"Potrošači su prepoznali naše vrednosti"

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    “Potrošači su prepoznali naše vrednosti”

    Bez obzira na to koje rezultate ostvarite u toku godine, čini mi se da su priznanja koja stižu direktno od potrošačâ nešto najvrednije, nešto što daje motiv, dodatnu energiju i želju da budete još bolji – govori za BIZLife magazin Aleksandar Ružesković, direktor marketinga, Forma Ideale

    Ovu, 2021. godinu završavaju zadovoljni postignutim rezultatima, a u tome, pre svega, ističu važnost očuvanja zdravlja zaposlenih, kao i održavanje njihove motivacije na visokom nivou. To unosi dodatni entuzijazam za narednu, 2022. godinu, u kojoj kompanija Forma Ideale planira nastavak povećanja proizvodnih i skladišnih kapaciteta, proširenje maloprodajne mreže, kao i poboljšanje uslova rada na svim aspektima. O ostvarenim planovima, pozitivnim izazovima na domaćem i inostranom tržištu, kao i o važnosti da kvalitetan rad bude prepoznat od onih koji su njegovi najvažniji kritičari – govori Aleksandar Ružesković, direktor marketinga kompanije Forma Ideale.

    • Kompanija Forma Ideale izvozi na četiri kontinenta, a svake godine je sve veći broj zemalja do kojih stiže nameštaj iz Kragujevca. Koje zemlje su najizazovnije za izvoz i šta je recept za njegovo uspešno širenje?

    Kao regionalni lider, inovator i pokretač trendova u industriji pločastog nameštaja‚ kompanija Forma Ideale svoj proizvodni asortiman plasira na četiri kontinenta, kako direktno kroz našu mrežu tako i kroz distributivne mreže naših partnera, u čak 80 zemalja Evrope, Azije, Afrike i Latinske Amerike, tj. na nekoliko stotina prodajnih mesta širom sveta. Osvajanje najudaljenijih tržišta je svojevrstan izazov, ali su evropska tržišta, gde je konkurentnost u proizvodnji pločastog nameštaja izuzetno velika, ipak ono što se pokazalo kao najizazovnije prilikom širenja izvoza. Jedno tržište – više od udaljenosti – određuju i nivo konkurencije, otvorenost tržišta, carinske barijere, konkurentnost domaćih proizvođača, navike i preferencije potrošačâ.

    • Koliko je zahtevno prilagoditi asortiman različitim kupcima sa različitih tržišta?

    Veoma je važno da se pažljivo i temeljno planira asortiman za svaku godinu. Prilikom proizvodnje nameštaja ne pravi se razlika u odnosu na to za koju zemlju se on proizvodi, jedino je pitanje koliko različita tržišta zahtevaju vremena, posvećenosti i rada. Industrija nameštaja prati svetske trendove, a razlike između zahteva tržišta sada su mnogo manje nego što su bile do pre desetak godina, tako da i domaće tržište prihvata asortiman prilagođen globalnom tržištu. Naša kompanija ima kapaciteta da asortimanski isprati i neke specifičnosti u vezi sa domaćim tržištem kako bi ponuda bila kompletna, a svi kupci zadovoljni.

    Prilagođavanje asortimana širokom spektru kupaca, a da se pritom zadrže visok nivo produktivnosti i konkurentne cene – prioritet je za uspešno poslovanje kako na domaćem tržištu tako i prilikom izvoza.

    • Sve se više govori o prepoznatljivosti domaćih proizvoda. Koliko je domaće poreklo proizvoda danas važno kupcima, a kako zaposleni vide priliku da učestvuju u proizvodnji domaćeg nameštaja?

    Današnji kupci su sve zahtevniji, znaju šta žele, mnogo sigurniji odlaze u kupovinu. To je za nas kao proizvođače dobro, jer nas drži budnim da se ne opuštamo, već da konstantno ulažemo u kvalitet i uslugu, da pratimo tržište, a pre svega – potrebe kupaca.

