Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Priča o 100 godina staroj kompaniji

    Zaposlio sam se u Danubius kao inženjer pripravnik. Kada sam prvi put ušao u pogon testenine iznenadila me je jako visoka temperatura i vlažnost vazduha. Ubrzo sam naučio da su baš takvi uslovi neophodni za proces proizvodnje testenine. Brzo sam se navikao, ali taj prvi susret sa pogonom se ne zaboravlja, priča nam Milorad Sredanović, potpredsednik Delta Holdinga i čovek koji je veći deo svoje 40 godina duge karijere proveo u fabrici Danubius.

    Ova fabrika u 2018. godini slavi 100 godina postojanja, a Sredanović priča da je njegov radni vek u Danubiusu obeležilo mnogo komičnih situacija i anegdota.

    „Pre mnogo godina sklopili smo veliki posao sa međunarodnom organizacijom Crvenog Krsta. Za njih smo proizvodili testeninu koju su oni slali kao pomoć ratom zahvaćenim centralnim zemljama Afrike. To su radili tako što su avionima nadletali te regione i padobranima bacali pakete sa testeninom. Za nas je to bio veliki posao i mi se stalno interesujemo da li su naši korisnici zadovoljni kvalitetom testenine. Dobijamo odgovor da je kvalitet dobar, ali je nastao veliki problem. Korisnici pomoći su jeli testeninu iz kesica bez prethodnog kuvanja i porazboljevali se. Morali smo da pravimo novu ambalažu na kojoj je nacrtan postupak kuvanja testenine i posao je uspešno nastavljen“, priča nam Sredanović.

    On kaže da ako želite da budete uspešni u poslu morate puno da radite i stalno da učite. „Od starijih kolega sam učio i sakupljao znanje. Izdvojio bih kolege Ljubišu Obradovića i Simu Matića. Od Ljubiše sam “pokupio” znanje iz komercijale i marketinga, a od Sime efikasnost i organizaciju posla. Imao sam sreću učim od najboljih“, kaže on.

    Kada je istorija fabrike u pitanju teško mu je da to ispriča u nekoliko rečenica. „Danubius je 1918. godine osnovao Franjo Lovrekovic, veleposednik i novosadski trgovac. Izgradio je fabriku testenina i prvi mlin na valjke. Fabrika se potom  1932. godine izdaje  Ludvigu Franku i sinovima, koji su bili vlasnici i fabrike kafe (čuvena Frank kafa). Posle rata Danubius je nacionalizovan i nalazio se u društvenom vlasnistvu, a u sastavu Delta Holdinga je od 2006. godine. Ta godina predstavlja veliku prekretnicu u razvoju fabrike“, priča Sredanović i dodaje: „Tokom sto godina, fabrika je promenila nekoliko država i uređenja,  nekoliko vlasnika, prošla  kroz tranziciju i  privatizaciju, ali se isto tako menjala tehnologija i način proizvodnje. Pre sto godina počelo se sa parnim mašinama, a danas je kompletan proces proizvodnje i kontrole kompjuterizovan. Delta je u razvoj  Danubiusa uložila 12, 6 miliona evra. Tako možemo da se pohvalimo  da imamo najsavremeniji mlin  sa kompjuterskim vođenjem, koji dnevno samelje 300 tona pšenice, takođe i najmoderniju liniju za proizvodnju kratke testenine. Ali ono što je najvažnije i što želim da istaknem  je da je fabrika  opstala i uvek uspešno poslovala jer je negovala znanje i kvalitet.“

    Milorad Sredanović je u Danubius došao 1977. godine, kao pripravnik, pa je polako napredovao.

    „Radio sam kao tehnolog pogona, šef proizvodnje i tehnički rukovodilac, pa direktor Radne jedinice Mlinarstvo i tako dalje… sve do pozicije generalnog direktora. Mogu slobodno da kažem da mi je Danubius drugi dom, kao i većini zaposlenih“, kaže Sredanović i zaključuje. „Prolazili smo kroz turbulentna vremena, sticali iskustva, jačali materijalnu bazu, automatizovali polako proces proizvodnje..tu se zaista vidi velika razlika, jer danas smo i bolji i uspešniji i nemerljivo moderniji i progresivniji. Ono što se nije promenilo tokom godina je entuzijazam i energija  u poslu i ulaganje u mlade, stručne kadrove.“

    Kako vidite Danubius za 10 godina?

    Uspešan i moderan, organizovan kao najbolja preduzeća u svetu. Samo tako se dolazi do rezultata.  Prošle godine kompanija je imala prihod od skoro 20 miliona evra. Proizveli smo više od 6.500 tona testenina, a izvezli  1000 tona, samleveno je  više od 76.000 tona pšenice, a izvezli smo skoro 13.000 tona brašna. Dakle, Danubius vidim  kao jednu modernu i digitalizovanu fabriku koja proizvodi najkvalitetnije proizvode. Sa investicijama u unapređenje  poslovanja i proizvodnje, a to je 4 miliona evra u narednih pet godina, i vrhunskim stručnjacima  koje imamo, sigurni smo da ćemo održati i kvalitet i lidersku poziciju,  da ćemo biti najbolji u našoj industriji u Srbiji i regionu.

    Danubius ima potencijal i postoji prostor za proširenje tržista, a planiramo da proširimo i portfolio. Možda ćemo se vratiti korenima i konditorskoj industriji, jer davnih godina Danubius je bio poznat i po proizvodnji vrlo kvalitetnog  keksa, napolitanki, medenjaka.6

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: Danubius arhiva

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE