHL International Beograd, organizuje seriju edukativnih radionica „Da posao klikne“.
Radionice će narednih nedelja biti održane u Beogradu, Somboru, Valjevu, Kraljevu i Užicu. Predavači će biti predstavnici PKS-a, Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, Banca Intesa, Mikroelektronike, Male Srpske Prodavnice i bloger DedaBor.
Izvor: BIZLife
Foto: Pixabay