    Iako se proizvodni pogoni kompanije Forma Ideale nalaze u Kragujevcu i Majdanpeku – gde se proizvodi celokupan asortiman, koji plasiramo kako na tržištu Srbije, u 40 maloprodajnih objekata, tako i na svetskom tržištu – možda je ovo prilika da napomenemo da je naša kompanija već više godina multinacionalna.

    Status multinacionalne kompanije dobili smo ulaskom u partnerstvo sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), što je za nas bilo od izuzetnog značaja – kao potvrda našeg pređašnjeg poslovanja, ali i potvrda vizije našeg razvoja, koju je jedan respektabilan partner, poput EBRD, prepoznao.

    Smatramo da našim zaposlenima, pored toga što smo lideri u proizvodnji nameštaja u jugoistočnoj Evropi, što samo po sebi pruža izuzetnu sigurnost, dodatnu sigurnost pruža i činjenica da smo kao srpska kompanija ušli u partnerstvo sa EBRD, što je svojevrsno prepoznavanje važnosti onoga što je rezultat našeg rada i uspeha.

    • Na koji način se dolazi do proširenja asortimana i kako izgleda proces od ideje do gotovog proizvoda u industriji nameštaja? Kako se ispituje tržište u tom domenu?

    Asortiman se konstantno razvija i unapređuje, pri čemu se istovremeno vodi računa o postojanosti kvaliteta i obezbeđivanju visoke produktivnosti, čime kompanija pokazuje spremnost da odgovori na sve zahteve tržišta. U situaciji kada dolazi do porasta potražnje na domaćem i inostranom tržištu – veoma brzo reagujemo i u vrlo kratkom vremenskom roku pronalazimo načine da proširujemo proizvodne i skladišne kapacitete.

    Da bi proizvod bio spreman za serijsku proizvodnju, postoji nekoliko koraka koji moraju biti ispoštovani. Sektor za projektovanje i razvoj naše kompanije na osnovu prateće dokumentacije izrađuje prototipe, obavlja neophodne analize i, tek nakon verifikacije proizvoda iz „nulte serije”, proizvod može da dobije „zeleno svetlo”.

    Svi proizvodi su FSC sertifikovani, što daje kredibilnu garanciju kupcima da je njihov nameštaj u potpunosti proizveden od materijala kontrolisanog porekla i iz obnovljivih izvora, odnosno da potiče iz šuma kojima se upravlja prema strogim ekološkim, socijalnim i ekonomskim standardima.

    Upravo iz ovog razloga roba koja se proizvodi u proizvodnim pogonima Forma Ideale u Kragujevcu konkurentna je robi proizvedenoj u svim velikim fabrikama pločastog nameštaja širom sveta.

    • Kompanijama je važno održivo poslovanje. Šta je ono što kompaniju Forma Ideale izdvaja u ovom segmentu poslovanja?

    Društvena odgovornost i održivo poslovanje neizostavni su delovi poslovanja, važan deo strategije jedne kompanije kroz koji se stvaraju jače veze sa zajednicom, ali i pronalaze najbolji načini da se pruži podrška onima kojima je potrebna, da se realizuju projekti koji imaju cilj da unaprede društvo u celini. U tom domenu imamo proaktivan pristup, kroz koji promovišemo teme i izazove sa kojima se susreću osobe koje čine najosetljiviji deo svake sredine – deca, osobe sa posebnim potrebama, sugrađani koji se suočavaju sa posledicama klimatskih promena (poplave, požari…), kao i manjine koje su predmet diskriminacije.

    Borba protiv klimatskih promena je sve zastupljenija i aktivnija, a u tome smo veoma ponosni na projekat „U formi za dobra dela – pomoć za Srbiju”, čija je realizacija otpočela u saradnji sa Crvenim krstom Srbije u opremanju 300 domaćinstava nastradalih u velikim poplavama tokom 2014. godine. Priznanje VIRTUS na polju socijalnog uključivanja izbegle i interno raseljene populacije, u okviru projekata realizovanih u saradnji sa Komesarijatom za izbeglice i migracije Republike Srbije, takođe je dodatni motiv da nastavimo da podržavamo i pomažemo.

    Svesni smo i da su deca naša budućnost, da je ulaganje u njih nešto što je uvek vredno i zato se početkom svake školske godine veoma radujemo projektu „Nacrtaj, oboj, osvoj”, kroz koji se promoviše dečje stvaralaštvo, a u kojem je do sada učestvovalo više od 500.000 mališana iz cele Srbije i kroz koji je dodeljeno preko 2000 vrednih nagrada.

    U prethodnoj godini, kada smo obeležavali četvrt veka poslovanja, želeli smo da ozelenimo gradove i različita mesta širom Srbije u kojima imamo naše maloprodajne objekte i zajedno sa našim zaposlenima realizovali smo akciju pošumljavanja u gradovima širom naše zemlje.

    • Koliko znače priznanja koja dobijate od potrošača?

    Bez obzira na to koje rezultate ostvarite u toku godine, čini mi se da su priznanja koja stižu direktno od potrošača nešto najvrednije, nešto što daje motiv, dodatnu energiju i želju da budete još bolji.

    Uspešna tržišna orijentacija omogućila je našoj kompaniji da kontinuirano prepoznaje potrebe svojih potrošača. Kako mi, kao kompanija, izlazimo u susret njihovim potrebama, tako su i potrošači prepoznali naše vrednosti. Izuzetno smo ponosni na činjenicu da su upravo potrošači u Srbiji glasali za Forma Ideale kao najbolji domaći brend godine u kategoriji nameštaja i opremanja domaćinstva, gde je kompanija nagrađena priznanjima organizacije „Moja Srbija”, i to nagradom „Moj izbor” od 2018. do 2021. godine, kao i nagradom „Miljenik potrošača” za 2021. godinu.

    • Koliko je digitalizacija uticala na promene u poslovanju?

    Poslovanje u 21. veku traži konstantne promene, a digitalizacija postaje njegov veoma važan sastavni deo. Digitalna transformacija predstavlja i mogućnost ekonomskog oporavka, posebno imajući u vidu pandemiju kroz koju prolazimo, što je zahtevalo dodatni ubrzan razvoj digitalizacije. Mi smo imali sreće da u poslednje dve izazovne godine uđemo spremni u razvoj digitalizacije poslovanja. Radili smo na inovativnom pristupu dugi niz godina, o čemu najbolje svedoči činjenica da smo još pre deset godina prepoznali izuzetnu važnost onlajn prodaje. Odluka da ono što je dostupno u maloprodajnim salonima bude dostupno i kupcima na internetu pokazala se kao vizionarska za vreme u kome živimo. Uvreženo mišljenje da kupci na internetu ne kupuju glomazne stvari, poput nameštaja, ispostavila se kao pogrešna onog momenta kada su i oni sami uvideli koliko im suštinski digitalizacija štedi vreme, ali i ostale resurse.

    Zato je internet prodavnica Forma Ideale obeležila čitavu deceniju uspešnog postojanja i s pravom nosi epitet najstarije i najveće onlajn prodavnice nameštaja u Srbiji.

    Uz internet prodavnicu, našim potrošačima je dostupna i „Augmented reality” aplikacija za mobilne aparate, a na raspolaganju su im i video-uputstva za sklapanje preko 300 komada naših proizvoda. Uzimajući u obzir njihove potrebe, napravili smo i virtuelni salon nameštaja, koji omogućava lakši odabir i kupovinu željenog nameštaja.

    Dostupnost društvenih mreža, veb-oglašavanje i elektronski mediji olakšali su nam da prepoznamo navike svojih kupaca i pružimo im sve informacije koje su im potrebne. U te svrhe, na našem sajtu, koji samo u 2021. godini beleži preko 13 miliona poseta, omogućili smo i čet uživo za podršku pri internet kupovini, gde su naši agenti dostupni u realnom vremenu da odgovore na sva pitanja i sve nedoumice naših kupaca.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE