Promovisanje AI varanja u obrazovanju na TikToku i Meti uprkos pravnim nesigurnostima
Pojedinci i grupe koji pišu seminarske radove umesto učenika (eng. essay mills) već dugo su ozloglašene zbog proizvodnje akademskog sadržaja u zamenu za honorar. Međutim, njihove aktivnosti sada su poprimile nove razmere jer su počeli ponosno da promovišu fuziju AI i ljudskog rada za koji je teško utvrditi da nisu originalni rad učenika.
Iznenađujući su podaci nedavne analize objavljene na otvorenoj platformi ArXiv u kojima se otkriva da ove essay mills aktivno traže klijente na društvenim mrežama kao što su TikTok i Meta, uprkos tome što je ova praksa ilegalna u mnogim zemljama.
AI varanje, koje podrazumeva da studenti koriste AI alate ili usluge za varanje na zadacima i ispitima, zaista zabrinjava predavače.
Zato su, na primer, neke škole i univerziteti investirali u alate za detekciju plagijata, a koji bi mogli da identifikuju papire ili zadatke generisane uz pomoć AI. Neki prosvetni radnici posvetili su bližu pažnju kvalitetu i doslednosti rada studenata. Iznenadna poboljšanja u pisanju ili značajan zaokret u stilu pisanja mogu biti pokazatelji upotrebe AI.
Međutim, postoje nastavnici koji u potpunosti prihvataju upotrebu LLM-a, kao što je ChatGPT, u učionici, kako je izvestio NPR.
Naime, Itan Molik, vanredni profesor na Vorton Univerzitetu u Pensilvaniji, smatra da integrisanje ChatGPT-a u razred nije nužno loša ideja, naglašavajući potrebu da ljudi i AI koegzistiraju i prilagode se promenljivom obrazovnom pejzažu.
„Istina je da ih verovatno ne bih mogao zaustaviti čak i da to želim (…) Na kraju krajeva, naučili smo ljude matematici iako na svetu postoje kalkulatori“, rekao je Molik u intervjuu za NPR.
Ceo tekst o ovoj temi pročitajte na portalu WebMind.
Izvor: Web Mind
Foto: Web Mind