Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Propao bojkot srpskih proizvoda

    Kosovska opozicija poslednjih dana pojačala je pozive na bojkot srpske robe u prodavnicama, ali se ispostavilo da je ta „inicijativa“ naišla na slab odziv stanovništva.

    Tragovi borbe protiv srpske trgovine na Kosovu prisutni su gotovo na svakom koraku, kako na društvenim mrežama, internet sajtovima, tako i na ulicama, pa i na samim ulazima u prodavnice.

    Ipak, brojke su neumoljive. Tako je Srbija u 2016. godini imala na tržištu Kosova proizvode u ukupnoj vrednosti od 389 miliona evra, što je skoro duplo više nego pre osam godina. Običan narod politika ne interesuje kad kupuje životne namirnice.

    Taj poziv na bojkot traje već godinama, a poslednjih dana pojačan je zbog svih tenzija između Beograda i Prištine. Ipak, nisam primetio da neko namerno zaobilazi srpsku robu. Lično, najviše kupujem srpske sokove, ali i brašno i ostale prehrambene proizvode, objašnjava Albanac koji živi u Prištini i dodaje da ne veruje da bojkot može da zaživi jer je roba dobra.

    Rafovi kosovskih marketa već godinama su puni srpskih mlečnih proizvoda, grickalica, slatkiša, napitaka, kuvanih jela u konzervama…

    Najčešće kupujem srpsko mleko, jogurt i pavlaku jer su dobri. Volim i lozu da uzmem s vremena na vreme, naročito kad slavim s prijateljima. Uopšte ne obraćam pažnju da li je nešto srpsko ili nije. Bitno mi je da je ono što kupim kvalitetno i ukusno. Ako bismo izbacili srpsku robu iz prodavnica, to bi nas koštalo pošto su grčki, turski ili italijanski proizvodi znatno skuplji, naglašava prištinski taksista.

    Ekonomista Ljubomir Madžar okarakterisao je poziv na bojkot srpskih namirnica na Kosovu „ordinarnom glupošću“.

    Kada bi to ostvarili kosovski Albanci bi sami sebi pucali u koleno. Mnogo veću štetu naneli bi sebi nego Srbiji. Kosovo je mala, zatvorena celina koja nema razvijene trgovinske veze niti izlaz na more, zbog čega su mu srpski proizvođači najznačajniji trgovinski partneri, ističe Madžar.

    Ko poziva na bojkot, taj je usijana glava koja ne razmišlja o ekonomskim posledicama takve odluke. A takvih, nažalost, uvek ima u društvu. Ipak, kosovske vlasti su zrelije i neće se na to odlučiti, zaključuje Madžar.

    U pokušaju da objasni svoj iracionalni pokušaj bojkota robe, opozicija u Prištini traži da se kosovski proizvodi nađu na tržištu u unutrašnjosti Srbije.

    Izvor: Blic

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE